2013-05-05, 20:04
Medlem
LightClouds avatar
Hej!

Håller på att försöka överföra pengar till en vän som har Länsförsäkringar medan jag har Swedbank.

Det är inga problem fram tills dess att jag ska godkänna överföringen, då ett meddelande dyker upp om "internt tekniskt fel" på sidan. Jag har provat att göra det från olika webläsare och även väntat några timmar mellan överföringarna men det verkar inte fungera ändå.

Är det jag som gör något fel eller fungerar inte Swedbank som det ska för tillfället? Jag har gjort överföringar förr som har gått utan problem och clearing- samt kontonummer är rätt.

Hur löser man problemet lättast?
Citera
2013-05-05, 21:15
Medlem
Enklaste är nog att byta bank, den service man kan få från Swedbank på helgerna är under all kritik. I övrigt kontakta dem i morgon på kontorstid så kan de kanske hjälpa dig.
Lycka till.
Citera
2013-05-05, 21:34
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddan
Enklaste är nog att byta bank, den service man kan få från Swedbank på helgerna är under all kritik. I övrigt kontakta dem i morgon på kontorstid så kan de kanske hjälpa dig.
Lycka till.

Jo, jag har gått i de tankarna men det är inte aktuellt just nu.

Men då är det förmodligen något fel som inte kommer att försvinna bara sådär utan jag måste ringa och prata med dem? Ingen fara med det egentligen, men det hade varit skönt om det bara hade varit något litet som går att åtgärda själv.
Citera
2013-05-06, 10:15
Medlem
De bör ju ha en teknisk support som du kan ringa till.

Jag har ingen aning vad felet beror på, men det kan ju vara en generellt problem som drabbar alla/många kunder, sådana fel prioriteras och brukar lösas snabbt.

Det kan ju även vara ett fel som av någon märklig anledning enbart drabbar dig, då kan de hända att det inte uppmärksammas förrän du hör av dig och rapporterar felet.

Testa på nytt, om felet kvarstår, ring in och rapportera felet.
Citera
2013-05-06, 17:52
Medlem
Teknisk support finns ej. Jag fick vackert vänta till nästa vardag innan jag fick hjälp när en insättningsautomat, slog om till tekniskt fel. Inga pengar inget kvitto, nada. Mycket irriterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in