Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Skulle du kunna definiera att debattera pa ett intellektuellt plan? Det verkar som att du framst menar i mainstreamdebatter och liknande, eller?
Att invandrare ar sarskilt positivt betonat vet jag inte riktigt om jag haller med dig om, men din poang av att manga ord i dagens debattklimat ar extremt vardeladdade tycker jag ocksa ar ett stort problem. I vilket fall som helst tror jag snarare att det ar battre at papeka detta och belysa det faktumet istallet for att sjalv forsoka infora sin egens sida ord som ar minst lika vardeladdade.
Folkframling ar battre, tror jag, men aven det riskerar nog att alienera de flesta innan du ens hinner skapa en givande debatt.
Jag menar nog både och, dessa ord figurerar både i den rent akademiska debatten OCH mainstreamdebatten. Jag har själv studerat på universitet, och i detta fall hade jag en närmast rabiat pro-palestinsk föreläsare ofta.
Du bevisar återigen att du är någon slags jude, eller icke-nationalist.
"belysa det faktumet istallet for att sjalv forsoka infora sin egens sida ord som ar minst lika vardeladdade."
HAHA, det är väl självklart att seriösa nationalister vill införa ord som är värdeladdade positivt åt det svenska/europeiska hållet? Allt annat är ju vansinne. Varför belysa något slags "faktum" av värdeladdningen hos akademiskt judisk-skapade begrepp när vi kan skapa våra egna begrepp och sprida dessa inom våra egna medier som är hyfsat välbesökta? Realisten.se har över 100 000 unika besökare varje månad. Man skulle förvisso kunna göra både och, men det var inte vad du, jude lille, föreslog.
Alla nya begrepp "alienerar" från början, så även era judiska begrepp när ni kom med det i slutet av 60-talet. Ni lyckades dock, genom, återigen, ihärdigt judisk-medialt arbete, inplantera dessa jude-begrepp hos alla svenskar/européer. Fattar ni inte hur mycket dessa idiot-begrepp har förvrängt all diskussion inom Europa? Er intellektuella diskurs och alla dessa begrepp är på vippen att utrota det europeiska folket.