• 1
  • 2
2013-04-30, 00:31
Medlem
Vet nån en affär i Stockholm där man kan köpa kristaller, i den typ av stora kluster (inte jättestora, men det är fint med runt 5-15 cm) som kostar under 1000 kr, tack. Helst citrin och annan bergskristall.
Citera
2013-04-30, 01:09
Medlem
H8erfisternators avatar
för 1000:- kommer du inte långt, hela iden med att lura folk är att sälja skiten för 5000
Citera
2013-04-30, 09:55
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Stockholm vet jag inget om men i Lund finns kristaller för ein spottstyfver.
Citera
2013-04-30, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mixus
Vet nån en affär i Stockholm där man kan köpa kristaller, i den typ av stora kluster (inte jättestora, men det är fint med runt 5-15 cm) som kostar under 1000 kr, tack. Helst citrin och annan bergskristall.

Jag skulle rekommendera att du söker online istället, gärna efter en gross-försäljare.
Små butiker som säljer stenar och kristaller har en ohelig tendens att lägga på 3000% på priset.

And, they don't deserve that kind of money for such things.
Citera
2013-04-30, 23:53
Medlem
Jag har försökt titta på nätet, men hittar mest såna här rundslipade stenar, jag vill ha riktig kristall, ni vet såna här ametister som de ser ut fast gul. Jag vet att de typen jag menar är lite dyrare än 20 kr också. Kristallrummet har ett begränsat utbud, kanske har vattumannnen (affär i Stockholm) något? Säg vad ni vet var man kan köpa.
Citera
2013-04-30, 23:57
Medlem
Tystaropets avatar
Edit: såg nu ditt inlägg. Hmm... Tror det finns nån geolog-butik som säljer smycken och stenar på Hornsgatan. Alltså om man går från Slussen mot mariatorget så finns butiken innan mariatorget. Geoart heter den!
Senast redigerad av Tystaropet 2013-05-01 kl. 00:09.
Citera
2013-05-01, 00:32
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Varför köper man kristaller?...är det för prydnad eller fyller dom någon funktion?
Citera
2013-05-01, 00:35
Bannlyst
Citat:
Jag har försökt titta på nätet, men hittar mest såna här rundslipade stenar, jag vill ha riktig kristall, ni vet såna här ametister som de ser ut fast gul. Jag vet att de typen jag menar är lite dyrare än 20 kr också. Kristallrummet har ett begränsat utbud, kanske har vattumannnen (affär i Stockholm) något? Säg vad ni vet var man kan köpa.

Ahh.. Mina exellenta sök-skills är fortfarande användbara, trots att det var 5-10 år sedan jag använde dem sist.
http://www.alibaba.com/showroom/bulk...-amethyst.html
Citera
2013-05-01, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Varför köper man kristaller?...är det för prydnad eller fyller dom någon funktion?

Kristaller fokuserar specifika våglängder av energi till användbara energi-bursts.
En kiselkristall t ex kan fokusera synligt ljus till elektricitet. En rubin kan fokusera mikrovågor till en laser-liknande effekt, en diamant kan fokusera alla former av synligt ljus till enskilda och urskiljbara våglängder av ljus beroende på dess "lutning" osv...
Citera
2013-05-01, 10:14
Medlem
Dirges avatar
Kolla in http://www.kristallrummet.se/
En trevlig liten butik som gärna hjälper dig, har köpt mycket där.
Citera
2013-05-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirge
Kolla in http://www.kristallrummet.se/
En trevlig liten butik som gärna hjälper dig, har köpt mycket där.

Bra tips, där kan jag fråga eller köpa nåt.
Varför man köper kristaller är för att de är fina att ställa på hyllan (eller i akvarium), och precis som en föregående person sa har de har olika energier som påverkar en positivt.
Citera
2013-05-02, 00:47
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
de har olika energier som påverkar en positivt.
Hur vet du att det inte är placebo-effekten som gör att du tror att de har energier?

Conny
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in