2013-07-11, 01:19
Medlem
tributals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.UnknownX
Vem har sagt att skotten måste gå genom skyddvästen? Du som har superkoll kan väl testa att stå kvar på benen efter att du blivit träffad av en .22 även om du har skyddsväst? Spännande att se om du alls orkar resa dig upp de närmsta minuterna
Bjuder på en klassiker: Paolo Roberto blir skjuten med en .22LR.
Citera
2013-07-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tributal
Bjuder på en klassiker: Paolo Roberto blir skjuten med en .22LR.

ja tydligen lägger han ju sig med direkt, skrikandes i smärta och kan inte resa sig igen
Citera
2013-07-11, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
desutom att först säge att man inte gillar revolvrar pgav ammunitionskapaciteten, för därefter att rekommendera 2 pistoler som inte har större kapacitet än revolvrar i samma kaliber är rätt så korkat det med

Jag var egentligen färdig i denna tråden, men kunde inte bara låta bli att kommentera detta. Jag har då aldrig sett en revolver med 12 rundors kapacitet, inte ens 8 är så vanligt.

Antingen så föddes han dum, eller så blev han dum efter att han blev skjuten
Citera
2013-07-11, 01:43
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Jag var egentligen färdig i denna tråden, men kunde inte bara låta bli att kommentera detta. Jag har då aldrig sett en revolver med 12 rundors kapacitet, inte ens 8 är så vanligt.

Tyckte du sa att 2 skott i bröstet med en 22lr golvar vilken angripare som helst, vad har du för kommentar till klippet ovan?
Citera
2013-07-11, 01:43
Medlem
Citat:

i .22 är 10 skott vanligt , och finns fler med 12 med, och i .357 tex är 8 vanligt , att du inte sett det visar ju bara ännu mer hur lite du vet om ämnet...
men förtsätta du dumma dig

http://www.cascity.com/us-fire-arms-introduces-12-shot-new-model-1222-revolver/230/
http://www.firearmsprostore.com/smithandwessonmodel61722lrrevolver10rdcylinder.asp x
http://www.uberti.com/firearms/1873-cattleman-22-lr.php

S&W , Taurus M.Fl. gör 8 skotts .357 revolvrar , colt och S&W gör även .44 8 skotts revolvrar

har tillmed gjorts 18 skotts revolvrar men dom är nog mer ovanliga
http://tackyraccoons.com/2011/10/12/triple-shot-of-my-babys-love/
Senast redigerad av porkeatingcrusader 2013-07-11 kl. 01:57.
Citera
2013-07-11, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Tyckte du sa att 2 skott i bröstet med en 22lr golvar vilken angripare som helst, vad har du för kommentar till klippet ovan?

samma som han hade till min video med killen som blir skjuten point blank med en 9mm.. inget, då han vet att han öppnade käften om nånting han inget vet om

EDIT: sorry .40 point blank
Senast redigerad av porkeatingcrusader 2013-07-11 kl. 01:52.
Citera
2013-07-11, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Min kommentar till klippet är först och främst, hur många angripare springer runt med skyddsväst?

Utöver det så ser du själv i klippet att 1 skott redan fick honom att ta 1-2 steg bakåt, och då var han ändå beredd. Dem skulle testat att skjuta ytterligare 2-3 skott (= totalt 3-4 skott) så tror jag inte han skulle stå upp längre, men det skulle dem ju inte göra, för det skulle äventyra säkerheten... Precis, det skulle äventyra säkerheten

Utöver det, som redan sagt, så erbjuder .22 bättre träffsäkerhet vid flera skott efter varandra, det gör att man har mycket bättre chans att skjuta mer pricksäkert, undrar hur Paolo Roberto skulle känt sig efter skott i både axeln och benet.

Många skyddsvästar tål även mycket mer än så, ska du komma igenom västen krävs nog mer än en pistol. Har du för avsikt att döda angriparen, antingen direkt eller för att denne inte ger sig, så kan man lika väl sätta 1 skott i skallen, då funkar .22 alldeles utmärkt.

