Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-25, 21:29
  #601
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vet du hur det funkar?

Om mannen själv orsakat detta har han även orsakat två barns död, och det bör väl rubriceras som mord/dråp/vållande till annans död.

Läggs det då ner därför att han själv är död och därmed inte kan åtalas?

Ja, så är det.

Från http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=7725485

Sista raderna från ovanstående artikel angående de tre som omkom på E10.
- Ingen förundersökning med syfte att väcka åtal kommer att inledas, eftersom samtliga inblandade är avlidna, säger Niva.
Citera
2013-06-25, 22:57
  #602
Medlem
Sokkos avatar
Det går förstås inte att åtala en död person, men polisen utreder ändå för att klarlägga händelseförloppet, orsak till explosionen osv. Brottsoffer som mirakulöst överlever mordförsök, och där GM tar sitt liv eller dör på annat sätt (nödvärn, vådaskott) har ett h*lvete att få ta del av förundersökningen. Tjejen som närapå mördades av M*rtin F*ltenberg på Ekerö har påtalat detta, i bl a DN. Detsamma kan dessvärre gälla barnens mamma i trådens fall.
Citera
2013-07-07, 18:46
  #603
Moderator
ofays avatar
Detta visade sig inte vara en olycka.

Olyckor och katastrofer --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2015-03-31, 15:37
  #604
Medlem
Jag känner kilen han kom då och då rinkeby. Från brazilen. Folk pratar om hans tjej va lesbiskt hon va inte bra. Han mode doligt av de. Jag tänker han ville ta med sig barnen. Han vill inte lämna till hene. A då vet han dom skulle bli som mamman.
Citera
2021-07-15, 00:14
  #605
Medlem
Ursäkta att jag drar upp en så gammal tråd men jag blev illa berörd av att någon sorts helt absurt försök till försvar av pappan var det sista som skrevs här.

Jag gick idag förbi flickornas grav av en slump. Då det fanns en bild av dem på gravstenen så blev jag lite nyfiken och gick fram och läste på den. Att två små barn hade gått bort samma dag fick mig att fundera på vad som kunde ha hänt och lite googlande tog mig hit.

Pappan mådde säkert dåligt. Det är det många som gör. Men varken det eller att man är sur på sitt ex ger en rätten att ta livet av två små oskyldiga barn. Fruktansvärt. Jag kan inte ens föreställa mig hur detta har påverkat mamman.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback