Nu vet jag inte om det är så att jag har fel kontakter, men hittills så har mina högutbildade vänner inte lyckats imponera på mig särskilt väl. Ytterst få arbetar på en ort där de verkligen vill bo. Samtliga verkar ha fått slita hårt för att klara utbildningarna, och ungefär ingen lever ett liv i lyx, än så länge i alla fall, och de är mellan 25 och 30 år.
De som jag däremot kan vara avundsjuk på är de få lyckliga som har lyckats starta egen firma baserad på eget driv och uppfinningsrikedom utan nämnvärd studieinsats, gymnasieutbildning eller KY.
De personerna har endast "kunden" som chef.
Lyckas du bli chef eller liknande på ett större företag genom akademisk utbildning så är det väldigt troligt att även du kommer att ha en chef som kommer att sparka dig på bollarna vid minsta misstag.
Ungefär såhär ser jag på arbetslivet.
1. Minsta möjliga möda för största summa pengar. = Bra
2. Arbete där jag trivs och tycker arbetsuppgifterna är roliga. = Bra
3. Arbete som jag ständigt måste ha med mig i skallen. = Dåligt
Jag kan inte påstå att jag har lyckats leva upp till dessa punkter till fullo. Speciellt tvåan, men det beror enbart på att jag inte har en aning om vilket arbete som VERKLIGEN är roligt. Till de som har lyckats på den punkten kan jag bara säga grattis. Jag önskar mig inget vid jul förutom frihet. Pengarna har jag redan.
Hatar verkligen jobba,sova, klippa gräsmattan, dö mentaliteten som verkar finnas hos de flesta i Sverige.
Tack för mig. Puss.