• 1
  • 2
2013-04-29, 07:39
Medlem
eriklinds avatar
Hej,

Alla kända konspirationsteorier är skapade av världseliten.

* Månlandningen - Vi har varit på månen, men "dom" vill få oss att tro att vi inte varit där.
* JFK - Blev skjuten av en ensam Oswald, men "dom" vill få oss att tro att det var CIA eller något sådant som gjorde det.
* 9/11 - Inget skumt där, Al qaida-galningar som gjorde det på eget bevåg.. Osv osv, ni fattar va?

Varför vill dom få oss att tro att det är konspirationer bakom alla viktiga händelser?
- För att vi inte ska se den VERKLIGA konspirationen, den STORA...

Och det funkar, det funkar utmärkt!! När du sitter här och förstorar bilder från Bostonbomberna i piratad Photoshop sitter "dom" och klappar sig skrockande på sina stora magar. Det är PRECIS DET DOM VILL!!!

Om ni inte hör något mer från mig så är det för att dom har hittat mig.
Citera
2013-04-29, 08:21
Medlem
jockejannes avatar
Cirkeln är sluten.
Citera
2013-04-29, 08:28
Medlem
psyDucks avatar
Och den stora konspirationen är att det inte finns några konspirationer? eller ar det något annat?
Citera
2013-04-29, 08:55
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Finns redan tråd på ämnet?
Citera
2013-04-29, 09:13
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Och den stora konspirationen är att det inte finns några konspirationer? eller ar det något annat?

Det är något annat, något stort. Jag kan inte riktigt se vad det är.
Ser att jag slarvat lite i trådstarten, det är detta jag vill diskutera?

Vad är det dom döljer med alla dessa konspirationsteorier?
Citera
2013-04-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Vad är det dom döljer med alla dessa konspirationsteorier?

skapa förvirring? samma tillvägagångssättet som desinfo agent, rör om både "real" och "not real stuff" i grytan
Citera
2013-04-29, 21:24
Medlem
Dumfan.

Tror du på fullaste allvar att det inte finns någon konspiration alls?

Det finns inte en enda konspiration i världen? Allt är frid och fröjd? Alla delar ut majblommor och sjunger "We are the world".

Konspiration: En överenskommelse mellen två eller flera personer om en olaglig handling. Sånt händer väl inte i vår underbara värld neh?
Citera
2013-04-30, 06:58
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annish89
Dumfan.

Tror du på fullaste allvar att det inte finns någon konspiration alls?

Det finns inte en enda konspiration i världen? Allt är frid och fröjd? Alla delar ut majblommor och sjunger "We are the world".

Konspiration: En överenskommelse mellen två eller flera personer om en olaglig handling. Sånt händer väl inte i vår underbara värld neh?

Nej, det är ju precis det jag INTE tror. Läs mitt inlägg utan skygglapparna så kanske du förstår.
Alla STORA konspirationer är påhittade av dom som vill dölja sin verkliga agenda.

Och nej, jag tror inte att Bosse och Kalles "konspiration" mot sin Mormor för att få ut arvet i förtid ska innefattas av min teori. Jag talar om de stora händelserna.

Bevisen finns precis framför näsan på dig, varför skulle dessa maktfullkomliga män behöva ta ner några skyskrapor för att få sin vilja fram? Jag kan upplysa dig om att det behöver dom INTE. Dom gör som dom vill ändå.

Däremot vill dom att du ska TRO att det är något mystiskt bakom dessa händelser, så att ditt fokus hamnar där istället för på det dom verkligen vill dölja.
Citera
2013-04-30, 07:03
Medlem
jonedals avatar
Intressanta tankar, ja sanningen är kanske mitt framför ögonen på oss bara det att vi är så upptagna att leta efter mystiska förklaringar.

Hehe kom och tänka på ett avsnitt från south park gällandes 911. Den tecknade GW Bush säger " the 911 conspiracy is a conspiracy"
Senast redigerad av jonedal 2013-04-30 kl. 07:10.
Citera
2013-04-30, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Nej, det är ju precis det jag INTE tror. Läs mitt inlägg utan skygglapparna så kanske du förstår.
Alla STORA konspirationer är påhittade av dom som vill dölja sin verkliga agenda.

Och nej, jag tror inte att Bosse och Kalles "konspiration" mot sin Mormor för att få ut arvet i förtid ska innefattas av min teori. Jag talar om de stora händelserna.

Bevisen finns precis framför näsan på dig, varför skulle dessa maktfullkomliga män behöva ta ner några skyskrapor för att få sin vilja fram? Jag kan upplysa dig om att det behöver dom INTE. Dom gör som dom vill ändå.

Däremot vill dom att du ska TRO att det är något mystiskt bakom dessa händelser, så att ditt fokus hamnar där istället för på det dom verkligen vill dölja.

Fan, dom har inte hittat dig ännu!
Citera
2013-04-30, 17:46
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Fan, dom har inte hittat dig ännu!

Jag tar mig 1-5 mil från min bostad, kopplar upp mig mot något öppet wifi och använder en anonym proxy. Lycka till säger jag!
Citera
2013-05-08, 09:04
Medlem
Citat:

Där har du det. Det här kanske är en skämt-tråd men det är den sannaste tråden. Varje gång någon dissekerar Beyoncés videosymbolik dör en kattunge. Nej, kanske inte- men jag garanterar att en oligark skrockar förtjust och ondskefullt varje gång någon diskuterar månlandningen eller 9/11 istället för att diskutera det som verkligen pågår: "the state of the world". Att människor svälter, förtrycker varandra, dör i sjukdomar, utrotar varandra sig själva och andra varelser, hugger ner skogar, jobb försvinner... etc etc... medan några handfull personer tjänar storkovan på allt detta. Det kan ske för att vi inte bryr oss. Varför bryr vi oss inte? Vi håller på att shoppa och äta och hata ihjäl oss och varandra. Och vi lägger vår rättmätiga ilska och frustration på att klura på frimurare istället för att "follow the money".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in