2013-05-03, 09:28
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Som sagt så var det en man och två små flickor på 3 och fyra år.
Citera
2013-05-03, 09:30
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Som sagt så var det en man och två små flickor på 3 och fyra år.

Kan du bekräfta att de hade sydamerikanskt ursprung så vi får det ur världen en gång för alla?
Citera
2013-05-03, 09:32
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Nog verkar det som att en gasoltub har orsakat explosionen.

Frågan är väl va fan hade den i lägenheten att göra?

Om en gasoltub exploderat p.g.a. oaktsam hantering skulle inte polisen rubricera det hela som mord.
Citera
2013-05-03, 09:34
Medlem
Troians avatar
Frågor;

- Hur stor är lägenheten? Är det en genomgångslägenhet, med fönster också på baksidan?
- Hur gamla var barnen? (Edit: Okej, tre och fyra år.)
Senast redigerad av Troian 2013-05-03 kl. 09:36.
Citera
2013-05-03, 09:35
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Kan du bekräfta att de hade sydamerikanskt ursprung så vi får det ur världen en gång för alla?

Citat:
Ursprungligen postat av Zimba80
https://www.facebook.com/micaela.jesus/ ???

Något spansktalande land verkar det vara iaf...
Citera
2013-05-03, 09:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Om en gasoltub exploderat p.g.a. oaktsam hantering skulle inte polisen rubricera det hela som mord.

Polisen vet förmodligen ännu inte med full säkerhet vad som orsakat explosionen. Att rubricera det som misstänkt mord utesluter inte på något vis en olyckshändelse; när hälften av alla misstänkta fall av mord skrivs av, eftersom man kommit fram till att det rör sig om något annat.
Citera
2013-05-03, 09:36
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Jag önskar jag kunde bekräfta saker ni undrar over men som jag sa så slutar lgh nummer på första våningen med 01.
Citera
2013-05-03, 09:37
Medlem
Enligt AB live skulle det ha brunnit i lägenheten i ungefär 30 minuter. Det skall ha vällt ut rök.
Men ser man bilder på lägenheten så kan jag inte se något som tyder på brand. Det finns inget sot på väggarna varken på utsidan eller inne i lägenheten.
Citera
2013-05-03, 09:37
Medlem
Baertlings avatar
Kan det vara personer med skyddad identitet? Eftersom lgh 1101 och lgh 1103 finns på ratsit så måste det också finnas en lgh 1102 (löpnummer på respektive våningsplan). Det syns dock inga uppgifter på den lägenheten, vilket brukar vara fallet vid just skyddad id - vilket i sin tur skulle kunna bero på hotbild e dyl. Därav kanske att polisen/media var så snabba på att rubricera detta som mord?
Citera
2013-05-03, 09:38
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Något spansktalande land verkar det vara iaf...

Är det brasilianarna med förskoledöttrarna? Då har DN fel om grannen två våningar upp, eftersom han bor tre plan över brassarna.

Portugisiska talas i Brasilien.
Senast redigerad av Kungsgarden 2013-05-03 kl. 09:41.
Citera
2013-05-03, 09:39
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Jag önskar jag kunde bekräfta saker ni undrar over men som jag sa så slutar lgh nummer på första våningen med 01.

Stämmer inte. Lägenheten till vänster om trappan slutar med 01 och därefter fortsätter man numreringen 'varvet runt'.
Citera
2013-05-03, 09:39
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Frågor;

- Hur stor är lägenheten? Är det en genomgångslägenhet, med fönster också på baksidan?
- Hur gamla var barnen?

Den är genomgående det är i stort sett alla lägenheter i hallonbergen utom de som ligger i garageplan. Jag tror det är en trea.

Det är inget trapphusfönster som har gått sönder för det finns inga fönster i trapphusen. Det är ett sovrumsfönster och balkongen ligger i köket det är vardagsrummet på baksidan men ett sovrum bredvid. (om jag inte har alldeles fel om hur lägenheterna ser ut är uppvuxen i H. på sjuttiotalet)
Var lägenhet är ju en egen bramdcell så väggarna till grannen är betong de andra gips har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in