Det känns inte befogat för min del att upprepa mig i den här tråden. Min poäng med mina tidigare inlägg är egentligen att den gemensamma nämnaren för samtliga individer, och den stora "equalizern" i det världsliga sammanhanget är att alla har 24 timmar att fördela hur de vill. Alla har samma tid. Om man då har för avsikt att lägga x antal timmar på en syssla större delen av sitt liv vill det fantamig till att man trivs med att göra denna, oavhängigt lön, sociokulturellt inbillad status, eller andra tänkbara fördelar som individen kan intala sig att det ger. En definition av arbete krävs - precis som den av fritid. Många pratar om att ha "mycket fritid" över. Om man har en sysselsättning man trivs med är många mindre benägna att betrakta denna som arbete och mer som en betald fritidsaktivitet - en passion och drivkraft för något som berikar ens egen livsuppgift, som folk dessutom råkar vara villiga att öppna plånboken för. Varför då detta snack om fritid? Jobbar folk för semestern?
Om man läser till jurist enkom för lönen eller förment samhällelig ställning då är man redan en loser utan motstycke - oavsett hur man resonerar. Frågan är fortfarande: om pengar inte hade varit en issue i sammanhanget, hade du fortfarande gjort det du gör med ett leende på läpparna? De enda jag kan tänka mig kvalar in i den skaran är, och förblir fortfarande, de som fortsatt disputera, avlagt sin PhD och forskar utav helvete av ren lust. Lönen och anslagen är inte överdrivet feta, men man lever för det man gör.
Om man läser till jurist enkom för lönen eller förment samhällelig ställning då är man redan en loser utan motstycke - oavsett hur man resonerar. Frågan är fortfarande: om pengar inte hade varit en issue i sammanhanget, hade du fortfarande gjort det du gör med ett leende på läpparna? De enda jag kan tänka mig kvalar in i den skaran är, och förblir fortfarande, de som fortsatt disputera, avlagt sin PhD och forskar utav helvete av ren lust. Lönen och anslagen är inte överdrivet feta, men man lever för det man gör.
När han däremot spelat några år och börjar bli äldre=kraven ökar skulle han däremot få vettiga grejer.