2013-05-03, 10:48
Medlem
Bubbelpops avatar
Kommer inte in på pappans fb..
Pappan desperat och rädd för att förlora barnen. Känner sig sviken och lurad. Han uppfattar det som att man konspirerat mot honom och till slut brister det. Frågan är om barnen redan var döda när det small?
Citera
2013-05-03, 10:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
"Brassen", som för övrigt tycks vara uppvuxen i Sverige, bor så vet jag begriper i Kista.

Hans skriftspråk på facebook tyder inte på det.

Men du kanske har rätt i att det är mamman som är död. Vore konstigt om fadern befann sig med barnen i lägenheten om nu mamman tagit barnen och stuckit. Dessutom kan han inte stava till Hallonbergen, det borde han kunna om han bodde där.
Citera
2013-05-03, 10:51
Medlem
jodå ta bort * och sätt ett i istället

Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Sidan inte längre tillgänglig!
Citera
2013-05-03, 10:52
Medlem
Troians avatar
Okej, troligast har han väl sprängt sig själv och barnen. Mamman är antagligen någon annanstans. Backar igen från uppgiften att jag tror mannen kommer gripas.

Utvidgat självmord alltså, som bland andra Månsan var inne på.
Citera
2013-05-03, 10:52
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyMama
"Jenn* ch*n Stell* Nov* dagis lärarinna i hallonberg
jag hoppas att du förstår mig men jag känner honom inte som jag börjar lära känna dig. Men om du känner du behöver ta ett steg i livet att lämna Fabio så vet du att jag finns för dig.

Kopierat från pappans fb sida som han skrev ut för 6 timmar sedan.... hmmm

Det skrevs 04.25, polisen larmades 04.28. Väldigt nära i tid.
Edit: Typ 74:a på bollen....
Citera
2013-05-03, 10:53
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, troligast har han väl sprängt sig själv och barnen. Mamman är antagligen någon annanstans. Backar igen från uppgiften att jag tror mannen kommer gripas.

Utvidgat självmord alltså, som bland andra Månsan var inne på.

Någon som har en aning om vad för explosivt material han använt sig av i så fall, gas, sprängmedel eller något annat?
Citera
2013-05-03, 10:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hans skriftspråk på facebook tyder inte på det.

Tänkte på detta: http://www.stayfriends.se/Personer/J...bian-P-6STE0-P (*=a)

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Men du kanske har rätt i att det är mamman som är död. Vore konstigt om fadern befann sig med barnen i lägenheten om nu mamman tagit barnen och stuckit. Dessutom kan han inte stava till Hallonbergen, det borde han kunna om han bodde där.

Barnen kom ju fram sen. Jag tror han postat inlägget som någon form av jävla testamente och sedan sprängt sig och barnen. Mamman var väl hos någon väninna eller sin mamma.

Sorry för mitt förvirrade inlägg om att jag tror pappan skulle gripas snart - backar från det.
Citera
2013-05-03, 10:55
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Enligt grannen jag talade med från samma trapphus som explosionen, nummer 40 alltså, kom en annan granne från porten bredvid och uppmanade till utrymning 04:25 fast han kan ha menat att han hörde ventilationen tystna och två små dundringar 04:25. Han sa specifikt 04:25 dock.
Citera
Medlem
Ok, stördaste självmordet jag hört om i Sverige, men konstigheter händer helt klart här också.

Men det är väl ändå brott då barnen dött? AB&K
Citera
Medlem
Kungsgardens avatar
Anledningen till "brasse" hittas i trådens första 15 sidors förvirring om vilken familj det handlade om. För att inte outa namn ens med asterixer benämnde många dem brassarna, grekerna osv om familjerna.

Är det en man eller kvinna på pappans profilbild?

Förskollärarinnan har halvstängd profil? Har pappan tagit en privat chat från mammans fb?
Citera
2013-05-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Enligt grannen jag talade med från samma trapphus som explosionen, nummer 40 alltså, kom en annan granne från porten bredvid och uppmanade till utrymning 04:25 fast han kan ha menat att han hörde ventilationen tystna och två små dundringar 04:25. Han sa specifikt 04:25 dock.

Var detta nån granne som var bekant med F*bio, kanske nån han vänt sig till om han mått dåligt/ringt för att varna just innan smällen?
Citera
2013-05-03, 10:59
Medlem
Månsans avatar
Fan vad utomordentligt fräckt att straffa sin fru genom att ha ihjäl två små oskyldiga barn (om det nu är detta som hänt). Vad hade dessa oskyldiga krakar gjort för ont?

Finns en gud må han brinna i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in