2013-05-02, 20:30
Medlem
Mad monks avatar
Utan att tveka en sekund. Jävla fega slödder.
Citera
2013-05-02, 20:34
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag hörde det mest töntigaste på länge, i P3's Tankesmedjan igår eller förrgår. Att vara en "golare" är ju inte populärt nånstans.

Så spelar de lite amerikansk hip-hop, som t.ex "snitchers are going to die", samtidigt som de kallar folk som ringer polisen för att ett gäng papperslösa har flyttat in i ens trappuppgång för golare.

Skulle ni ringa polisen om 13 irakier satt o luffade i eran trappuppgång...?

Papperslösa finns inte utan är nysvenska från PK för att dölja ett jätteproblem.
Det heter ILLEGALinvandrare,alltså personer som LJUGER om vem dom är ELLER varifrån dom kommer,OCH DESSUTOM BLIVIT AVSLÖJADE,SOM LÖGNARE av migrationsverket,och därför ska utvisas ur Sverige.
Så JA ,givetvis ska man meddela när man ser illegala invandrare så att myndigheterna kan göra sitt jobb.
Vad det rör sig om är om man är rädd om Sverige eller en totalidiot.
Att hjälpa illegala invandrare är som att stödja de som smugglar djur förbi karantäner o dyl.
Citera
2013-05-02, 20:38
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Om det är kristna irakier som ursprungsbefolkningen assyrier har jag förståelse att dom flyr och hade inte anmält. Men annars definitivt för Sverige kan inte ta emot fler och p3 kan dra åt helvete med sitt idiotiska försök att skrämma.
Om dom har flyktingskäl låter givetvis migrationsverket dom stanna,att dom är här illegalt innebär helt enkelt att dom saknar asylskäl,inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Givetvis anmäler man all typ av brottslighet som kommer till ens kännedom, allt annat är ett hot mot rättssamhället.
Precis,det undergräver staten att gömma kriminella.
Senast redigerad av Erk Swede 2013-05-02 kl. 20:40.
Citera
2013-05-02, 20:42
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Nej, det skulle jag inte. Jag har inget med dom att göra, och detsamma gäller dom gentemot mig.

Mind your own biz.

Är du också bidragsparasit/skattesmitare? Om du inte är det så måste jag tyvärr meddela att deras uppehälle i Sverige visst drabbar dig.
Citera
2013-05-02, 20:52
Medlem
Roburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Papperslösa finns inte utan är nysvenska från PK för att dölja ett jätteproblem.
Det heter ILLEGALinvandrare,alltså personer som LJUGER om vem dom är ELLER varifrån dom kommer,OCH DESSUTOM BLIVIT AVSLÖJADE,SOM LÖGNARE av migrationsverket,och därför ska utvisas ur Sverige.
Så JA ,givetvis ska man meddela när man ser illegala invandrare så att myndigheterna kan göra sitt jobb.
Vad det rör sig om är om man är rädd om Sverige eller en totalidiot.
Att hjälpa illegala invandrare är som att stödja de som smugglar djur förbi karantäner o dyl.

Av svaren att döma i tråden är det oroväckande många som inte är rädda om Sverige. Hur många av dessa skulle vara beredda att offra sina liv för att försvara Sveriges mångkulturella samhälle vid en väpnad konflikt med främmande makt? Svaret är nog försvinnande få. Hur många av er som bryr er om Sverige skulle vara beredda att offra era liv för att försvara Sveriges mångkulturella samhälle? Troligen inte heller så många.

Moder Sveas tillgångar bjuds ut till lycksökare från fjärran länder medan de som borde bry sig är fullt upptagna med att leva i sina små bubblor tills bubblorna en vacker dag spricker och folk vaknar upp i rännstenen. Låt oss hoppas att detta sker snart.
Citera
2013-05-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Att gola är ju något internt bland kriminella, det är inte att gola att avslöja en lagöverträdare om du inte själv är en. Satt och diskuterade det med en riktig "biff kriminell" jag känner.

