2013-05-05, 17:09
Medlem
Höll på med min bil tidigare idag. Tittade bak på bilen för att se om det var helt och såg bra ut (lampor, dragkrock kofångare). Medans jag gjorde det så hade jag bilen igång vilket betyder att det kom avgaser ifrån avgasröret.

I och med detta så har jag säkerligen andats in avgaser och undrar då, är detta farligt? Får man kroniska symtom av att andas in avgaser? Hur vet man om det skadat en?
Citera
2013-05-05, 17:13
Medlem
H8erfisternators avatar
Hur länge stod du bakom? 30 minuter? 1 timme? Stod du mindre än 15 minuter har du inget att oroa dig för.
Citera
2013-05-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Hur länge stod du bakom? 30 minuter? 1 timme? Stod du mindre än 15 minuter har du inget att oroa dig för.

Typ 10, så det är ingen fara tror du?
Citera
2013-05-05, 17:22
Medlem
contemptuss avatar
Så länge bilen är nyare än någonstans runt 70-talet kan du åtminstone försäkra dig om att bilen har katalytisk avgasrening, vilket hjälper dig lite. Jag tror dock inte att det är någon direkt fara i vilket fall, eftersom du trots allt hade ett fritt flöde av luft samtidigt.
Citera
2013-05-05, 17:31
Medlem
H8erfisternators avatar
Daglig långvarig exponering kan påverka dina lungor och anatomi, eftersom det var en engångs incident så är det ingen fara, i värsta fall får du huvudverk, men det försvinner på en natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in