• 1
  • 2
2013-05-05, 16:44
Medlem
BesserWissers avatar
Min MBA fuckade sig efter omstart då jag installerat PGP desktop.

SÅ fick jag installera om dyngan via Command + R vid uppstart.

Fick då slå in lösen som fungerade.

NU efter ominstallation så vill den ha lösen för att komma in i burken, men det är INTE samma som innan. Varför har ASET ändrat kod?? Jag kommer inte in i helvete nu!!!

Hur fan gör jag???
Citera
2013-05-05, 16:49
Medlem
TheBurdens avatar
Vilket lösenord menar du? Är det inloggningslösenordet? Eller kommer det upp en förfrågan innan inloggningsskärmen?
Citera
2013-05-05, 16:50
Medlem
tzjs avatar
Har du petat till capslock? Har du filevaultat datorn?
Citera
2013-05-05, 16:55
Medlem
TheBurdens avatar
Tänk på att lösenordet du använder när du laddar ner och ominstalleras OS X via återställningen är det som du använder för ditt Apple-ID och inte samma som för inloggningen (om du nu inte valt samma för bägge vill säga).

Lätt att glömma bort.
Senast redigerad av TheBurden 2013-05-05 kl. 16:59.
Citera
2013-05-05, 17:17
Medlem
BesserWissers avatar
Lösenordsproblemet löst.

Nu till det riktiga problemet:

Jag installerade en nerladdad variant av PGP desktop 10.0. Installerade denna, startade sedan om datorn. När den skulle starta om så efter ett tag dök en grå sådan här symbol upp istället för äpplet:
http://4.bp.blogspot.com/-erT9_Eftfx...3%25B6rbud.gif

Och trots att datorn installerades om, så händer samma sak igen.

Så nu har jag två feta problem:

1: Hur FAN får jag skiten att fungera igen?

2: Hur räddar jag mitt skit som just nu ligger på hdd´n bakom Filevault 2, vilket jag HAR lösenordet till?

EDIT: Hur skapar jag en bootbar usb-sticka med osx 10.8 mountainlion eller lion?
Edit 2: Jag får denna bilden när jag försöker starta helvetet med det nyinstallerade osx 10.8:
http://i.stack.imgur.com/6cO8u.jpg
Senast redigerad av BesserWisser 2013-05-05 kl. 17:27.
Citera
2013-05-05, 17:44
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Lösenordsproblemet löst.

Nu till det riktiga problemet:

Jag installerade en nerladdad variant av PGP desktop 10.0. Installerade denna, startade sedan om datorn. När den skulle starta om så efter ett tag dök en grå sådan här symbol upp istället för äpplet:
http://4.bp.blogspot.com/-erT9_Eftfx...3%25B6rbud.gif

Och trots att datorn installerades om, så händer samma sak igen.

Så nu har jag två feta problem:

1: Hur FAN får jag skiten att fungera igen?

2: Hur räddar jag mitt skit som just nu ligger på hdd´n bakom Filevault 2, vilket jag HAR lösenordet till?

EDIT: Hur skapar jag en bootbar usb-sticka med osx 10.8 mountainlion eller lion?
Edit 2: Jag får denna bilden när jag försöker starta helvetet med det nyinstallerade osx 10.8:
http://i.stack.imgur.com/6cO8u.jpg

Kan vara problem med hårddisken. Säger inte att det är så, men efter snabbt sökande via Google så verkar det finnas en viss möjlighet att det kan vara så.
Citera
2013-05-05, 17:48
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Kan vara problem med hårddisken. Säger inte att det är så, men efter snabbt sökande via Google så verkar det finnas en viss möjlighet att det kan vara så.
Hur skulle jag helt plötsligt få problem med min ssd efter en liten installation? Datorn är nyköpt i februari
Citera
2013-05-05, 17:53
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Hur skulle jag helt plötsligt få problem med min ssd efter en liten installation? Datorn är nyköpt i februari

Behöver inte vara någon installation som orsakat det. Hårddisken kan ha börjat krångla ändå av någon anledning. Även fast datorn är ny. Datorer är som bekant inte det mest pålitliga som finns.
Citera
2013-05-05, 18:01
Medlem
Andreasvbs avatar
Varför installerar du saker du inte vet hur, eller tar reda på att det fungerar innan?

Citat:
PGP Desktop, PGP Whole Disk Encryption (PGP WDE), and Symantec Endpoint Encryption are currently NOT supported on Mac OS X 10.8 (Mountain Lion). Support for Mac OS X Mountain Lion will be supported in an upcoming version of the products.
Citera
2013-05-05, 18:01
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Behöver inte vara någon installation som orsakat det. Hårddisken kan ha börjat krångla ändå av någon anledning. Även fast datorn är ny. Datorer är som bekant inte det mest pålitliga som finns.
men för helvete....blir så jävla förbannad
Citera
2013-05-05, 18:05
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Varför installerar du saker du inte vet hur, eller tar reda på att det fungerar innan?
för att jag skulle låsa upp en extern hd, inte kryptera min egen. Hann bara installera möget, inte sätta igång nåt
Citera
2013-05-05, 18:10
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
för att jag skulle låsa upp en extern hd, inte kryptera min egen. Hann bara installera möget, inte sätta igång nåt
Ah, ok. Den kanske installerade någon kext-fil som OS X inte gillade.

Du kan testa installera om OS X och sedan installera Symantec Encryption Desktop 10.3.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in