2013-05-06, 11:38
Medlem
Tramlens avatar
Skulle handla lite bärs på systemet i fredags och hittade en cool flaska med intressant innehåll.. Köpte en som hette raspberry som var illröd och smakade verkligen hallon! Den var inte alls så där sötsliskig och kemisk i smaken som andra smaksatta vodkor jag har provat med hallonsmak :P

Någon som vet något mer om vad det är för något? Såg att det fanns några andra smaker också, typ chili men har inte smakat..
Citera
2013-05-06, 12:04
Medlem
Jag är normalt sett rätt så skeptisk till smaksatt vodka då det mesta jag smakat har varit skit! Men som den chiliälskare jag är så måste jag nog ändå testa att köpa en flaska Chilivodka. Jag har testat Absolut Peppar tidigare och var inte imponerad, får se vad denna går för!

Verkar dock endast finnas att beställa på systembolagets beställningssortiment. Står även att den är svensktillverkad i Nynäshamn samt att den är ekologisk, vilket alltid är ett plus.

Alla smaker som finns enligt systembolaget.se:
Raspberry
Bitter Lemon
Vanilla
Sea Buckthorn (Vad är det för smak?)
Ginger
Chili
Citera
2013-05-06, 12:24
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickan_
Jag är normalt sett rätt så skeptisk till smaksatt vodka då det mesta jag smakat har varit skit! Men som den chiliälskare jag är så måste jag nog ändå testa att köpa en flaska Chilivodka. Jag har testat Absolut Peppar tidigare och var inte imponerad, får se vad denna går för!

Verkar dock endast finnas att beställa på systembolagets beställningssortiment. Står även att den är svensktillverkad i Nynäshamn samt att den är ekologisk, vilket alltid är ett plus.

Alla smaker som finns enligt systembolaget.se:
Raspberry
Bitter Lemon
Vanilla
Sea Buckthorn (Vad är det för smak?)
Ginger
Chili

Havstorn.
Citera
2013-05-06, 12:50
Medlem
Jag läste den här artikeln här om veckan i Livets goda, http://www.livetsgoda.se/artikel/art...ArtikelId=4648.

Onekligen är det en intressant produkt med en häftig tillverkningsprocess som dessutom verkar ha fått bra betyg, detta ska provas.
Citera
2013-05-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Havstorn.
Tack! Havstorn, eller havtorn som google vill få det till säger mig inte så mycket mer
Det verkar i alla fall vara någon form av bär som är orange-färgad.

I övrigt efter att ha sett lite bilder på flaskorna så blev jag sugen på både hallonen och vaniljen, gillar färgerna och även konceptet med att ha en vaniljstång i flaskan.
Citera
2013-05-06, 20:03
Bannlyst
En kompis till mig tipsade om Virtuous vodka och jag testade två drinkar på en bar i Stockholm förra helgen. Den ena var en drink med ingefära-vodka och även fast den var god så var det hallon-drinken som fick mig att fastna då den smaka sjukt gott utan att vara så där överdrivet söt som vissa drinkar är.

Har aldrig riktigt gillat smaksatta vodkor förut, då de oftast smakar tillsatser. Men det här var något nytt och nu när jag ser att det har kommit till systemet blir det nog att beställa en flaska eller två
Citera
2013-05-12, 15:24
Medlem
Jag har nu provat chilivodkan och måste säga att jag är imponerad! Klart bättre än exempelvis Absolut Peppar, denna smakade verkligen äkta chili och hade en lagom hetta, precis som jag vill ha den. Jag gjorde även en Bloody Mary på den där jag bytte ut tabascon och vanlig vodka mot denna istället, blev ett fantastiskt resultat måste jag säga, så det är ett tips om man gillar Bloody Mary.

Så denna vodka är verkligen något jag kan rekommendera om man gillar chili och starkt överlag, synd bara att den måste beställas via beställningssortiment vilket gör att det tar ett tag att få den.
Får se om jag även testar någon av de andra smakerna också, priset (298kr) är klart prisvärt med tanke på resultatet.
Citera
2013-05-22, 11:57
Medlem
Tramlens avatar
Kul att fler har smakat =)

Är det någon som vet om man kan få det här ute på krogen också??
Citera
2013-05-26, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tramlen
Kul att fler har smakat =)

Är det någon som vet om man kan få det här ute på krogen också??

Som sagt så drack jag några drinkar med virtuous vodka ute på krogen för ett par veckor sen. Jag kommer dock inte ihåg vad stället hette :/ Men lär garanterat finnas på fler än ett ställe.

För övrigt har jag fått hem en med citron och en med hallon. Kollade lite drinkrecept på deras hemsida och verkade hyfsat avancerat. Men lyckades ändå dra ihop en fin drink med äppeljuice, sockerlag, nypressad lime-juice och massa citron-vodka och det smaka fan gudomligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in