2013-05-05, 17:08
Medlem
hej, jag har funderat på att börja med pyroteknik i snart 1,5 år nu. Och det var i november/december som jag ville göra planen i verket. har tittat på forumet, på andra forum och på Google (google är inte min vän!). vill inte börja för svårt och ska därför börja med röksatser. Men har även hittat recept på mjölkrut och svartkrut. men den stora frågan jag har är om Bengaliska eldar. man ska använda sig av klorater och jag har lästa att dessa är känsliga på om man tex. tappar dom (självantändning). Men jag har hittat det här receptet: 60% salpeter och 40% bensoat. det ska visst ge ifrån sig nån smält metall liknande ämne. och jag undrar om det finns nåt recept på nåt man kan hålla i handen.

undrar även var man kan få tag i Kaliumnitrat (KNO3). alla trådar om dessa är från typ 2004-2005.
(blir tacksam över raka fullständiga svar)

PS. jag har sökt
2013-05-05, 18:45
Medlem
http://norrkemi.se/shop/
Fråga i Vart får jag tag i kem&utrustning nästa gång.
2013-05-05, 21:03
Medlem
ts.nows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighthaw
hej, jag har funderat på att börja med pyroteknik i snart 1,5 år nu. Och det var i november/december som jag ville göra planen i verket. har tittat på forumet, på andra forum och på Google (google är inte min vän!). vill inte börja för svårt och ska därför börja med röksatser. Men har även hittat recept på mjölkrut och svartkrut. men den stora frågan jag har är om Bengaliska eldar. man ska använda sig av klorater och jag har lästa att dessa är känsliga på om man tex. tappar dom (självantändning). Men jag har hittat det här receptet: 60% salpeter och 40% bensoat. det ska visst ge ifrån sig nån smält metall liknande ämne. och jag undrar om det finns nåt recept på nåt man kan hålla i handen.

undrar även var man kan få tag i Kaliumnitrat (KNO3). alla trådar om dessa är från typ 2004-2005.
(blir tacksam över raka fullständiga svar)

PS. jag har sökt

www.norrkemi.se

Edit: Vafan, jag missade inlägget över mig fast det var postat flera timmar innan mig
2013-05-06, 18:47
Medlem
slitavenburkas avatar
pm:a om du behöver hjälp med kemikalierna, kul att du hittat hit!
2013-05-09, 02:15
Medlem
Razermannens avatar
pma ang kemikalier
2013-05-11, 22:07
Medlem
Silverturks avatar
Sök runt här lite också!

Låser.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera