• 1
  • 2
2013-05-01, 11:09
Medlem
Jag och en kompis planerar att ha fest i linköping och hade tänkt att hyra en lokal. Vi räknar med att bli ca 100 pers och nu vill jag ha förslag på lokaler
Citera
2013-05-01, 12:50
Medlem
du får väl vara lite mer specifik?
Vad exakt för lokal vill du ha.. förutom att de ska rymma 100 fulla människor?

- Platå, platens, plaza, sliver kan du ju hyra?
- Eller någon krog?
- Eventuellt en lokal nära rese centrum som jag känner till, fast är osäker på om det rymmer 100pers där dock.
Citera
2013-05-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominatedloveslave
Jag och en kompis planerar att ha fest i linköping och hade tänkt att hyra en lokal. Vi räknar med att bli ca 100 pers och nu vill jag ha förslag på lokaler

Finns ju en kass lokal i lambohov (bredvid Änggårdsskolan). Finns ett kansli där vid polisen typ (djurgården) sen vet jag att det finns en i T1. Vet dock inte exakt plats på den
Citera
2013-05-01, 16:39
Medlem
bratemos avatar
Snälla, beskriv lite mer vad ni har tänk att göra.
Är ni ett gäng finniga fjortisar som ska fezta räcker det med en hemmafest utan 100 pers.
Hyr ni en krog så behöver ni nog ha minst 200 personer för att täcka hyra, personal, vakter el, förbrukningsmateriel och så vidare.
Citera
2013-05-01, 19:03
Medlem
Thuures avatar
Skyttecentrum finns ju alltid Vet dock inte om man får ta in 100 pers där.
Citera
2013-05-01, 23:57
Medlem
Snacka med Sami Rahim om att hyra L'Orient. Får han stå för mat och bira kan ni nog få den gratis, vaktkostnad är väl det som sticker iväg i så fall. Är det slutet sällskap kan ni abbonera bygget, tror inte man behöver vakt då, det är ju stängt för allmänheten.
Win-win, är ni 100 pers så gör Sami hyfsad vinst på bar och kök. Men se för fan till att inte Sami lagar maten, utan att Dortje eller deras ordinarie kock är där.
Citera
2013-05-26, 23:53
Medlem
Struisvogels avatar
Det bästa du kan göra är att åka runt bland lagerlokaler och förhoppningsvis hitta någon som är oanvänd.
Hitta vem som är ägare, be om att få hyra lokalen.
Skapa en förening som folk kan bli medlem i, folk kan bli medlem i dörren. Du kan ta ut medlemsavgift...
Köp billig alkohol, sälj på festen. Detta är lagligt om det är ett slutet sällskap, en förening.
Hyr ett bra ljudsystem och en DJ som spelar bra musik. För en fest i en lager/industrilokal skulle jag säga techno/minimal.
Se till att inte ha insikt i lokalen eller folk utanför, då kan inte polisen traska in som de vill.
Citera
2013-05-28, 23:28
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Det bästa du kan göra är att åka runt bland lagerlokaler och förhoppningsvis hitta någon som är oanvänd.
Hitta vem som är ägare, be om att få hyra lokalen.
Skapa en förening som folk kan bli medlem i, folk kan bli medlem i dörren. Du kan ta ut medlemsavgift...
Köp billig alkohol, sälj på festen. Detta är lagligt om det är ett slutet sällskap, en förening.
Hyr ett bra ljudsystem och en DJ som spelar bra musik. För en fest i en lager/industrilokal skulle jag säga techno/minimal.
Se till att inte ha insikt i lokalen eller folk utanför, då kan inte polisen traska in som de vill.

Om någon gör detta i Linköping eller om det redan finns så pma gärna .

Techno/minimal finns det ju inte så mycket av här i stan bortsett från club amsterdam.
Citera
2013-05-29, 14:30
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Om någon gör detta i Linköping eller om det redan finns så pma gärna .

Techno/minimal finns det ju inte så mycket av här i stan bortsett från club amsterdam.

Har varit en del fester under senaste åren. Var ett tag sen nu efter polisens räd på senaste festen i Tallboda.

http://www.corren.se/ostergotland/li...icleId=6150544
Citera
2013-05-29, 17:13
Medlem
Skyttecentrum rymmer lätt 100 pers. Jävligt grisigt men bra ställe att bli dräggfull på.
Citera
2013-05-29, 17:24
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Har varit en del fester under senaste åren. Var ett tag sen nu efter polisens räd på senaste festen i Tallboda.

http://www.corren.se/ostergotland/li...icleId=6150544

Vilka jävla as polisen är, äntligen började det vara lite bra fester med bra musik. Så händer detta och folket som arrangerade det hela tröttnade och flyttade från stan.

Stor eloge till de som arrangerade festerna i Tallboda och grabbarna som spelade deep house på Charken.

Biggander2, jag tror inte någon pallar fixa några fester i dessa dagar. Var ett tag sen jag var i Linköping så kan inte svara på exakt vad som händer men inte hört att det händer något av mina vänner.

Vill du dansa techno så finns det att finna i Stockholm och Malmö.
Citera
2013-05-30, 02:33
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Vilka jävla as polisen är, äntligen började det vara lite bra fester med bra musik. Så händer detta och folket som arrangerade det hela tröttnade och flyttade från stan.

Stor eloge till de som arrangerade festerna i Tallboda och grabbarna som spelade deep house på Charken.

Biggander2, jag tror inte någon pallar fixa några fester i dessa dagar. Var ett tag sen jag var i Linköping så kan inte svara på exakt vad som händer men inte hört att det händer något av mina vänner.

Vill du dansa techno så finns det att finna i Stockholm och Malmö.

Håller med dig i allt. Big up till allt folk som var inblandat. Nu vet jag inte vad som hänt med Charken, men det verkar inte gå åt rätt håll iaf. Fredagarna var riktigt mysiga där under vintern 2011.

Och på tal om fester så har jag hört att det är grejer på G.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in