Citat:
Ursprungligen postat av
folke12345
Ni som har Hallon, är det fortarande mycket problem? Hur är täckningen?
Funderar lite på att byta från Halebop till Hallon för att få ner månadskostnaden från 150 till 100 kr. Men det är kanske inte värt 600 kr om året om det är så mycket strul?
Är det något annat abbonomang som också är nära på så billigt som Hallon? Jag "behöver" gratis sms, 0,5 gig surf och sen så billig månadskostnad som möjligt.
När det gäller täckning så har Hallon tillsammans med Tre och Telenor, bäst 3g täckning!
Jag hade Halebop förut och när det gällde surf och 3g bara problem.
Men i ditt intresse verkar inte surfen vara mest sms?
När det gäller sms och tal så är Telia tillsammans med Halebop säkert kort! Funkar nästan överallt och på fler ställen än Hallon o co, nu pratar jag om gsm täckningen.
Men jag skulle i din sits byta prisplan hos Halebop eller helt enkelt ta Telia refill.
Vet ej nu hur Halebop hade, men Telia har ju årskort på surf och sms.
Hos Telia får du ofta kort där 1års surf ingår när man beställer nytt.
Men annars så pratar vi om ca 400kr/år för 0.5gb.
Sedan finns det ju Telenor där du kan ladda in Fri 150kr. Visserligen inte billigare men då ingår saldo, 0.5gb surf, sms och fria samtal till samtliga operatörer i Sverige tom till specialnummer (eftersom du även får ett saldo på 150kr går det att använda beloppet även till betalnummer och utlandssamtal och i utlandet).
Men eftersom saldo inte verkar vara viktigt för dig skulle jag i första läget kolla med dom olika årskorten som säkert även halebop erbjuder!