Citat:
i .22 är 10 skott vanligt , och finns fler med 12 med, och i .357 tex är 8 vanligt , att du inte sett det visar ju bara ännu mer hur lite du vet om ämnet...
men förtsätta du dumma dig

Är du verkligen så trög att du inte fattar att 8 skott är 4 skott mindre än 12 skott? Bortsätt från något udda exemplar så har jag verkligen aldrig sett en revolver med 12 skott. Dessutom går en pistol så otroligt mycket snabbare att ladda om, vilket var min andra påpekning i min första post. Snabbare omladdning och ändå 4 skott extra, med ett vapen som har mindre rekyl, gör oerhört mycket skillnad. Jag förväntar mig dock inte att du förstår det.

Citat:
samma som han hade till min video med killen som blir skjuten point blank med en 9mm.. inget, då han vet att han öppnade käften om nånting han inget vet om

Och härmed har du nu officiellt titeln "Efterbliven", med stort E. Du har inte ens postat någon video efter min post. Eller blev den skjuten också?
Senast redigerad av Mr.UnknownX 2013-07-11 kl. 02:10.
Citera
2013-07-11, 02:14
Medlem
Citat:
Min kommentar till klippet är först och främst, hur många angripare springer runt med skyddsväst?

Utöver det så ser du själv i klippet att 1 skott redan fick honom att ta 1-2 steg bakåt, och då var han ändå beredd. Dem skulle testat att skjuta ytterligare 2-3 skott (= totalt 3-4 skott) så tror jag inte han skulle stå upp längre, men det skulle dem ju inte göra, för det skulle övertyra säkerheten... Precis, det skulle äventyra säkerheten

Utöver det, som redan sagt, så erbjuder .22 bättre träffsäkerhet vid flera skott efter varandra, det gör att man har mycket bättre chans att skjuta mer pricksäkert, undrar hur Paolo Roberto skulle känt sig efter skott i både axeln och benet.

Många skyddsvästar tål även mycket mer än så, ska du komma igenom västen krävs nog mer än en pistol. Har du för avsikt att döda angriparen, antingen direkt eller för att denne inte ger sig, så kan man lika väl sätta 1 skott i skallen, då funkar .22 alldeles utmärkt.

Är du verkligen så trög att du inte fattar att 8 skott är 4 skott mindre än 12 skott? Bortsätt från något udda exemplar så har jag verkligen aldrig sett en revolver med 12 skott. Dessutom går en pistol så otroligt mycket snabbare att ladda om, vilket var min andra påpekning i min första post. Snabbare omladdning och ändå 4 skott extra, med ett vapen som har mindre rekyl, gör oerhört mycket skillnad. Jag förväntar mig dock inte att du förstår det.

Och härmed är du nu offieciellt titeln "Efterbliven", med storm E. Du har inte ens postat någon video efter min post. Eller blev den skjuten också?

ah nu blir det plötsligt 3-4 skot.. väntar vi lite blir det väl 20...
är du så efterbliven att du inte ens kan klicka på länker i tråden? har givit fler eksempler på båda 10 och 12 skotts .22 revolvrar , kunne hitta MÅNGA fler om jag pallade leta, så dom tillsvarar fint din .22 1911´a , jag har tillmed givit dig fler eksempler på 8 skotts .357 OCH .44 revolvrar som fint motsvarar kapaciteten på SIG 1911´a
att du är för dum till att fatta det är ju ett skämt.. du vet inget om vapen tydligen, och jag har med fler länker motbevisat dig, du har inte kommit med en enda dokumentation på att .22 är bra till självförsvar, att en .22a slängar folk med skyddsväst i marken direkt så dom inte resar sig i flera minuter och alla dom andra fåniga påstående du kommit med redan ...

