2013-05-05, 15:46
Medlem
Nateriouss avatar
Ibland när jag gäspar får jag en otroligt obeskrivligt kolossal smärta under käken och själva "bollarna"(halsmandlarna?) som man har där flyttar sig framåt vilket gör jävligt ont och jag måste forcera tillbaks dem längs käkbenet där de ska sitta..

Förstår ni vad jag menar? Vad fan ska man göra åt detta.. ? Vad beror det på?

Vågar inte gäspa nu och jag känner verkligen att jag behöver det, bara jag rör käken gör det lite ont nu. Men den där smärtan som uppstår är sjuk och varar i cirkus 30sekunder

Detta har alltså inte ett piss att göra med tänder
Senast redigerad av Naterious 2013-05-05 kl. 15:57.
Citera
2013-05-05, 15:49
Medlem
seta23s avatar
Är det på båda sidorna? Gör det mest ont längst in i käken, vid de sista tänderna? Isåfall kan det vara visdomständerna som håller på och titta ut.
Citera
2013-05-05, 15:52
Medlem
Nateriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seta23
Är det på båda sidorna? Gör det mest ont längst in i käken, vid de sista tänderna? Isåfall kan det vara visdomständerna som håller på och titta ut.

Ursäkta men är du dum eller? Läste du ens vad jag skrev?
Citera
2013-05-05, 15:52
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious
Förstår ni vad jag menar? Vad fan ska man göra åt detta.. ? Vad beror det på?
Nej. Kan du utesluta att det beror på tänderna/tandhälsan? Kan det vara muskelkramp?
Citera
2013-05-05, 15:54
Medlem
Nateriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Nej. Kan du utesluta att det beror på tänderna/tandhälsan? Kan det vara muskelkramp?

Halsmandlarna har inget som helst att göra med ens tänder för i helvete.. SÅ JA, det kan vi utesluta. Läs vad jag skrev och inte bara rubriken

Vad är det här :S
Citera
2013-05-05, 16:02
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Halsmandlarna har inget som helst att göra med ens tänder för i helvete.. SÅ JA, det kan vi utesluta. Läs vad jag skrev och inte bara rubriken

Vad är det här :S

Tandproblem kan yttra sig med smärta/värk lite varstans kring huvud/hals (och inte enbart vid tänderna), men kan uteslutas av t ex tandläkare.

Är halsmandlarna svullna?
Citera
2013-05-05, 17:15
Medlem
Nateriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Tandproblem kan yttra sig med smärta/värk lite varstans kring huvud/hals (och inte enbart vid tänderna), men kan uteslutas av t ex tandläkare.

Är halsmandlarna svullna?

Nej, och nej det är återigen inte tänderna.. De är fullvuxna och fina
Citera
2013-05-05, 17:28
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Nej, och nej det är återigen inte tänderna.. De är fullvuxna och fina
Ok.

Är halsmandlarna svullna/missfärgade?

Och om du kan precisera "under käken", kanske det är lättare att någon känner igen det.
Citera
2013-05-05, 18:24
Medlem
seta23s avatar
Citat:
Ursäkta men är du dum eller? Läste du ens vad jag skrev?
Ditt kioskmongo. Jag sitter med samma problem som dig. Min högra halsmandel har svällt upp och jag kan inte gapa. Vet du varför? Infektion i tandköttet pga visdomstanden som är påväg ut.
Citera
2013-05-05, 20:12
Medlem
Gemene Mans avatar
Jag har ett liknande problem som kommer då o då. Jag har kommit på att det är sendrag/kramp i muskeln/musklerna som sitter mellan käken och tungbenet när de blir översträckta. Gör jävligt ont men går över inom 1 minut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in