2013-05-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det känns inte rätt att ange människor som är på flykt!
Bara empatilösa skulle göra det!
Sorgligt vad vissa kan sjunka för att spara 1 kr!
Vad är de på "flykt" från då? De som åker till hemlandet på semester, eller de som begått mord i hemlandet och är rädda för att få huvudet avhugget för det, och upprepar samma dåd i Sverige och fyller våra fängelser över deras kapacitet.
Citera
2013-05-02, 21:25
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
straff skrämmer inte brottslingar. Det visar USA med all tydlighet. Eller Iran för den delen. Du verkar vilja urholka rättssamhället för att komma åt en del icke önskvärda.. ?

Skrämmer kanske inte alla brottslingar (men helt klart majoriteten) effekten är fortfarande att en avrättad lirare inte återvänder. Fallet USA är inte ens bra då de mesat ner sig något enormt mot tidigare och är på väg neråt, de går åt samma meshåll som Sverige, de har ungefär samma syn på illegala invandrare också, samma sossesyn på kriminalitet (dvs. pro kriminalitet).

Det skrämmer garanterat en flyktinggömmare med 30 år i kurran, tänk efter själv, skulle du gömma undan en åsna om du riskerade 30 år i kurran? Givetvis inte. Du hade sagt "sink or swim" eller chansat om belöningen var tillräckligt hög men så mycket pengar har inte dessa luffare.
Citera
2013-05-02, 21:28
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Gola är väl mer om man skulle vittna på en vän eller liknande i min ögon
Antagligen ringt fröken blå
Dessa jävlar kan ju som bekant inte hålla käften alternativt hade de fått städat min lägenhet sedan hade jag ringt fröken blå
Citera
2013-05-02, 21:29
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
straff skrämmer inte brottslingar. Det visar USA med all tydlighet. Eller Iran för den delen. Du verkar vilja urholka rättssamhället för att komma åt en del icke önskvärda.. ?

Ja det finns det ju hur många källor som helst på, du gick möjligtvis inte i "special-klass"
stora delar av grundskolan ( där du var innan du började din utbildning till parkförvaltare) va?

Jag skulle nog ta reda på så mycket som möjligt om personen/personernas bakgrund
och om varför det gömde sig innan jag ringde snuten. Hade det bara skött sitt
och inte betett sig som svin hade jag nog dragit mig för att anmäla.
Citera
2013-05-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Margaery
Självklart. De är ju kriminella.

Exakt. Detta borde vara i linje med de krav som KD har på en civilkuragelag.
http://debatt.svt.se/2012/04/05/det-behovs-en-civilkuragelag/

Det är vår medborgerliga skyldighet att uppmärksamma de rättsvårdande myndigheterna på kriminella och deras aktiviteter. Särskilt allvarligt är det givetvis att offentliga tjänstemän anses sig stå över lagen och inte anmäler när de stöter på kriminella.
Citera
2013-05-02, 22:32
Medlem
bilboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag hörde det mest töntigaste på länge, i P3's Tankesmedjan igår eller förrgår. Att vara en "golare" är ju inte populärt nånstans.

Så spelar de lite amerikansk hip-hop, som t.ex "snitchers are going to die", samtidigt som de kallar folk som ringer polisen för att ett gäng papperslösa har flyttat in i ens trappuppgång för golare.

Skulle ni ringa polisen om 13 irakier satt o luffade i eran trappuppgång...?

jag skulle what so ever vattna dom direkt, de är ju här kriminellt!! ut med dom!!
Citera
2013-05-02, 23:14
Medlem
Kenty-59s avatar
Absolut skulle ange dom direkt.
Tycker regeringen kunde införa nån form av belöningspeng om ett tips ledde till en lyckad utvisning, låt oss säga man fick 10.000:- för ett lyckat tips..
Citera
2013-05-02, 23:30
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Skulle ni ringa polisen om 13 irakier satt o luffade i eran trappuppgång...?
Eftersom jag inte är speciellt kriminell utav mig, så bryr jag mig inte om tilltalsnamnet "golare", skulle snarare se det som en merit, en komplimang. Självklart vill jag inte ha en massa konstigt folk här hos mig.
Klart man ringer.
Citera
2013-05-02, 23:45
Medlem
Självklart golar jag ner illegala flyktingar och jag skiter fullständigt om de blir mördade i sitt hemland. Jag har även att som principsak anmäla allt slödder till hyresvärden och störningsjouren. Någon invandrare i mitt trapphus så räcker det med en nysning efter klockan 18 så ringer jag störningsjouren.

Lyckades få en invandrarfamilj vräkt för två år sedan genom regelbundna anmälningar.
Citera
2013-05-03, 03:30
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det känns inte rätt att ange människor som är på flykt!
Bara empatilösa skulle göra det!
Sorgligt vad vissa kan sjunka för att spara 1 kr!
1 SEK?
Är du helt galen?
Invandringen kostar en genomsnittlig skattebetalare över 15.000SEK om året, lågt räknat!
Du borde skaffa dig lite verklighetsförankring så kan vi återuppta diskussionen sen..
Citera
2013-05-03, 03:36
Medlem
Necroshadows avatar
Självklart skulle jag ringa polisen!

Ju färre kulturberikare desto bättre...
Citera
2013-05-03, 07:13
Medlem
Sverige2025s avatar
Att gömma illegal invandrare är en brottslig handling dessutom, det enligt lag förbjudet att hjälpa brottslingar på Rymmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in