Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Hur pass gammal är din dator ? Har du tänkt på om den blir varm ? Då brukar laptops stänga av sig själva, var med om det ett flertal gånger med min förra HP. Men den stängde även av sig ibland, trotts laddaren inte var i. Slog sönder skiten och yxade den ett antal gånger. Otroligt nog klarade sig SSD disken och ett av minneskorten i den.
Datorn vart 80 grader av att bara stå å vila utan att man gjorde någonting, så dog den straxt över 80 närmare 90 grader..
Edit: Minneskort

Ramminne menade jag ju

Datorn är väl 3-4 år gammal så den har varit med ett tag. Jag har svårt att tro att det har något med överhettning att göra faktiskt. Jag har kollat tempen med flera olika program och det har sett bra ut och borde inte datorn bli lika överhettad vare sig man kör med laddare i eller bara batteri? Datorn slår ju aldrig av sig när jag bara har batteriet i. Den slår dessutom av sig några minuter efter att jag startat den även om den varit avstängd hela natten, den är ju helt sval då.
Det är extremt märkligt. Kan det inte ha blivit något fel med laddaren, att den ger för mycket ström och kortsluter datorn på något sätt? Jag har ingen aning, är inte särskilt kunnig. Det är bara så skumt att datorn går felfritt utan laddaren i, det är endast när laddaren åker i problem uppstår och omgående.