2013-05-02, 17:54
Medlem
Raventears avatar
Absolut! Det är ett brott mot de mänskliga rättigheterna att tvinga dem att leva i ett skuggsamhälle så som de gör när de är här illegalt.

Jag vill inte känna mig medskyldig till det, utan anser att jag skulle ge dem en ny chans att göra om och göra rätt om de nu så gärna vill bli svenska medborgare.
Citera
2013-05-02, 17:56
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag hörde det mest töntigaste på länge, i P3's Tankesmedjan igår eller förrgår. Att vara en "golare" är ju inte populärt nånstans.

Så spelar de lite amerikansk hip-hop, som t.ex "snitchers are going to die", samtidigt som de kallar folk som ringer polisen för att ett gäng papperslösa har flyttat in i ens trappuppgång för golare.

Skulle ni ringa polisen om 13 irakier satt o luffade i eran trappuppgång...?
Bara en pervers karaktärslös person skulle gola!
Citera
2013-05-02, 18:10
Medlem
Jag jobbar med Västryssar och Polacker-bra folk,men mongoler typ afganer och ziggisar plus flottiga araber och Somalier med stora snea tänder golar jag fortare än ni hinner säga flaskhals!
Citera
2013-05-02, 18:13
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag hörde det mest töntigaste på länge, i P3's Tankesmedjan igår eller förrgår. Att vara en "golare" är ju inte populärt nånstans.

Så spelar de lite amerikansk hip-hop, som t.ex "snitchers are going to die", samtidigt som de kallar folk som ringer polisen för att ett gäng papperslösa har flyttat in i ens trappuppgång för golare.

Skulle ni ringa polisen om 13 irakier satt o luffade i eran trappuppgång...?

Nej, Jag hatar goltuppar. Därför vill jag inte bli en själv.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Nej, det skulle jag inte. Jag har inget med dom att göra, och detsamma gäller dom gentemot mig.

Mind your own biz.

När grannens ungar gråter är det bäst att låsa dörren...

Jag skulle anmäla de illegala till polisen. Precis som man bör anmäla annan brottslighet. Det finns ingen skillnad enligt mig.
Citera
Medlem
Ser inga problem med att upprätthålla svensk lag.
Det sista vi behöver är människor som inte kan livnära sig på vitt jobb.
Blir svartjobb som konkurrerar ut människor som sköter sig.
Får dom inget svartjobb blir det tiggeri, stöld eller lagning.
Citera
2013-05-02, 18:19
Medlem
LemPicas avatar
Beror på situationen.
Är det en kriminell idiot så absolut.
Är det någon som faktiskt "förtjänar" att få stanna så nej.

Allt är relativt.
Citera
2013-05-02, 18:24
Medlem
8xxSeriess avatar
Är man papperslös eller vistas illegalt i landet så är man troligen bara en belastning för samhället. Jag hade ringt snuten direkt.
Citera
2013-05-02, 18:34
Medlem
Självklart skulle jag ringa, INNAN någon av kvinnorna i trappuppgången blir våldtagen.
Citera
2013-05-02, 19:06
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Att gola är ju något internt bland kriminella, det är inte att gola att avslöja en lagöverträdare om du inte själv är en. Satt och diskuterade det med en riktig "biff kriminell" jag känner.

De har ju inte ens koll på termerna dessa kommunistsvin, givetvis ser man till att informationen kommer fram till rätt personer, har lämnat sådan information förr och kommer göra det i framtiden, kan säga att området blev i stort sett brottsfritt efter att de kriminella invandrarna fått respass.

Att sätta åt packet är alltid bra och önskvärt, det ger en bättre boendemiljö för alla laglydiga.
Värdelöst att det inte är ordentliga straff på slöddren som gömmer undan slödder, borde vara riktigt kännbara straff, en 30 år i finkan eller, så hardcore är de inte för kriminella invandrare att de är villiga att sitta 30 år för de, nu är de villiga för straffen är patetiska. På samma vi som vi skulle få pli på pedofiler, våldtäktsmän och annat pack om vi helt enkelt avrättade de, de andra skulle gömma sig långt in i garderoben.
Citera
2013-05-02, 20:11
Medlem
Forbliranonyms avatar
Lever dom om i trapphuset ja, annars nej hade fan inte brytt mig.
Citera
2013-05-02, 20:14
Medlem
Olga-Reets avatar
Sjalvklart. Jag vill inte att min skatt ska ga till utbildning och sjukvard for lost folk som till och med migrationsverket (!) inte anser har nagot i landet att gora. Det ar for ovrigt ganska sjukt i sig att polisen letar efter dessa manniskor for att kasta ut dem medan skola och sjukvard enligt lag inte far tala om for polisen att de finns dar. Dessutom heter det illegala invandrare, inte papperslosa. Eller kallar TS kanske inbrottstjuvar for nyckellosa och valdtaktsman for samtyckeslosa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in