Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-29, 17:04
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
En man i 70-årsåldern hittades på måndagen död i en lägenhet på Hästhovsvägen i Hallstahammar. Polisen utreder det som ett misstänkt mordfall.
Relaterat
Se också

Länkar
Död man hittad i Hallstahammar

- Omständigheterna runt dödsfallet är oklara. Därför har vi startat en förundersökning, säger Per Envall vid polisens rotel för grova brott.

Polisen tekniker är nu där för att utröna vad som kan ha hänt. Den döde mannen är inte känd av polisen sedan tidigare.
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.2058667-misstankt-mord-i-hallstahammar
Nån som känner till nåt mer..
Det ev. namnet på BO, A*ulis V*aldemar G*rönholm får mig tänka på zigenare, är den ende mannen på 71 år på den vägen
Citera
2013-04-29, 18:00
Medlem
Flera trådar här verkar det som.
Efternamnet Grönh*lm finns med Finlands som utgångspunkt med orterna Helsingfors, Lillkyro, Åbo, Pernå och Strömfors.
Citera
2013-04-29, 19:39
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Nån som känner till nåt mer..
Det ev. namnet på BO, A*ulis V*aldemar G*rönholm får mig tänka på zigenare, är den ende mannen på 71 år på den vägen

Du tänker nog på namnet Grönfors namnet Grönholm är väl ett mer finlands-svenskt namn som rallyföraren Marcus Grönholm tex. Offret ska vara i 70-års åldern vilket ju i tidningen kan innebära en hel del år + -.
Har för mig att detta området är ett utanskapsområde var väl bland annat där man skulle riva ett stort höghus som sedan ändå brändes ner av ngn pyroman.
Kan tänka mig att det bor en del vind-drivna existenser i området tänker spritfester, pundare, nya me¨na-människor.
Citera
2013-04-29, 19:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Du tänker nog på namnet Grönfors namnet Grönholm är väl ett mer finlands-svenskt namn som rallyföraren Marcus Grönholm tex. Offret ska vara i 70-års åldern vilket ju i tidningen kan innebära en hel del år + -.
Har för mig att detta området är ett utanskapsområde var väl bland annat där man skulle riva ett stort höghus som sedan ändå brändes ner av ngn pyroman.
Kan tänka mig att det bor en del vind-drivna existenser i området tänker spritfester, pundare, nya me¨na-människor.
Oavsett hur det är med det så tycks det vara hans adressVLT:s bild.
Citera
2013-04-30, 07:32
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: 71-årig man misstänkt mördad
Citat:
Enligt en källa ska en kvinna ha bott tillsammans med den 71-årige mannen den senaste tiden. Enligt uppgift ska hon ha lämnat lägenheten under förra veckan.
Citera
2013-04-30, 13:35
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE

Nej detta är ett ålderdomshem och utanskapsområde är det inte heller sedan 10 år tillbaka ca. Garanterat en knarkande släkting som besökt och spårat, om det ens är mord/dråp.
Citera
2013-05-02, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
VLT: Misstänkt mord var naturlig död
Citat:
Polisen ska nu invänta det obligatoriska provsvaret från obduktionen, men allt tyder på att mannen dog en naturlig död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in