2015-01-02, 22:42
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torpederna
nån som plötsligt fått betalning misslyckad på sitt hallon abb vid dragning för månaden inte ändrat kort eller nått.

Läst också att man ska få sms/mail när det sker, det har jag inte fått heller, var en ren slump att jag loggade in och såg att det inte funkat för dom att dra pengar.
Samma här.
Citera
2015-01-06, 10:37
Medlem
Är det värt att spara 100kr/månad för att gå över till hallon?
Citera
2015-01-06, 11:27
Medlem
NiwRams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaertaa
Om det är samma villkor som ditt nuvarande är det klart värt. Om du får förämnade villkor är det ju något som du måste avgöra utifrån dina prioriteringar.
Citera
2015-01-06, 15:53
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaertaa

Hör med dina vänner hur tre har täckning i ditt område där du bor eller där du befinner dig oftast.

Då är det bara att byta om du vill spara 1200 kr/år

Tänk på att Hallon enbart har support via epost eller chatt. Alltså du kan inte besöka eller ringa någon. Ingen bindningstid så är du inte nöjd kan du byta
Citera
2015-01-07, 12:15
Medlem
Har ingen täckning (har provat på olika enheter) trots att jag bor centralt i en stor stad som enligt täckningskartan ska ha bästa täckning. Strular fram och tillbaka och nu har det varit bedrövligt i ett par dagar samtidigt som kundtjänsten inte går att få tag på.

Kommer mest troligt att byta tillbaka till Comviq inom kort.
Citera
2015-01-07, 15:47
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Har ingen täckning (har provat på olika enheter) trots att jag bor centralt i en stor stad som enligt täckningskartan ska ha bästa täckning. Strular fram och tillbaka och nu har det varit bedrövligt i ett par dagar samtidigt som kundtjänsten inte går att få tag på.

Kommer mest troligt att byta tillbaka till Comviq inom kort.

Har du någon kompis som använder sig av TRE, har då den samma problem i samma område?

Verkar ju som att de har driftstörningar runt Sthlm. http://80.251.200.40/faultixwww/
På vilket sätt har du försökt kontakta kundtjänst? Via mail eller chatt? Rekommenderar chatten.

http://www.hallon.se/kundservice/hallon/artikel/om-hallon/hur-nar-jag-kundservice?id=1050905

Kan ju vara något konstigt med sim-kortet.
Citera
2015-01-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Har du någon kompis som använder sig av TRE, har då den samma problem i samma område?

Tyvärr, inte.

Citat:
Verkar ju som att de har driftstörningar runt Sthlm. http://80.251.200.40/faultixwww/
På vilket sätt har du försökt kontakta kundtjänst? Via mail eller chatt? Rekommenderar chatten.

http://www.hallon.se/kundservice/hallon/artikel/om-hallon/hur-nar-jag-kundservice?id=1050905

Kan ju vara något konstigt med sim-kortet.

Ja, det kan ju vara det. Kanske ska be om ett nytt innan jag byter operatör.
Citera
2015-01-14, 19:56
Medlem
RobieBwois avatar
Hallon är billigt men oj vad operatören är fullständigt usel. Sega svar på mail och nu har idioterna lagt ut mitt nummer på annat namn på hitta.se.

Näe tacka vet jag Halebop.
Citera
2015-01-15, 02:50
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Hallon är billigt men oj vad operatören är fullständigt usel. Sega svar på mail och nu har idioterna lagt ut mitt nummer på annat namn på hitta.se.

Näe tacka vet jag Halebop.

Man får vad man betalar för.

http://www.hallon.se/kundservice/hallon/artikel/nummer/delar-hallon-med-sig-av-mina-uppgifter-till-nummerupplysningar?id=1497011
Citat:
Fråga
Delar hallon med sig av mina uppgifter till nummerupplysningar?
Svar
Vi delar inte med oss av dina uppgifter till Eniro, hitta.se och liknande företag som erbjuder nummerupplysning. Om du vill synas på dessa sidor så kan du själv lägga in dina uppgifter på respektive sida.

Alltså så måste någon som hade numret innan lagt in sig själv på ex. Hitta.se.
Gå in på hitta.se och eniro.se och begär ta bort numret. Så ordnar sig allt.
Citera
2015-01-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Alltså så måste någon som hade numret innan lagt in sig själv på ex. Hitta.se.
Gå in på hitta.se och eniro.se och begär ta bort numret. Så ordnar sig allt.
Ja så är det nog.

Märkte själv här en dag att en vän till mig har sitt nummer ute och gamla adressen.
Sökte personens nuvarande adress på en enkel googlesökning.
Nu är saken så att personen har flyttat tom ifrån Sverige för 5år sedan, ändå finns uppgifterna både på eniro och hitta.

Jag förstår inte heller hur det kommer sig.
Själv hade jag ett hemnummer också länge ute fast jag sagt upp skiten, men dom tog ändå bort det inom ca 1/2 år fast jag inte begärt nåt av eniro eller hitta.
Så något verkar ju även Eniro/Hitta själv eller operatören göra till Eniro/Hitta i de här fallet!
Citera
2015-01-23, 19:09
Medlem
Någon mer som har 4g trots att det inte är studentabb?
Citera
2015-01-24, 10:34
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonman
Någon mer som har 4g trots att det inte är studentabb?
Kan du utveckla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in