• 1
  • 2
2013-05-01, 20:21
Medlem
Till min frvning hittade jag ingen saklig trd i detta mne. Egentligen vill jag begrnsa frgan till hur man skaffar jobb p 7 dagar, men bttre sent n aldrig.

Om majoriteten av rtt svar blir genom kontakter nskar jag grna en ytterligare handledning p hur man gr fr att inte verka fr desperat. Men nr man vl blivit desperat, r nsta steg att man blir intressant fr arbetsgivaren d eller r det totalkrt?
Citera
2013-05-01, 20:23
Medlem
Kaustis avatar
Om du ska ha ett jobb inom 7 dagar s fr du allt g runt till olika butiker, snabbmatsstllen och bensinmackar och erbjuda dina tjnster.
Citera
2013-05-01, 20:25
Medlem
Kontakter r det som gller i vrt land idag.
Eller en bra utbildning med flera rs erfarenhet av ett yrke.
Citera
2013-05-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Kontakter r det som gller i vrt land idag.
Eller en bra utbildning med flera rs erfarenhet av ett yrke.
Hller med till fullo. Annars tror jag att man fr jobba sig upp?
Citera
2013-05-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Om du ska ha ett jobb inom 7 dagar s fr du allt g runt till olika butiker, snabbmatsstllen och bensinmackar och erbjuda dina tjnster.

Har faktiskt kollat p obemannad bensinmack som har "representanter" vid tankarna, men det var ett enmansfretag och inte s sugna p att anstlla.
Annars, finns jobb dr man kan tanka t folk?
Citera
2013-05-01, 23:42
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Skaffa dig en bra utbildning, lr dig skriva bra anskningar och flj upp anskningarna du gr. Sk ven lagom mnga jobb, inte fr mnga eller fr f. Fr mnga s kommer de brista i kvalitet och fr f s kommer du missa mnga chanser. Anpassa varje anskan till jobbet du sker, skicka inte bara ngon generell anskan, det kommer du inte lngt med.
Citera
2013-05-01, 23:48
Medlem
MaterDeis avatar
Vi brjar i rtt nde;

Vad har du gjort tidigare?

Hur stor r staden du bor i?

MSTE du ha jobb inom en vecka, eller r det inte precis s akut med cash?

Kan du lna pengar av dina pron till en ev. flytt?
Senast redigerad av MaterDei 2013-05-01 kl. 23:50.
Citera
2013-05-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaterDei
Vi brjar i rtt nde;

Vad har du gjort tidigare?

Hur stor r staden du bor i?

MSTE du ha jobb inom en vecka, eller r det inte precis s akut med cash?

Kan du lna pengar av dina pron till en ev. flytt?

Pluggat, finns en massa jobb inom mitt omrde men har ven skt annat. Kommer bra verens med mnniskor i vrigt, uppenbarligen bara med HR-folk dr kemin aldrig stmmer.

Bor inte i en stad.

Nej, men det r bra att ha klara direktiv fr att f saker gjort inom rimlig tid.

Jag kan lna mina egna fondpengar om det krisar.
Citera
2013-05-02, 15:25
Medlem
MaterDeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denroliga
Pluggat, finns en massa jobb inom mitt omrde men har ven skt annat. Kommer bra verens med mnniskor i vrigt, uppenbarligen bara med HR-folk dr kemin aldrig stmmer.

Bor inte i en stad.

Nej, men det r bra att ha klara direktiv fr att f saker gjort inom rimlig tid.

Jag kan lna mina egna fondpengar om det krisar.

Jag har inte heller riktigt lyckas kncka HR-folkets kod. Istllet frsker jag tala direkt med chefen - har man liknande bakgrund talar man ju ofta samma sprk. Chefen har ofta bttre koll p dels vad du frvntas kunna med din utbildning, och dels vad som krvs p jobbet - hence, det r enklare fr dig att slja in dig sjlv.

Ang. det vriga... du kanske borde se dig om efter flytt till strre stder, ssom Oslo, Stockholm, Gteborg, Kpenhamn. I regel finns det ju betydligt strre utbud av arbeten dr.
Citera
2013-05-02, 17:00
Medlem
VonKnorrhanes avatar
- Har du krkort?
- Har du god fysik?
- Vill du jobba som telefonfrsljare?

Genom att ppna gula sidorna, vlja ut ett par branscher man kan tnka sig att arbeta inom; s kan man brja ringa p A och frhoppningsvis kommer man inte till .
Citera
2013-05-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
- Har du krkort?
- Har du god fysik?
- Vill du jobba som telefonfrsljare?

Genom att ppna gula sidorna, vlja ut ett par branscher man kan tnka sig att arbeta inom; s kan man brja ringa p A och frhoppningsvis kommer man inte till .

Ja
Ja
Ja. Har aldrig provat telefrslj., men provar grna ett par veckor i utbyte mot att jag fr ln.

Har ju slngt alla Gula sidor-kataloger, hade grna velat ha en fr knns goare att kryssa fr direkt dem som inte vill ha en.. gr ju inte p eniro.se
Citera
2013-05-02, 17:25
Medlem
alrajts avatar
Vad du n gr, ta INTE ett telefonfrsljarjobb, folk sger att man i dagens lge ska ta alla jobb som gr att f, men tro mig, brja inte som telefonfrsljare, du sljer dig sjlv varje dag d som en h*ra och blir mentalt vldtagen, lnen r skitdlig ocks d det oftast bara r provision.

Jag har jobbat som telefrsljare, pallade 2 veckor, de andra som brjade samtidigt som jag pallade ocks 1-3 veckor. Fr mina 2 veckor fick jag 1500 kronor i ln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in