• 1
  • 2
2013-04-29, 05:23
Medlem
Runt minut 36 argumenterar den amerikanske nationalisten Alex Linder för att vi måste skapa vårt eget språk (http://thewhitenetwork.com/2012/07/2...h-alex-linder/).

Jag håller med. Att använda judarnas begrepp såsom invandrare, hatbrott, anti-rasist och så vidare är att ge upp på förhand. VI MÅSTE SKAPA EN EGEN TERMINOLOGI. Vi hatar ju judarna, varför använda deras språk?

Några förslag så här raskt mitt i natten:

"Invandrare"= Rasfrämling.

"Hatbrott" = Vitbrott.

"Anti-rasist" = Anti-vit.

Hastigt nedskrivet men, hatbrott? Vad fan är det? Vi vita, vi svenskar, vi européer har släppt in (med judarnas ihärdiga arbete) rasfrämlingar. Är då ett brott från en vit mot en rasfrämling ett "hatbrott"? NEJ. Det motsatta? JA. DET ÄR ETT VITBROTT.
Senast redigerad av Europeisch 2013-04-29 kl. 06:22.
Citera
2013-04-29, 05:36
Medlem
zala's avatar
Ja, med den terminologin kommer ni sakerligen na ut till de stora massorna.
Citera
2013-04-29, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Ja, med den terminologin kommer ni sakerligen na ut till de stora massorna.

Som Linder säger: det handlar om att bemöta judarna på det intellektuella planet. Varför skall vi bemöta våra dödsfiender med DERAS begrepp?

Nu har du förvisso en oerhört judisk person som avatar så du är säkert någon slags jude eller liknande. Försvinn från min tråd.
Citera
2013-04-29, 05:46
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Som Linder säger: det handlar om att bemöta judarna på det intellektuella planet. Varför skall vi bemöta våra dödsfiender med DERAS begrepp?

Nu har du förvisso en oerhört judisk person som avatar så du är säkert någon slags jude eller liknande. Försvinn från min tråd.
Jag sager bara att ord sa som rasframling och vitbrott inte ar sa sannolika att ha mycket framgang hos en storre del av befolkningen. Vill man debattera pa ett intellektuellt plan sa spelar val ord inte sa mycket roll utan da kommer man overens om definitioner och sedan diskuterar med dem. Forutsatt att man vill diskutera sakfragor och inte semantik.

Dina spekulationer kring min person ar inte intressant for var diskussion enligt mig. Ar man endast intresserad att diskutera med likasinnade sa bor man logga ut permanent.
Citera
2013-04-29, 05:50
Medlem
Citat:
Jag sager bara att ord sa som rasframling och vitbrott inte ar sa sannolika att ha mycket framgang hos en storre del av befolkningen. Vill man debattera pa ett intellektuellt plan sa spelar val ord inte sa mycket roll utan da kommer man overens om definitioner och sedan diskuterar med dem. Forutsatt att man vill diskutera sakfragor och inte semantik.

Dina spekulationer kring min person ar inte intressant for var diskussion enligt mig. Ar man endast intresserad att diskutera med likasinnade sa bor man logga ut permanent.

Begrepp och ord betyder allt i den "intellektuella debatten", alla akademiker skolas inom judiska begreppsförhållanden där ord som "invandrare", "hatbrott" och "anti-rasist" är tämligen vanliga inom olika områden samt POSITIVT betingade (gentemot icke-européeer av olika slag). Det är så ni judar har, genom bl a Frankfurtskolan, lyckats styra diskussionen mot ett helt galet och folkmördande håll.

Kan vi vita nationalister få folk att förstå att dessa begrepp i sin grund är anti-vita har vi vunnit en liten bit av kampen.

Mina exempel är säkert inte ultimat effektiva, jag vill ha igång en debatt där vi gemensamt kan enas om begrepp som är indirekt pro-vita, indirekt anti-judisk terminologi och effektiva. Rasfrämling kanske kan bytas mot folkfrämling?

Jag är för övrigt inte särskilt intresserad av att diskutera med likasinnade men gärna folkfränder. Judar göre sig icke besvär i denna diskussion.
Senast redigerad av Europeisch 2013-04-29 kl. 05:57.
Citera
2013-04-29, 06:02
Medlem
zala's avatar
Citat:
Begrepp och ord betyder allt i den "intellektuella debatten", alla akademiker skolas inom judiska begreppsförhållanden där ord som "invandrare", "hatbrott" och "anti-rasist" är tämligen vanliga inom olika områden samt POSITIVT betingade (gentemot icke-européeer av olika slag). Det är så ni judar har, genom bl a Frankfurtskolan, lyckats styra diskussionen mot ett helt galet och folkmördande håll.
Skulle du kunna definiera att debattera pa ett intellektuellt plan? Det verkar som att du framst menar i mainstreamdebatter och liknande, eller?

