2013-05-02, 19:50
Medlem
Flashbackministerns avatar
Ibland p arbetsintervjuer och infr har den frgan stllts.... p webben nr man skickar in spontananskningar kan man ibland vlja hur man hittade till fretaget. "Via vn" ""Via rekryteringstrff" eller "Via Internet" kan det st som alternativ. Har sagt att jag letade upp fretaget fr att det verkade vara en stimulerande arbetsplats en gng... en klar verdrivt men gr det att sga ngt bttre som kar chanserna?
Citera
2013-05-02, 19:52
Medlem
donaukinds avatar
Var det sant d, att du faktiskt tyckte det? Du kan ju annars sga att du fick tipset av en polare och att du kollade upp fretaget, kan knappast g fel.
Citera
2013-05-02, 19:55
Medlem
Flashbackministerns avatar
Jag tyckte inte fretaget var ointressant i alla fall... fr d hade jag inte skt det. Men det var kanske inte drmjobbet. Fick det iallafall inte men blev erbjuden ett likvrdigt jobb p annan ort sen...
Citera
2013-05-02, 20:53
Medlem
PositiveNegatives avatar
Jag brukar sga att jag ftt reda p det genom en vn + massa skit om att jag tycker att det varkar vara ett najs fretag etc. Det har fungerat fr mig.
Citera
2013-05-02, 23:24
Medlem
Frgan r frmst till fr att frbttra fretagets marknadsfring, helt enkelt. En terkoppling p om annonsen i tidning X eller en reklambanner p en hemsida etc ger resultat. Svaret att man skt upp fretaget fr att man tycker det r stimulerande passar snarare bttre p frgan om varfr man skt jobbet hos just dem menar jag.
Citera
2013-05-03, 05:36
Medlem
Har man mjlighet s ska man vl frska nmna att man sett fretagets prestationer och reklam. Beroende p vad fretaget gr, s ska man frska flika in att man sett vad de gr, gillat vad man sett och vill bli en del av det.

Ganska svrt att generalisera nr man inte ens vet vad det r fr branch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in