2013-05-03, 08:46
Medlem
Tyson1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bretzelwolf
Företaget verkar handla med löshår. Då går ju tanken inte långt till hårspray. När jag var liten slängde vi en burk hårspray på en eld och verkan var förödande. Nu lär dagens hårspray vara betydligt beskedligare men Gud vet vad de har för sprejer i sydamerika. Vad skulle en pall hårspray kunna ställa till med?

http://www.ratsit.se/660906RBGZ00001..._import_export

http://www.121.nu/onetoone/foretag/s...-import-export

Import och export av kläder, hårprodukter, presenter och datordelar. Denna?
Citera
2013-05-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Är det bara ett fönsterbläck runt explosionen som blivit buckligt?

Kanske inte, men knappast nåns som bor på andra sidan gården...
Citera
2013-05-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Varför ligger det under olyckor på Flashback medan tidningarna kallar det mord? Någon?
Tråden i Aktuella brott spårade ur och stängdes/låstes. Vi får se om denna stängs, någon olycka är det inte. Men klarar ni av att sköta er så får den fortsätta ett tag till.
Citera
2013-05-03, 08:49
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Varför ligger det under olyckor på Flashback medan tidningarna kallar det mord? Någon?

TS kan svara. När nyheten om explosionen kom i morse var det inget tal om brott. Senare har mordutredning kommit på tapeten.

Metro kan ha tagit bort 40-bilden efter påtryckning från polis, om de anhöriga inte har gått att nå än? Annars rusar polisgänget in till grannarna för att knacka dörr först. Bilden var ute direkt.

Tråden i Aktuella brott startades en halvtimme efter den här.
Citera
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimba80
vad är det förnummer då?

Endera nr 44 eller 46 såvitt jag kan bedöma av bilderna jag hittills sett.

Korrigering det är på nr 46 1 tr
Senast redigerad av bill clayton 2013-05-03 kl. 08:54.
Citera
Medlem
Om man tittar på Aftonbladets bild så går brandmännen in i porten vid lekplatsen och om man jämför det med Eniros flygfoton och utsiktsbilder så ser man att det är Skidbacken 46 de går in i. Verkar konstigt att de går in där om explosionen nu skulle skett på nr 38 eller 42.
Jag tror att uppgifterna om att Le*la skulle bo vägg i vägg med den lägenheten som explosionen skedde i är en skarvning från tidningen sida.
Citera
2013-05-03, 08:51
Medlem
okey och hur är lägenhetsnummren där vilken nummer börjar på botten våningen?

Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Citera
2013-05-03, 08:51
Medlem
Ok Stockholm nu får ni visa att ni klarar av något, Hallonbergen är lätt att ta sig till, kan nån åka ut till plats (eller kanske redan bo i området) och kolla nr så vi vet säkert?
Citera
2013-05-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBearman
Om man tittar på Aftonbladets bild så går brandmännen in i porten vid lekplatsen och om man jämför det med Eniros flygfoton och utsiktsbilder så ser man att det är Skidbacken 46 de går in i. Verkar konstigt att de går in där om explosionen nu skulle skett på nr 38 eller 42.
Jag tror att uppgifterna om att Le*la skulle bo vägg i vägg med den lägenheten som explosionen skedde i är en skarvning från tidningen sida.

Rent journalistklantigt kan hon ju varit hemma hos en kompis på 44an eller så också? Vi behöver iakttagare på plats helt enkelt. Invandrare är ju livrädda för FB men några Svenskar bor ju ute i Hallonbergen så lite on site-observationer skulle lösa hela diskussionen snabbt (ta med kamera så vi slipper bevistjafset).
Citera
2013-05-03, 08:55
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton

Jaha, i så fall glider vi tillbaka till det muslimska dynamitardspåret (av namnen att döma på aktuellt våningsplan).
Citera
2013-05-03, 08:55
Medlem
Raggdoll3s avatar
Explosionen ser ut att vara från 2:a våningen vilket tyder på att det knappast är någon som kastat in en bomb. En gissning är att man själv har lyckats spränga inne i lägenheten, misslyckad bombtillverkning?
Citera
2013-05-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Men 9 ska ju vara källarplan och 10 entréplan? Sen stämmer det där inte till 100 ändå ännu, nån som vet om dom har källarlägenheter i aktuellt område?
Under alla hus finns stort underjordisk garage,tvättstugor och små lagerlokaler.Dock inga lägenheter
Vid varje entren och i alla våningar finns 2 lägenheter.
Mvh.Raikkonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in