Att invandrare ar sarskilt positivt betonat vet jag inte riktigt om jag haller med dig om, men din poang av att manga ord i dagens debattklimat ar extremt vardeladdade tycker jag ocksa ar ett stort problem. I vilket fall som helst tror jag snarare att det ar battre at papeka detta och belysa det faktumet istallet for att sjalv forsoka infora sin egens sida ord som ar minst lika vardeladdade.

Jag ar inte jude sa att skriva "ni judar har [infort det ena och det andra]" kanns fel.
Citat:
Kan vi vita nationalister få folk att förstå att dessa begrepp i sin grund är anti-vita har vi vunnit en liten bit av kampen.

Mina exempel är säkert inte ultimat effektiva, jag vill ha igång en debatt där vi gemensamt kan enas om begrepp som är indirekt pro-vita, indirekt anti-judisk terminologi och effektiva. Rasfrämling kanske kan bytas mot folkfrämling?
Folkframling ar battre, tror jag, men aven det riskerar nog att alienera de flesta innan du ens hinner skapa en givande debatt.
Senast redigerad av zala' 2013-04-29 kl. 06:10.
Citera
2013-04-29, 06:11
Medlem
Citat:
Skulle du kunna definiera att debattera pa ett intellektuellt plan? Det verkar som att du framst menar i mainstreamdebatter och liknande, eller?

Att invandrare ar sarskilt positivt betonat vet jag inte riktigt om jag haller med dig om, men din poang av att manga ord i dagens debattklimat ar extremt vardeladdade tycker jag ocksa ar ett stort problem. I vilket fall som helst tror jag snarare att det ar battre at papeka detta och belysa det faktumet istallet for att sjalv forsoka infora sin egens sida ord som ar minst lika vardeladdade.

Folkframling ar battre, tror jag, men aven det riskerar nog att alienera de flesta innan du ens hinner skapa en givande debatt.

Jag menar nog både och, dessa ord figurerar både i den rent akademiska debatten OCH mainstreamdebatten. Jag har själv studerat på universitet, och i detta fall hade jag en närmast rabiat pro-palestinsk föreläsare ofta.

Du bevisar återigen att du är någon slags jude, eller icke-nationalist.

"belysa det faktumet istallet for att sjalv forsoka infora sin egens sida ord som ar minst lika vardeladdade."

HAHA, det är väl självklart att seriösa nationalister vill införa ord som är värdeladdade positivt åt det svenska/europeiska hållet? Allt annat är ju vansinne. Varför belysa något slags "faktum" av värdeladdningen hos akademiskt judisk-skapade begrepp när vi kan skapa våra egna begrepp och sprida dessa inom våra egna medier som är hyfsat välbesökta? Realisten.se har över 100 000 unika besökare varje månad. Man skulle förvisso kunna göra både och, men det var inte vad du, jude lille, föreslog.

Alla nya begrepp "alienerar" från början, så även era judiska begrepp när ni kom med det i slutet av 60-talet. Ni lyckades dock, genom, återigen, ihärdigt judisk-medialt arbete, inplantera dessa jude-begrepp hos alla svenskar/européer. Fattar ni inte hur mycket dessa idiot-begrepp har förvrängt all diskussion inom Europa? Er intellektuella diskurs och alla dessa begrepp är på vippen att utrota det europeiska folket.
Senast redigerad av Europeisch 2013-04-29 kl. 06:18.
Citera
2013-04-29, 06:30
Medlem
zala's avatar
Citat:
Jag menar nog både och, dessa ord figurerar både i den rent akademiska debatten OCH mainstreamdebatten. Jag har själv studerat på universitet, och i detta fall hade jag en närmast rabiat pro-palestinsk föreläsare ofta.
Jaha, jag trodde du framst var intresserad av att ha en riktig akademisk debatt med judar snarare an att diskuterar i mainstream media etc.
Citat:
Du bevisar återigen att du är någon slags jude, eller icke-nationalist.
Hur da?
Citat:
HAHA, det är väl självklart att seriösa nationalister vill införa ord som är värdeladdade positivt åt det svenska/europeiska hållet? Allt annat är ju vansinne. Varför belysa något slags "faktum" av värdeladdningen hos akademiskt judisk-skapade begrepp när vi kan skapa våra egna begrepp och sprida dessa inom våra egna medier som är hyfsat välbesökta? Realisten.se har över 100 000 unika besökare varje månad. Man skulle förvisso kunna göra både och, men det var inte vad du, jude lille, föreslog.
Ja, det ar kanske sjalvklart om man utgar fran att alla seriosa nationalister vill snedvrida debatten och ar intresserade av oarlig retorik.
Citat:
Alla nya begrepp "alienerar" från början, så även era judiska begrepp när ni kom med det i slutet av 60-talet. Ni lyckades dock, genom, återigen, ihärdigt judisk-medialt arbete, inplantera dessa jude-begrepp hos alla svenskar/européer. Fattar ni inte hur mycket dessa idiot-begrepp har förvrängt all diskussion inom Europa? Er intellektuella diskurs och alla dessa begrepp är på vippen att utrota det europeiska folket.
Om du kan med sakerhet bevisa att jag ar en jude alternativt slutar kalla mig det i varje inlagg sa kan vi fortsatta var diskussion, annars blir den valdigt latt trottsam.
Citera
2013-04-29, 06:32
Medlem
Citat:
Jaha, jag trodde du framst var intresserad av att ha en riktig akademisk debatt med judar snarare an att diskuterar i mainstream media etc.

Hur da?

Ja, det ar kanske sjalvklart om man utgar fran att alla seriosa nationalister vill snedvrida debatten och ar intresserade av oarlig retorik.

Om du kan med sakerhet bevisa att jag ar en jude alternativt slutar kalla mig det i varje inlagg sa kan vi fortsatta var diskussion, annars blir den valdigt latt trottsam.

Eftersom du är jude, avslutar vi diskussionen här.

En jude pratar om att "snedvrida diskussionen"
Citera
2013-04-29, 11:55
Medlem
Måste bara säga att jag håller helt med här.
Språket styr och vrider så oerhört mycket av debatten och detta har tyvärr judenheten och alla rödingar varit bättre på inse.

Ska se om jag kan försöka bidra med nåt.
Citera
2013-04-29, 11:56
Medlem
Ignatius94s avatar
Citat:
Några förslag så här raskt mitt i natten:

"Invandrare"= Rasfrämling.

"Hatbrott" = Vitbrott.

"Anti-rasist" = Anti-vit.
.

"Invandrare"-Nykolonist/kolonist, eller bara lyckosökare, rasfrämling kan ses som litet väl radikalt för gemene svensk

Här följer några ord ur den provita terminologin...

Utsatta områden-Invandrarghetton
Papperslös-Illegal invandrare
Instegsjobb-strukturell diskriminering riktad mot etniska svenskar
Främlingsfientlig-Invandringskritiker
Islamofob-Islamkritiker
Hatsidor/näthat-regimkritiska sidor och eller användare som kritiserar etablissemangets känsliga frågor
Ungdomsgäng-invandrargäng
Senast redigerad av Ignatius94 2013-04-29 kl. 12:06.
Citera
2013-04-29, 23:35
Medlem
Ahrkantoss avatar
Detta är ett viktigt ämne. Framförallt är det viktigt att döda ord och begrepp dysfunktionella och destruktiva begrepp genom att undvika eller inte låtsas om dem. Så att de till slut glöms bort. Exempelvis är "hen" ett sådant ord.

Vidare bör vi inte använda oss av termen "vit" när vi talar om etnicitet. Detta är ett förvirrande begrepp hemmahörandes i USA och dyl. länder. Det har ingenting i Sverige, Norden och Europa att göra. Inga svenskar identifierar sig heller som "vita", det är främmande för oss. Att kalla sig själv "vit" är ungefär som när negroider kallar varandra för "nigga". Vilka är det förresten som talar om "vita"? Jo, det är faktiskt främst våra motståndare som talar om "vita kränkta män" "den vita mannen" osv. i negativ bemärkelse. Många gånger för att beskylla europeér för sådant som judar gjort eller gör. Det är ett sätt för våra motståndare att dra alla kaukasoider med ljus hy över en kam. Tycker det är märkligt att så många nationalister accepterar sådana generaliseringar. Dessutom skulle den "vita" nationalismen vara ett självmord för både vårt och alla andra inblandade folk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in