2014-07-07, 18:37
Medlem
WhaleMales avatar
Hallon, en del frågor. :)

Hej!
Jag har 60 samtal/månad från Hallon operatör.

Någon som vet hur man kan kolla hur många man har kvar enkelt?

Kan man kolla hur mycket man har kvar av sin 1 gig med surf?
Citera
2014-07-07, 18:42
Medlem
Det står om man loggar in på hallon.se. Tror inte det går på något annat sätt tyvärr, inte vad jag kommit på i alla fall.
Citera
2014-07-07, 19:02
Medlem
Fûrims avatar
Jo det är via hemsidan som gäller. Men jag bytte precis operatör, höll mig inom ramen för vad som hade ett fast månadspris (99kr) men fick ändock räkningar på typ 121 kr osv. Brydde mig inte om att få en detaljspecifikation, bytte OP då täckningen sög pung så fort man reser 2 meter utanför storstäder.

Du får även ett sms när du snart nått din beloppsgräns både för samtal och surf, minns inte exakt men det var typ när du hade 10 samtal kvar och 0.5gb
Citera
2014-07-12, 14:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Trådar sammanfogade

//Moderator
Citera
2014-07-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Precis olika villkor, men hos teleoperatörer verkar det vara samma villkor åtminstone när det gäller surf
Telefoni, sms kan man erbjuda till vettiga priser och mängder jag menar vem skickar 3000-5000sms en månad? Men data 0.5 gb - typ max 10gb...är dom så rädda att folk använder mobilen som modem till datorn?!

Grejen med att de begränsar och inte har fri surf är för att det finns för få mastar och alla olika operatörer har var sin mast. T.ex finns det två stora 3g mastar med 100 m mellanrum vid mitt jobb. Telenor och 3 (tror jag) har täckning där. Den kom någon kund med comviq som inte hade någon täckning alls. Man vill inte sammarbeta med mastarn helt enkelt.
Är inte helt 100 på att det är så, men rätta mig gärna om jag har fel!
Citera
2014-07-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIDIsus
Grejen med att de begränsar och inte har fri surf är för att det finns för få mastar och alla olika operatörer har var sin mast. T.ex finns det två stora 3g mastar med 100 m mellanrum vid mitt jobb. Telenor och 3 (tror jag) har täckning där. Den kom någon kund med comviq som inte hade någon täckning alls. Man vill inte sammarbeta med mastarn helt enkelt.
Är inte helt 100 på att det är så, men rätta mig gärna om jag har fel!
Om det är nån av Sveriges storstäder vi pratar om så har ju Tre/Telenor helt egna master dom kör på. Kan ju vara att en mast är Tre och den andra Telenor om dom är så nära varandra?
Tele2 Comviq/Telia är väl dem som har sämst när det gäller surf.
När Telenor och Tre är i framkant vad gäller 3g och Telenor/Tele2 Comviq när det gäller 4g.
T ex i min lilla by så funkar Telenor bäst på 3g och dom har även byggt ut 4g här medans t ex Telia släpar rejält efter där och erbjuder endast gsm och mycket dålig 3g nät.
Citera
2014-07-15, 23:56
Medlem
Argh123s avatar
Nu har Hallon ett specialerbjudande för surfen.
Ex kan du köpa 3GB för 89kr och kombinera med mobil Liten 99kr
Eller http://www.hallon.se/partner/semester 5GB mobil för 99kr (tre månader därefter ord. pris)
Student? http://www.hallon.se/student
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3

Då är frågan om det är värt att byta nu betalar jag 250kr och får 3GB surf, så nog vore Hallon ett kap för min del. Dessutom student ATM.
Senast redigerad av Argh123 2014-07-16 kl. 00:04.
Citera
2014-08-14, 21:45
Medlem
Ni som har Hallon, är det fortarande mycket problem? Hur är täckningen?

Funderar lite på att byta från Halebop till Hallon för att få ner månadskostnaden från 150 till 100 kr. Men det är kanske inte värt 600 kr om året om det är så mycket strul?

Är det något annat abbonomang som också är nära på så billigt som Hallon? Jag "behöver" gratis sms, 0,5 gig surf och sen så billig månadskostnad som möjligt.
Citera
2014-08-14, 23:04
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folke12345

Funderar lite på att byta från Halebop till Hallon för att få ner månadskostnaden från 150 till 100 kr. Men det är kanske inte värt 600 kr om året om det är så mycket strul?

Är det något annat abbonomang som också är nära på så billigt som Hallon? Jag "behöver" gratis sms, 0,5 gig surf och sen så billig månadskostnad som möjligt.
Täckningen är samma som hos Tre då Hallon hyr in sig på Tres nät. Enligt mina erfarenheter så har Tre väldigt bra täckning i södra och mellersta skåne, övriga sverige vet jag inte hur det ligger till då jag extremt sällan rör mig utanför tidigare nämnda områden.
Citera
2014-08-15, 09:39
Medlem
Cliffords avatar
Citat:

Har bara haft mitt abonnemang ett par veckor, men har inte haft några problem med täckning i Göteborg eller Halland som är de områden jag har varit i. Fungerade till och med bra på Way out West och på Gamla Ullevi under match där jag tidigare haft stora problem med Tele2.
Citera
2014-08-15, 11:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Har haft Hallon Liten i säkert ett halvår nu utan problem och har testat i Göteborg, Skara, Stockholm, Skåne m.m. och täckningen är helt ok men utomlands har jag inte fått mottagning.

Nyss fått hem Wifog också som fungerar bra och används nu när mina 60 samtal är förbrukade
Citera
2014-08-15, 20:15
Medlem
Citat:

När det gäller täckning så har Hallon tillsammans med Tre och Telenor, bäst 3g täckning!
Jag hade Halebop förut och när det gällde surf och 3g bara problem.
Men i ditt intresse verkar inte surfen vara mest sms?
När det gäller sms och tal så är Telia tillsammans med Halebop säkert kort! Funkar nästan överallt och på fler ställen än Hallon o co, nu pratar jag om gsm täckningen.
Men jag skulle i din sits byta prisplan hos Halebop eller helt enkelt ta Telia refill.
Vet ej nu hur Halebop hade, men Telia har ju årskort på surf och sms.
Hos Telia får du ofta kort där 1års surf ingår när man beställer nytt.
Men annars så pratar vi om ca 400kr/år för 0.5gb.
Sedan finns det ju Telenor där du kan ladda in Fri 150kr. Visserligen inte billigare men då ingår saldo, 0.5gb surf, sms och fria samtal till samtliga operatörer i Sverige tom till specialnummer (eftersom du även får ett saldo på 150kr går det att använda beloppet även till betalnummer och utlandssamtal och i utlandet).
Men eftersom saldo inte verkar vara viktigt för dig skulle jag i första läget kolla med dom olika årskorten som säkert även halebop erbjuder!
Senast redigerad av sathulken 2014-08-15 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in