Citat:
Ursprungligen postat av zrebej
Känner igen det där! På t.ex. loven så har det blivit extra dåligt för att man inte fått den dagliga dosen av socialt umgänge. I skolan snackar man ju ändå med en hel del folk, men sen när man kommer hem så blir det inte så mycket mer..
Jag har tänkt att jag ska ta upp kontakten med gamla polare, men det känns väldigt svårt på något sätt. Man har varit borta från varandra länge och vet inte vad man ska snacka om när man ses. Blir lätt stelt och pinsamt. Träffar gamla polare på bussen ibland men då är det samma visa där, stelt..
Familjen har jag bra kontakt med iom. att jag bor hemma och ser dem i stort sett hela tiden.. Blir nästan för mycket om man tänker efter, jag blir väldigt lätt irriterad på dem eftersom jag tycker att de är så förutsägbara hela tiden, alltså behöver jag komma hemifrån lite, hehe.
Ok men då går du alltså i skolan. Det är kanon, för det är ett jättebra ställe att träffa människor. Försök att få med någon efter skolan på någon aktivitet. "Jag ska till stan, handla lite kläder/ta en fika/whatever, vill du hänka på?". Inte svårare än så.
Mjo, förstår dig. Har en tendens att bli lite stelt till en början. Det gäller bara att ta sig över tröskeln, det här "vad gör du nuförtiden"-snacket och fortsätta därifrån så kommer ni båda snart att komma ihåg varför ni var vänner från första början. Prata på. Ställ frågor (mjukar alltid upp folk). Vad du säger är aldrig särskilt viktigt. Nonsensprat kan vara oväntat givande det med.
Familjen har en tendens att bli så när man bor hemma. Men försök att ändå se dem som människor värda att umgås med, för de är de (förutsätter och hoppas jag). Man kan ha oväntat skoj med sin familj också från tid till tid, det gäller bara att bryta sig loss från " vardagsrutinen" och ge det en chans. Kan vara golden, har jag insett.
Citat:
Ursprungligen postat av zrebej
Försökte komma ur min Comfort Zone förut genom att dagligen utsätta sig för saker som jag inte var van vid. Detta hjälpte mig en hel del med att sluta bry sig om vad folk tänker om en. Iallafall, om jag inte gjorde det varje dag så försvann effekten lite och jag lade ner det helt senare. Jag tror även att jag gick för fort fram och bestämde mig för att gå upp och snacka med en söt tjej i skolan, något som bara var för mycket för blyga mig och jag blev istället arg på mig själv för att jag inte gjorde det där.

Har fortfarande en sån sjuk crush på henne och ångrar mig varje gång jag inte går fram till henne..
Haha äh, det är sånt som händer. Det är alltid modigt att gå utanför din bekvämlighetszon, det ska du ge dig själv. Och nu har hon dig på radarn med. Hur hon tog det, det är ju en annan historia, men jag hoppas att det gick bra i alla fall. Och kom ihåg att ingenting är för dåligt för att förändra.
Att få en tjej är alltid en massiv boost i livet. Så fortsätt jobba på henne. Bjud ut henne vetja.