2013-05-01, 20:54
Medlem
Kameran i min mya MBP 15" r fungerar inte vad gra?
P Applestore skriver dom att jag ska ladda ner nya drivrutiner men jag lyckas inte, vad ska jag ta mig till?
Datorn kostade nstan 20.000:- Knner mig lite besviken.
Citera
2013-05-01, 21:00
Medlem
Senapskorns avatar
Drivrutinerna finns inbyggt i OS X, det r inget du behver ladda hem sjlv. Det r bara att starta nt program som anvnder kameran s stter den igng.
Citera
2013-05-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senapskorn
Drivrutinerna finns inbyggt i OS X, det r inget du behver ladda hem sjlv. Det r bara att starta nt program som anvnder kameran s stter den igng.

Om du lser frsta inlgget i dem hr trden s frstr du problemet.
Enligt Applestore s mste man ladda ner drivrutinerna sjlv om inte webbkameran fungerar frn start.
Dom ger dock inte ngon frklaring till hur man ska gra detta.
Citera
2013-05-01, 22:03
Medlem
Senapskorns avatar
Det finns inga drivrutiner att ladda ner eftersom dom r inbakade i OS X. Allt ska fungera direkt nr du kper datorn, gr det inte det s r ngot trasigt och d fr dom reparera det p garanti eller byta ut datorn t dig.

Jag tror inte alls p att Apple Store (http://store.apple.com/se) har sagt till dig att du ska ladda hem dom sjlv.
Senast redigerad av Senapskorn 2013-05-01 kl. 22:05.
Citera
2013-05-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senapskorn
Det finns inga drivrutiner att ladda ner eftersom dom r inbakade i OS X. Allt ska fungera direkt nr du kper datorn, gr det inte det s r ngot trasigt och d fr dom reparera det p garanti eller byta ut datorn t dig.

Jag tror inte alls p att Apple Store (http://store.apple.com/se) har sagt till dig att du ska ladda hem dom sjlv.

Kameran Lyser (lampan bredvid kameran lyser) Men man fpr ingen bild i varken skype eller Photo Booth, pratade med suporten och deras svar var ladda ner nya drivrutiner eller formatera om datorn.
jag r inte s sugen p att formatera redan :S Datorn r ca en mnad gammal.
Citera
2013-05-02, 02:34
Medlem
Som det sagts tidigare i trden s finns det inga separata drivrutiner att ladda hem d allt r inbakat i OS X. Har du kollat om du har en uppdatering som inte r inlagd? Klicka p pplet och vlj Software update (eller motsvarande p svenska).

Om de nu sger att du msta installera en drivrutin s fr du be om en bttre frklaring, var du hmtar dem ifrn och hur du ska installera dem.

Jag tycker det lter som ett hrdvaruproblem om nu kameran aldrig har fungerat sedan du kpte den. Lyser det grnt bredvid kameran s ska det bara fungera.
Citera
2013-05-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
Som det sagts tidigare i trden s finns det inga separata drivrutiner att ladda hem d allt r inbakat i OS X. Har du kollat om du har en uppdatering som inte r inlagd? Klicka p pplet och vlj Software update (eller motsvarande p svenska).

Om de nu sger att du msta installera en drivrutin s fr du be om en bttre frklaring, var du hmtar dem ifrn och hur du ska installera dem.

Jag tycker det lter som ett hrdvaruproblem om nu kameran aldrig har fungerat sedan du kpte den. Lyser det grnt bredvid kameran s ska det bara fungera.

Personligen tror jag inte dom sjlva vet vad dom pratade om.
Har ringt igen och ftt svaret: Om lampan lyser men det inte blir ngon bild s mste det vara hrdvarurelaterat och d skulle jag ta med datorn till Lanmaster s ska jag f den lagad gratis.

Tack fr typ hjlp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in