ang den video .. då säger vi så mongo...
Citat:
nu har du ju så ingen aning om vad jag redan prövat , men kan berätta för dig att det är långt mere och värre än så, och en bra dyneema väst , där känner du knappt av en .22lr
du har nog sett för många film pojken

man ser ju hur den .40 verkligen slänger han i marken i smärta
https://www.youtube.com/watch?v=VDRRJZ6rJBY

du svarade tillmed på resten av teksten men valde ignorera videon då den visade hur korkat och ovetande du är

fakta är att inte ens 9mm stoppar folk direkt hela tiden, finns en orsak att tex FBI gått över till .40sw, finns en orsak att danska sirius patrullen har 10mm glock20 , finns en orsak att du inte får jaga annat än max kaniner med .22 ... du är ju dummare än en dörr

och nej pistol är inte så mycket snabbare att ladda om , men din retarderade hjärna har väl heller alldrig sett speedloaders då... med träning kan du bli exakt lika snabb med en speedloader som med en magasin i ett pistol, och nej folk utan träning byter inte heller magasin i en pistol snabbt så glöm det

han her tex
http://www.youtube.com/watch?v=lLk1v5bSFPw
är faktiskt snabbare än han här
http://www.youtube.com/watch?v=1QhmSg3UjEU
Senast redigerad av porkeatingcrusader 2013-07-11 kl. 02:23.
Citera
2013-07-11, 02:30
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Utöver det så ser du själv i klippet att 1 skott redan fick honom att ta 1-2 steg bakåt, och då var han ändå beredd. Dem skulle testat att skjuta ytterligare 2-3 skott (= totalt 3-4 skott) så tror jag inte han skulle stå upp längre, men det skulle dem ju inte göra, för det skulle äventyra säkerheten... Precis, det skulle äventyra säkerheten

Kraften som offret träffas av kan inte vara större än kraften skytten utsätts för i form utav rekyl, ramlar du baklänges av att skjuta 2 skott med en 22a?
Nej, istället förklarar du hur lätt rekylen är i en 22a...går inte riktigt ihop eller hur?
I paolos fall tycker jag det ser ut som att han tar ett steg bak av rädsla/reflex.

I en sjävförsvarssituation så har du inte tid och sikta på små mål tex huvet, du ska sikta på bålen, det är det enda realistiska målet att skjuta mot. "pricksäkerhet" är rätt oväsentligt.
Och du skjuter tills anfallet slutar/anfallaren går ner.

Ingen har sagt att en pistol för självförsvar måste penetrera en väst, det var du som tog upp västsnacket när du sa att 2 skott med en 22a stoppar anfallare även med väst.

Sen är det så att det är skillnad på inkapacitering och dödlighet. En 22a är absolut dödlig, men är rätt sämst på att inkapacitera en människa tillförlitligt.
Du vill inkapacitera, sen om han dör eller inte spelar ingen roll.
Du kan såra någon dödligt men ändå inte inkapacitera dom direkt, vilket gör att dom har tid att slå ihjäl dig under tiden dom dör.
Av samma anledning skjuter man inte vildsvin med 22lr även fast det GÅR att döda dom med det, man vill inte att djuret ska springa iväg och dö långsamt.

22lr är ett fruktansvärt dåligt kaliberval för självförsvar, ok?
Senast redigerad av shponglad 2013-07-11 kl. 02:33.
Citera
2013-07-11, 02:33
Bannlyst
Citat:
ah nu blir det plötsligt 3-4 skot.. väntar vi lite blir det väl 20...
är du så efterbliven att du inte ens kan klicka på länker i tråden? har givit fler eksempler på båda 10 och 12 skotts .22 revolvrar , kunne hitta MÅNGA fler om jag pallade leta, så dom tillsvarar fint din .22 1911´a , jag har tillmed givit dig fler eksempler på 8 skotts .357 OCH .44 revolvrar som fint motsvarar kapaciteten på SIG 1911´a
att du är för dum till att fatta det är ju ett skämt.. du vet inget om vapen tydligen, och jag har med fler länker motbevisat dig, du har inte kommit med en enda dokumentation på att .22 är bra till självförsvar, att en .22a slängar folk med skyddsväst i marken direkt så dom inte resar sig i flera minuter och alla dom andra fåniga påstående du kommit med redan ...

ang den video .. då säger vi så mongo...