De har ju inte ens koll på termerna dessa kommunistsvin, givetvis ser man till att informationen kommer fram till rätt personer, har lämnat sådan information förr och kommer göra det i framtiden, kan säga att området blev i stort sett brottsfritt efter att de kriminella invandrarna fått respass.

Att sätta åt packet är alltid bra och önskvärt, det ger en bättre boendemiljö för alla laglydiga.
Värdelöst att det inte är ordentliga straff på slöddren som gömmer undan slödder, borde vara riktigt kännbara straff, en 30 år i finkan eller, så hardcore är de inte för kriminella invandrare att de är villiga att sitta 30 år för de, nu är de villiga för straffen är patetiska. På samma vi som vi skulle få pli på pedofiler, våldtäktsmän och annat pack om vi helt enkelt avrättade de, de andra skulle gömma sig långt in i garderoben.

straff skrämmer inte brottslingar. Det visar USA med all tydlighet. Eller Iran för den delen. Du verkar vilja urholka rättssamhället för att komma åt en del icke önskvärda.. ?
Citera
2013-05-02, 20:58
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robur
Av svaren att döma i tråden är det oroväckande många som inte är rädda om Sverige. Hur många av dessa skulle vara beredda att offra sina liv för att försvara Sveriges mångkulturella samhälle vid en väpnad konflikt med främmande makt? Svaret är nog försvinnande få. Hur många av er som bryr er om Sverige skulle vara beredda att offra era liv för att försvara Sveriges mångkulturella samhälle? Troligen inte heller så många.

Moder Sveas tillgångar bjuds ut till lycksökare från fjärran länder medan de som borde bry sig är fullt upptagna med att leva i sina små bubblor tills bubblorna en vacker dag spricker och folk vaknar upp i rännstenen. Låt oss hoppas att detta sker snart.

Skulle tro att de som förespråkar att skydda och gömma Illegala ,knappast gjort riktig svensk värnplikt,alltså väldigt unga människor och kärringar!!.
Citera
2013-05-02, 21:02
Medlem
Skulle jag inte.
Citera
2013-05-02, 21:03
Medlem
Witkos avatar
De är ju här olagligt, de är brottslingar, självklart ringer jag polisen. Spelar ingen roll om de är kristna eller muslimska irakier, klantänkandet och kulturen är iaf lika efterbliven.

Sen att polisen inte skulle få slänga ut dem ur landet är ju en annan sak, men fan lite träning på att handskas med illegala flyktingar kan de allt behöva.
Citera
2013-05-02, 21:12
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Ser inga problem med att upprätthålla svensk lag.
Det sista vi behöver är människor som inte kan livnära sig på vitt jobb.
Blir svartjobb som konkurrerar ut människor som sköter sig.
Får dom inget svartjobb blir det tiggeri, stöld eller lagning.
Jaha, å vad tror du att dom skulle laga, va? Raketer kanske?
(Förlåt, älskar när rättstavnings-appen ställer till det.)

OnT:
Jag skulle anmält och sedan ringt in till P3 och skrutit om det.
Som någon sa; bäst att mota de "papperslösa" i dörren, innan de blir nyckellösa eller samtyckeslösa.

Att ha någon slags "live and let live"-attityd är som att be om en enorm skattehöjning medelst rövknullning.

Ni "främlings-vänliga" borde betänka att varje skattekrona, som inte måste slösas på en bedragare, kan slösas på någon med verklig flyktingstatus!
Att ni är för tröga för att inse detta står dock sedan länge klart. För er handlar det inte om att hjälpa nödställda, utan om att få känna sig genuint "god". Att kunna peka på "rasisterna" och säga; "jag är bättre!".
Citera
2013-05-02, 21:18
Bannlyst
Självklart. De är ju kriminella.
Citera
2013-05-02, 21:21
Medlem
SFC1977s avatar
Det känns inte rätt att ange människor som är på flykt!
Bara empatilösa skulle göra det!
Sorgligt vad vissa kan sjunka för att spara 1 kr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in