2013-05-01, 09:18
Medlem
http://www.polisen.se/Jamtland/Aktuellt/Handelser/

http://op.se/lanet/ostersund/1.5834715-polisen-skot-man-i-benet

Citat:
Polis har på en adress blivit tvungen att skjuta en gärningsman i benet. Mannen gick till angrepp mot polisen med ett tillhygge. Mannen är förd till sjukhus för vård.

10 000-kronorsfrågan: Vem är mannen som polisen sköt?

Vad hade skett innan skottlossningen som lockade polis till platsen?
Citera
2013-05-01, 10:33
Medlem
Artikeln hos ÖP uppdaterades med bla följande

Citat:
Båda männen är i 20-årsålder och är sen tidigare kända av polisen, båda finns sen tidigare i brottsregistret och båda är hemmahörande i länet.

– Den ene är nu misstänkt för grov stöld efter inbrottsförsöket i bostaden, den andre är dessutom misstänkt för mordförsök, säger Gruvelgård.

Så, ingen som har någon idé vilka dessa herrar kan vara?
Citera
2013-05-01, 10:51
Medlem
Trevligt att även östersund är berikat, eller?
Citera
2013-05-01, 11:08
Medlem
Hmm ja, dock är det ju inte givet att det är hjärnkirurger i detta fall än
Citera
2013-05-01, 11:40
Medlem
Ludolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdongdelux
Trevligt att även östersund är berikat, eller?

Jag måste göra dig besviken dingdongdelux. När det gäller pundare som gör inbrott, stjäl bilar och är allmänt stökiga i Östersund med omnejd så har de flesta sex fingrar, blå ögon och blont hår.
Citera
2013-05-01, 12:04
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludolf
Jag måste göra dig besviken dingdongdelux. När det gäller pundare som gör inbrott, stjäl bilar och är allmänt stökiga i Östersund med omnejd så har de flesta sex fingrar, blå ögon och blont hår.

Ja Östersund verka ha blivit en pundarstad sen tiden jag bodde där. Trist. Förr kunde man med en massa otur möjligtvis råka på ett fyllo med dåligt ölsinne när man knallade längst gågatan på kvällarna.
Citera
2013-05-01, 13:29
Medlem
Vet om åtminstone två andra inbrott i länet under gårdagen, undra om dessa två herrar va ute på turne. Dom sågs (två män i 20-30års åldern) vid ett annat inbrott vid 15-16 tiden, körandes en silverfärgad bil sedan modell, märke okänt.
Citera
2013-05-01, 14:25
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludolf
Stämmer nog ganska bra det. Dom flesta kriminella invandrarna i stan håller en låg profil och sysslar med organiserat brott. Såna här dumheter skriker ju pundarungar á la Bolinder som förlorade alla hjärnceller när dom låg i sina mammors alkoholiserade magar.

Ingen som vet mer om vilka gärningsmännen är?
Citera
2013-05-01, 14:46
Medlem
sparv3ns avatar
Ska tidigare ha stått på aftonbladet att det var en kofot som var tillhygget. Hittar inte det nu dock.
Citera
2013-05-01, 17:30
Medlem
I Östersund sparar länsman inte på krutet. Katter och junkies är lite av deras favorit målgrupp jag jag förstått.
Citera
2013-05-01, 19:38
Medlem
Någon som har koll på området och vilka som bor där? Antar att killarna på något sätt är bekant med/har koppling till personen som äger lägenheten i fråga.
Citera
2013-05-01, 20:15
Medlem
dogepunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spit123
Vet om åtminstone två andra inbrott i länet under gårdagen, undra om dessa två herrar va ute på turne. Dom sågs (två män i 20-30års åldern) vid ett annat inbrott vid 15-16 tiden, körandes en silverfärgad bil sedan modell, märke okänt.

Var det modell av de nyareslaget?
Senast redigerad av dogepund 2013-05-01 kl. 20:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in