2013-05-01, 20:54
Medlem
Kameran i min mya MBP 15" r fungerar inte vad göra?
På Applestore skriver dom att jag ska ladda ner nya drivrutiner men jag lyckas inte, vad ska jag ta mig till?
Datorn kostade nästan 20.000:- Känner mig lite besviken.
Citera
2013-05-01, 21:00
Medlem
Senapskorns avatar
Drivrutinerna finns inbyggt i OS X, det är inget du behöver ladda hem själv. Det är bara att starta nåt program som använder kameran så sätter den igång.
Citera
2013-05-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senapskorn
Drivrutinerna finns inbyggt i OS X, det är inget du behöver ladda hem själv. Det är bara att starta nåt program som använder kameran så sätter den igång.

Om du läser första inlägget i dem här tråden så förstår du problemet.
Enligt Applestore så måste man ladda ner drivrutinerna själv om inte webbkameran fungerar från start.
Dom ger dock inte någon förklaring till hur man ska göra detta.
Citera
2013-05-01, 22:03
Medlem
Senapskorns avatar
Det finns inga drivrutiner att ladda ner eftersom dom är inbakade i OS X. Allt ska fungera direkt när du köper datorn, gör det inte det så är något trasigt och då får dom reparera det på garanti eller byta ut datorn åt dig.

Jag tror inte alls på att Apple Store (http://store.apple.com/se) har sagt till dig att du ska ladda hem dom själv.
Senast redigerad av Senapskorn 2013-05-01 kl. 22:05.
Citera
2013-05-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senapskorn
Det finns inga drivrutiner att ladda ner eftersom dom är inbakade i OS X. Allt ska fungera direkt när du köper datorn, gör det inte det så är något trasigt och då får dom reparera det på garanti eller byta ut datorn åt dig.

Jag tror inte alls på att Apple Store (http://store.apple.com/se) har sagt till dig att du ska ladda hem dom själv.

Kameran Lyser (lampan bredvid kameran lyser) Men man fpr ingen bild i varken skype eller Photo Booth, pratade med suporten och deras svar var ladda ner nya drivrutiner eller formatera om datorn.
jag är inte så sugen på att formatera redan :S Datorn är ca en månad gammal.
Citera
2013-05-02, 02:34
Medlem
Som det sagts tidigare i tråden så finns det inga separata drivrutiner att ladda hem då allt är inbakat i OS X. Har du kollat om du har en uppdatering som inte är inlagd? Klicka på äpplet och välj Software update (eller motsvarande på svenska).

Om de nu säger att du måsta installera en drivrutin så får du be om en bättre förklaring, var du hämtar dem ifrån och hur du ska installera dem.

Jag tycker det låter som ett hårdvaruproblem om nu kameran aldrig har fungerat sedan du köpte den. Lyser det grönt bredvid kameran så ska det bara fungera.
Citera
2013-05-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
Som det sagts tidigare i tråden så finns det inga separata drivrutiner att ladda hem då allt är inbakat i OS X. Har du kollat om du har en uppdatering som inte är inlagd? Klicka på äpplet och välj Software update (eller motsvarande på svenska).

Om de nu säger att du måsta installera en drivrutin så får du be om en bättre förklaring, var du hämtar dem ifrån och hur du ska installera dem.

Jag tycker det låter som ett hårdvaruproblem om nu kameran aldrig har fungerat sedan du köpte den. Lyser det grönt bredvid kameran så ska det bara fungera.

Personligen tror jag inte dom själva vet vad dom pratade om.
Har ringt igen och fått svaret: Om lampan lyser men det inte blir någon bild så måste det vara hårdvarurelaterat och då skulle jag ta med datorn till Lanmaster så ska jag få den lagad gratis.

Tack för typ hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in