2013-05-06, 19:38
Medlem
Millediablos avatar
...inte går trögt idag". Texten sitter på reklampelare lite överallt. Jag tycker väl inte att texten förmedlar deras budskap på ett schysst sätt, vad tycker ni?

Språket (svenska) i skolorna blir sämre och Telia brer på med svordomar i sin reklam. Vad är nästa drive, en slogan på Rinkebysvenska?
Citera
2013-05-06, 20:08
Medlem
RutSvenssons avatar
"Satan" är ju bibliskt. Svordom, knappast.

Hör tråden bättre hemma här?
Språk
https://www.flashback.org/f88
Citera
2013-05-06, 22:30
Medlem
Millediablos avatar
Testa den med lite satansverser från Koranen så hade det tagit hus i helvete på riktigt.
Citera
2013-05-07, 02:14
Medlem
Slowbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
"Satan" är ju bibliskt. Svordom, knappast.

Hör tråden bättre hemma här?
Språk
https://www.flashback.org/f88

Satan och utnämnandet av djävulens andra alias är mycket väl svordomar, några som historiskt räknats som de grövsta.

Vart tror du den å så vanlige svordomen "Fan" kommer ifrån?
Citera
2013-05-07, 18:31
Medlem
Millediablos avatar
Telia skrev: "Hej XX Vi ber om ursäkt om du tagit illa vid dig av vår reklam. I reklamen har vi använt oss av uttryck som människor (inte alla, men vissa) idag använder när de har en långsam uppkoppling. Vår förhoppning är att reklamen resulterar i att fler väljer att ta del av bredband från Telia, och att vi på så sätt kan minska svordomarna : ). /P*tricia "

Ehh inte alla?
Citera
2013-05-09, 17:10
Medlem
Skyggedanss avatar
Jag tycker Telias marknadsavdelning/reklambyrå har gjort ett bra jobb. Kände själv igen mig starkt i budskapet och skapade mer eller mindre indirekt en positiv association till Telia: "Ahh om jag hade haft Telia hade det funkat bra."
Citera
2013-05-10, 17:37
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Jag tycker Telias marknadsavdelning/reklambyrå har gjort ett bra jobb. Kände själv igen mig starkt i budskapet och skapade mer eller mindre indirekt en positiv association till Telia: "Ahh om jag hade haft Telia hade det funkat bra."
Haha, jag har B2, 100/100 lina under 200kr/månad och inga problem under dom 3 åren jag haft det abonnemanget. Kör på Felia du om du känner dig nöjd med det
B2 behöver inte använda krafttryck eller feta damer för att sälja sin produkt, skillnaden är att deras kunder förmodligen alltid är nöjda.
Senast redigerad av Millediablo 2013-05-10 kl. 17:39.
Citera
2013-05-10, 17:52
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Haha, jag har B2, 100/100 lina under 200kr/månad och inga problem under dom 3 åren jag haft det abonnemanget. Kör på Felia du om du känner dig nöjd med det
B2 behöver inte använda krafttryck eller feta damer för att sälja sin produkt, skillnaden är att deras kunder förmodligen alltid är nöjda.

Och ändå tjänar Telia & Comhem mer pengar i slutändan. Är det inte lustigt hur marknadsföring fungerar?
Jag har dock inte Telia men kände ändå igen mig i budskapet. Tror många fler gör det.

Vilka är B2? Aldrig hört talas om. EDIT: Jaha, du menar BBB. Dem har jag däremot haft förut. Krånglade lite till och från men inget illa. Var ifs över 6 år sen jag hade dem som leverantör.
Senast redigerad av Skyggedans 2013-05-10 kl. 17:55.
Citera
2013-05-10, 18:12
Medlem
hatar telias reklamer...
Citera
2013-05-10, 19:21
Medlem
wonderlands avatar
Jag tycker det får fram budskapet faktiskt, sen kanske vissa tar illa upp av svordomar, men känns som telia riktar sig till en yngre publik som inte direkt blir svimfärdiga av ett "satan".
Citera
2013-05-10, 23:11
Medlem
Om svordomar är ok, varför inte köra på "fitta" också.

"Mannen jag svär, utan Telia du är en liten fitta".
Citera
2013-06-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xop
Om svordomar är ok, varför inte köra på "fitta" också.

"Mannen jag svär, utan Telia du är en liten fitta".

För reklamen riktar sig till folk som är gamla nog att teckna abonnemang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in