Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-03, 07:03
  #13
Medlem
Iliums avatar
Citat:
En förundersökning om mord har inletts.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5523149
Citera
2013-05-03, 07:08
  #14
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Skidbacken är gatunamnet. Nu återstår vilket nummer?

Jag tror det är 46 eller 44
Citera
2013-05-03, 07:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Hallonbergen? Då är ju inte sannolikheten för att det Andersson eller Petersson så stor...

På adressen som gäller bor 417 personer. Det är få svenska namn, ser ut som fler kvinnor än män. Konvertiter? Hur som helst, arabiska namn är tongivande. Det är väl raketforskare som tagit med sig jobbet hem Kommer vi få sanningen i massmedia denna gång eller blir det svammel och locket på som vanligt?
Citera
2013-05-03, 07:13
  #16
Medlem
Jag drar en rövare. Tippar på att någon försökt bygga (och lyckats) en Bostonbomb eller liknande. Med tanke på sprängkraften känns det som en terrorist som misslyckades med att montera detonationsanordningen på ett säkert sätt.
Citera
2013-05-03, 07:14
  #17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Troligvis inga gasspisar där.

En ren spekulation: Eftersom det handlar om ett såpass invandrartätt område, kan man tänka sig att en olycka skedde under tillverkning av en splitterbomb ala Boston? 3 personer döda, det bör betyda att alla 3 befann sig i det rum där explosionen skedde. I ett angränsande rum bör man ha klarat sig.
Citera
2013-05-03, 07:16
  #18
Medlem
Känns som Google borde åka dit och fixa lite bättre kartor.
Citera
2013-05-03, 07:16
  #19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tre personer har hittats döda.
I lägenheten bor en barnfamilj. Leyla har träffat dem flera gånger.
– De är jättetrevliga. Efter att det smällt stod vi och sa: Hoppas att ingen är hemma.


http://www.expressen.se/nyheter/leyl...agot-liknande/

Vore hemskt om det vore barn drabbade, inflyttade eller ej. Jag "hoppas" på misslyckad hemmagjord bomb.
Citera
2013-05-03, 07:17
  #20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
På adressen som gäller bor 417 personer. Det är få svenska namn, ser ut som fler kvinnor än män. Konvertiter? Hur som helst, arabiska namn är tongivande. Det är väl raketforskare som tagit med sig jobbet hem Kommer vi få sanningen i massmedia denna gång eller blir det svammel och locket på som vanligt?

Det bor påfallande många afrikaner i Hallonbergen, kolsvart i centrum. Första flodvågorna av östafrikaner runt sekelskiftet tycks ha placerats där i stor utsträckning.
__________________
Senast redigerad av Månsan 2013-05-03 kl. 07:20.
Citera
2013-05-03, 07:20
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Skidbacken är gatunamnet. Nu återstår vilket nummer?

Jämför man med flygfoton från Eniro så ser det ut som brandmännen på ABs bild går in i 46:an
Citera
2013-05-03, 07:21
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tre personer har hittats döda.
I lägenheten bor en barnfamilj. Leyla har träffat dem flera gånger.
– De är jättetrevliga. Efter att det smällt stod vi och sa: Hoppas att ingen är hemma.


http://www.expressen.se/nyheter/leyl...agot-liknande/

Vore hemskt om det vore barn drabbade, inflyttade eller ej. Jag "hoppas" på misslyckad hemmagjord bomb.


Barnfamilj- hm - ofta mer än ett barn vid ett sådant uttryck. Kan någon ha överlevt i lägenheten?
Citera
2013-05-03, 07:22
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
[i]Tre personer har hittats döda.
I lägenheten bor en barnfamilj. Leyla har träffat dem flera gånger.
– De är jättetrevliga. Efter att det smällt stod vi och sa: Hoppas att ingen är hemma.[/
I]

http://www.expressen.se/nyheter/leyl...agot-liknande/

Vore hemskt om det vore barn drabbade, inflyttade eller ej. Jag "hoppas" på misslyckad hemmagjord bomb.

Sådärja, nu börjar "damage control" direkt. Tyck "synd om" journalistiken drar igång för att dölja den riktiga och vidriga sanningen. Då kan vi räkna med att det var en cell av al-Quaida wannabes som visade på sin bristande hjärnkapacitet.
Citera
2013-05-03, 07:22
  #24
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jag drar en rövare. Tippar på att någon försökt bygga (och lyckats) en Bostonbomb eller liknande. Med tanke på sprängkraften känns det som en terrorist som misslyckades med att montera detonationsanordningen på ett säkert sätt.

Ja, det är tvåårsdagen idag för Usama bin Ladins hädangång. Kanske någon planerade att hedra honom med en rejäl smäll i nån folksamling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback