2015-02-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Om jag flyttar från Tele2 till Hallon med bibehållet nummer - sker uppsägningen av mitt Tele2-abonnemang automatiskt?

Om du inte har någon bindningstid kvar eller mindre än tre månader kvar, sker den per automatik. Om du har mer bindningstid kvar kommer det inte tillåtas. Tänk på att du kommer få en slutfaktura på din uppsägningstid, dvs 30 dagar, om du inte meddelar Tele2 innan.
Citera
2015-02-27, 20:43
Medlem
Jag har stora problem med Hallon och min nya telefon, en Note 3. Det går att använda datatraffiken men inte ringa eller ta emot samtal. Sim-kortet funkar i min gamla 3g-mobil och jag kan även använda andra sim-kort i den nya telefonen. Kundtjänsten verkar nollställda gällande problemet. Någon som har råkat ut för samma sak?
Citera
2015-02-27, 21:32
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sshef
Jag har stora problem med Hallon och min nya telefon, en Note 3. Det går att använda datatraffiken men inte ringa eller ta emot samtal. Sim-kortet funkar i min gamla 3g-mobil och jag kan även använda andra sim-kort i den nya telefonen. Kundtjänsten verkar nollställda gällande problemet. Någon som har råkat ut för samma sak?

Du kan väl säga vilka operatörer dom andra simkorten tillhörde också.
Har kundtjänst hos hallon informerat dig om vilka inställningar dem har för gprs och mms?
Citera
2015-02-28, 09:03
Medlem
Citat:

Hur har du fått tag på telefonen, vissa stöldspärrade telefoner fungerar på sättet du beskriver? Har du testat med ett annat simkort i din Note 3?
Citera
2015-02-28, 09:36
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Hur har du fått tag på telefonen, vissa stöldspärrade telefoner fungerar på sättet du beskriver? Har du testat med ett annat simkort i din Note 3?

Bra tes. Klart den är stöldspärrad
Citera
2015-02-28, 10:49
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.

VAD skriver sshef två inlägg ovan ditt, och som du också själv citerat in?

"jag kan även använda andra sim-kort i den nya telefonen."

LÄS innan du kommenterar, Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Bra tes. Klart den är stöldspärrad

Är den 'stöldspärrad' (vad nu det är, berätta!) skulle ju inte de andra SIMkorten funka heller, men det gör de ju.
Citera
2015-02-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkanW
VAD skriver sshef två inlägg ovan ditt, och som du också själv citerat in?

"jag kan även använda andra sim-kort i den nya telefonen."

LÄS innan du kommenterar, Tack!

Självklart läste jag vad sshef skrivit - men kanske lite för snabbt. Frågan, om sshef testat ett annat simkort i den aktuella telefonen, kvar står dock - men kan förtydligas till om sshef testat ett annat hallon-kort i telefonen.
Citera
2015-03-02, 20:33
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:

Jag har, men det var med ett surfabonnemang som av naturen inte ska ringas med,
Dubbelkolla på dina sidor vad för abb du har.
Mina heter mobilabonnebang liten och Mobilt bredband.

Kan INTE ringa med mobilt bredband.

/don
Citera
2015-03-09, 12:45
Medlem
Jag letar efter ett nytt abbonemang, vad tror ni är bättre Comviq Kompis 95 eller Hallon liten?
Citera
2015-03-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
Jag letar efter ett nytt abbonemang, vad tror ni är bättre Comviq Kompis 95 eller Hallon liten?

Utan att ens titta efter, så har jag för mig att med Kompis får du ju betala för varje samtal + uppkopplingsavgift, men med Hallon har du ju båda delarna i visst fast antal per månad.

Men använd resp. företags HEMSIDA, så kan du läsa innantill alldeles själv, eller ... ?!
Citera
2015-03-09, 14:24
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awerty

Mycket enkelt val om det står mellan dessa två. Hallon är billigare och Tele2 fungerar sällan bra.
Citera
2015-04-01, 12:18
Medlem
Sitter på Halebop just nu. Fruktansvärt dålig täckning när det kommer till att ringa och surfa (Fungerar 10 toasts av 10 möjliga att smsa) Har bytt simkort nu två gånger utan resultat och de har uppdaterat och haft sig med kortet. Min telefon är det inget fel på då andra simkort fungerar betydligt mycket bättre.

Har funderat på hallon men låter som att det är lika dåligt med täckning och sånt här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in