du svarade tillmed på resten av teksten men valde ignorera videon då den visade hur korkat och ovetande du är

fakta är att inte ens 9mm stoppar folk direkt hela tiden, finns en orsak att tex FBI gått över till .40sw, finns en orsak att danska sirius patrullen har 10mm glock20 , finns en orsak att du inte får jaga annat än max kaniner med .22 ... du är ju dummare än en dörr

och nej pistol är inte så mycket snabbare att ladda om , men din retarderade hjärna har väl heller alldrig sett speedloaders då... med träning kan du bli exakt lika snabb med en speedloader som med en magasin i ett pistol, och nej folk utan träning byter inte heller magasin i en pistol snabbt så glöm det

Ja men lilla du, du vet ju allt om vapen så perfekt Det som man bara kan skratta åt är att du kallar andra för korkade och efterblivna, men du stavar fan inte bättre än ungar på dagis.

Och ytterligare en notering, dörrar är endast dumma om personen som använder dem inte vet hur man gör, vilket inte skulle förvåna mig om du inte gör. Så för att hjälpa dig lite så kan jag tipsa dig om att man använder något som kallas handtag för att öppna dörren, om du inte öppnar den så kommer du gå in i den, kanske har du gjort det lite för många gånger? Det hjälper inte heller att sparka på dörren eftersom den kan gå sönder då. Se det finns mycket att lära sig bortsätt från vapen

Och undvik nu att bli skjuten eller skjuta dig själv av misstag, det är ju sorgligt om du blir dummare än du redan är

Som sagt, jag är färdig här. Se nu till att inte spränga ett blodkärl när du diskuterar med andra, hade ju varit katastrof om du utsätts för det också
Citera
2013-07-11, 02:36
Medlem
shponglads avatar
Era "dissar" är så jävla sämst, kanske ska hålla er till ämnet istället för att kalla varandra saker, slå varandra över huvudet med kunskap istället.
Citera
2013-07-11, 02:41
Medlem
Citat:
Ja men lilla du, du vet ju allt om vapen så perfekt Det som man bara kan skratta åt är att du kallar andra för korkade och efterblivna, men du stavar fan inte bättre än ungar på dagis.

Och ytterligare en notering, dörrar är endast dumma om personen som använder dem inte vet hur man gör, vilket inte skulle förvåna mig om du inte gör. Så för att hjälpa dig lite så kan jag tipsa dig om att man använder något som kallas handtag för att öppna dörren, om du inte öppnar den så kommer du gå in i den, kanske har du gjort det lite för många gånger? Det hjälper inte heller att sparka på dörren eftersom den kan gå sönder då. Se det finns mycket att lära sig bortsätt från vapen

Och undvik nu att bli skjuten eller skjuta dig själv av misstag, det är ju sorgligt om du blir dummare än du redan är

Som sagt, jag är färdig här. Se nu till att inte spränga ett blodkärl när du diskuterar med andra, hade ju varit katastrof om du utsätts för det också

hahaha ja du är färdig , det har du varit sedan första post du gjorde , att du då grävt ner dig längre och längre sedan är bara roligt, patetiskt men roligt
och du kan ju tydligen inte läsa oavsett jag eller andra stavar ... för det första kallade jag dig inte korkat till at börja med, jag sa att det var korkat att rekommendera en .22a till självförsvar och att säge man inte tycker om revolvrar pgav kapaciteten för därefter att länka till 2 pistoler som inte har bättre kapacitet än revolvrar i samma eller tillsvarande kalibrar... vilket jag ju tydligen inte är den enda som tycker eftersom fler har prövat berätta för dig att du har fel så det ljusar långt bort...
och det var faktiskt tillmed du som använda ordet efterbliven först med...

men det är ju vad man kan förvänta av ett sådant mongo...

.22 är inget att ha i självförsvarssyfta PUNKT
.22 slänger ingen på marken som bärer skyddsväst PUNKT
.22 slänger i stort set ingen på marken direkt om man inte har väldigt tur PUNKT
*DU har fel PUNKT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in