2013-05-02, 03:06
Den 30:e april i år var jag påväg till stan för att träffa en kompis och ta några öl och äta lite god mat. Jag hade inte tanke på att det var valborgsmässoafton och såg bara emot den röda dagen som följer med 1:a maj. Väl på tåget kommer det 5 ungdomar på max 16 år, de var jävligt skrikiga, "taggade" och gav mig huvudvärk. De skrek sin jävla kampsång om och om igen. "come at me bro , det fucking valborg! VAALBOORG!". Och självklart skulle det filmas och fotograferas hela färden in i stan. Jag böt vagn efter en station. Varje station då dörrarna öppnades hördes de igenom hela jävla perrongen. Jag tittade på gänget genom fönsterrutorna till andra vagnen, som satt och drack smugglad sprit i merflaskor och hoppa runt. Alla som orkade vara kvar runt omkring de verkade bara le och ta det med en nypa salt.
Jag själv ville inte heller säga något till de då det var valborg, ungdomarna ville ha kul den dagen och de uppträdde "harmlöst", trots att de gav mig huvudvärk. Jag hade ju möjligheten att byta vagn.
Dock vill jag påpeka att de hade 0 hänsyn till omgivningen, var packade och antagligen hade någon köpt ut, eller så hade de smugglat från föräldrarnas kabinett.
Så borde jag och alla andra vuxna runtomkring skämmas att vi inte tog tag i småkräken och förstörde deras roliga, eller var det rätt att förbise detta just p.g.a. omständigheten valborg? Var går gränsen?
Värt att veta är också att det var 4 tjejer och en kille. Gjorde nog saken mindre "farlig" för omgivningen.
Jag själv ville inte heller säga något till de då det var valborg, ungdomarna ville ha kul den dagen och de uppträdde "harmlöst", trots att de gav mig huvudvärk. Jag hade ju möjligheten att byta vagn.
Dock vill jag påpeka att de hade 0 hänsyn till omgivningen, var packade och antagligen hade någon köpt ut, eller så hade de smugglat från föräldrarnas kabinett.
Så borde jag och alla andra vuxna runtomkring skämmas att vi inte tog tag i småkräken och förstörde deras roliga, eller var det rätt att förbise detta just p.g.a. omständigheten valborg? Var går gränsen?
Värt att veta är också att det var 4 tjejer och en kille. Gjorde nog saken mindre "farlig" för omgivningen.