2013-05-03, 09:51
Medlem
Nej, jag har däremot tidigare hjälpt papperslösa.

Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
1 SEK?
Är du helt galen?
Invandringen kostar en genomsnittlig skattebetalare över 15.000SEK om året, lågt räknat!
Du borde skaffa dig lite verklighetsförankring så kan vi återuppta diskussionen sen..

Och hur stor del av dessa 15k/år tror du spenderas på papperslösa? Något säger mig att det inte är speciellt mycket i sammanhanget faktiskt.
Senast redigerad av Prax^ 2013-05-03 kl. 09:55.
Citera
2013-05-03, 12:15
Medlem
Quid pro quos avatar
"Gola" är fängelseslang och om det var ordvalet som användes styrker det att SR:s verksamhet numera styrs av kriminella.
Svarande på frågeställningen skulle jag självklart anmäla all kriminell verksamhet till sheriffen, är inte det vad staten vill?
Citera
2013-05-03, 14:08
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Akademiker och resten av samhällets lite mer besuttna medborgare är i regel inte lika brydda om huruvida blattar sover i trappor eller inte, medans rasistsvenskar som du med 20 lakan efter skatt har gott om tid att gråta över spilld mjölk.

OM det skulle vara så är det väl inte speciellt konstigt, då de högavlönade har "råd" att slösa pengar medan de lågavlönade ser människor som får lika mycket pengar som dem utan att lyfta ett finger. Dessa högavlönade bor ju oftast också inte i dessa invandrarghetton, så bortsett från rent ekonomiskt så drabbas de ju inte i lika hög grad.

Sedan vet jag inte om jag håller helt med om att akademiker och högavlönade är så jävla mycket mindre rasistiska dock.
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-05-03 kl. 14:31.
Citera
2013-05-03, 14:08
Medlem
Ja.
Citera
2013-05-03, 14:21
Avslutad
Självklart anmäler man, annars får de ju inte reda på att de får fri skolgång, sjukvård och annat som de har "rätt" till.
Inget kommer att hända dem förutom att de slipper bo i en trappuppgång ovetandes om sina rättigheter. Sverige är ett humant land och straffar ingen. Varför vara orolig?
Citera
2013-05-03, 14:55
Medlem
tycker det är fel att gola ner en person som endast försöker överleva.
Citera
2013-05-03, 17:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Uttrycket "gola" kommer ju från den kriminella världen och eftersom jag inte är kriminell ser jag ingen som helst anledning att skämmas om man skulle peka ut en person som inte följer lagen.

Ni som tycker att hela världens befolkning ska ha rätt till Sveriges ihoparbetade välfärd kan ju öppna den egna plånboken istället...
Citera
2013-05-03, 17:08
Avslutad
Vafan "gola" är ju nånting man gör mot ens kumpaner, knappast mot ett gäng äckliga zigenare
Citera
2013-05-03, 17:15
Medlem
morkfromorks avatar
Absolut! Inget pass = inget sweden
Citera
2013-05-03, 18:28
Medlem
Guitarsmokes avatar
Givetvis ringer man om det är information som polisen kan ha nytta av. Är man osäker så ringer man ändå så de får göra en bedömning.
Citera
2013-05-03, 18:39
Medlem
Kan knappast tänka mig något annat som jag skulle anmäla snabbare och med större glädje.
Citera
2013-05-03, 19:03
Medlem
Skulle dom inte störa mig skulle jag inte ringa polisen, då jag ser det på ungefär samma sak som någon som röker cannabis eller köper en hora, "brott utan offer" men va dom livade, blockerade vägen eller va störiga på annat sätt skulle jag be dom försvinna, vägrade dom skulle jag ringa polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in