• 1
  • 2
2013-04-28, 21:22
Medlem
MaGoggs avatar
Artistnamn: Magogg
Genre: Dubstep/Drum & Bass/Drumstep/Progressive House.
Influenser: Allt från 80-tal, till metal, till modern dubstep.
Mjukvara: Cubase 5.
Hårdvara: M-Audio KeyRig 49, Shure SRH440-lurar.
Musikalisk bakgrund: Började ta trumlektioner när jag var runt 13 år. Startade ett band med några vänner runt 15 årsåldern där jag spelade trummor ett tag men övergick senare till growl/scream och har hållt på sen dess och är idag 21.

Satt första gången i Cubase när jag var 11-12 då vi hade det i skolan och det var väl där mitt musikintresse startade. Efter det satt jag med eJay som kom med gratis när man köpte några mjölkpaket eller vafan det var. Sen slutade jag med allt förutom bandet, för att senare ta upp den elektroniska musiken i 17-18 årsåldern, återigen med Cubase.

https://soundcloud.com/magogg
http://www.youtube.com/MagoggOfficial

(Vill tro att) jag kan svara på frågor om musikproducering i allmänt och svarar gärna på frågor angående min egen musik! Feedback uppskattas alltid

Här är min senaste låt (Drum & Bass)
Youtube
SoundCloud
Senast redigerad av MaGogg 2013-04-28 kl. 21:25.
Citera
2013-04-28, 21:30
Medlem
pungulfs avatar
Stabila trummor!
Citera
2013-04-28, 22:19
Medlem
MaGoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungulf
Stabila trummor!

Tackar!
Citera
2013-04-29, 11:07
Medlem
Hyperias avatar
Störtdiggar introt på Haze, förbannat mysigt låter det. Gillar hur du lyckats kombinera ihop det mysiga med det hårda, låter som en enklare version utav något Madeon skulle kunna göra

Sedan vill jag instämma med den tidigare talaren, trummorna är stabila och sitter där dom ska. Allt låter bra producerat, inget kladdar/överröstar något annat och allt har sitt utrymme. Just nu sitter jag förvisso på laptop högtalare, men hade jag spelat det i "studion" så hade det fortfarande låtit bra.
Citera
2013-04-29, 16:48
Medlem
MaGoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
Störtdiggar introt på Haze, förbannat mysigt låter det. Gillar hur du lyckats kombinera ihop det mysiga med det hårda, låter som en enklare version utav något Madeon skulle kunna göra

Sedan vill jag instämma med den tidigare talaren, trummorna är stabila och sitter där dom ska. Allt låter bra producerat, inget kladdar/överröstar något annat och allt har sitt utrymme. Just nu sitter jag förvisso på laptop högtalare, men hade jag spelat det i "studion" så hade det fortfarande låtit bra.

Tack som fan! Ja det blev lite 'liquid DnB' över låten.

Kul att höra! har svårt att jämföra min musik med professionellt producerad musik när jag sitter själv och lyssnar så det är asbra med feedback!
Citera
2013-04-29, 19:56
Medlem
Du har fått en till follower på soundcloud! Inte typiskt den sortens musik jag hade lyssnat på men haze & graham var riktigt sköna, och alla låtarna var jäkligt välproducerade
Citera
2013-04-30, 05:25
Medlem
MaGoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teological
Du har fått en till follower på soundcloud! Inte typiskt den sortens musik jag hade lyssnat på men haze & graham var riktigt sköna, och alla låtarna var jäkligt välproducerade

Kul att du tog tiden att lyssna i alla fall! Tack så mycket
Citera
2013-05-22, 04:12
Medlem
MaGoggs avatar
Precis gjort klart en remix av Vaski's låt Baddest som är med i en remixtävling. Här är länk: http://play.beatport.com/contests/va...3a0d3c892416b9
Citera
2013-05-23, 20:16
Medlem
Makronators avatar
Lyssnat på haze och last survivors samt spacerace. Haze var riktigt skön och clean. Wobbeln på last survivors var som en smäck. Bra skit. Är inte värst bevandrad inom stilen. Gilllar syntharna i spacerace - lätta, drömska och nyckfulla
Citera
2013-05-24, 14:26
Medlem
MaGoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makronator
Lyssnat på haze och last survivors samt spacerace. Haze var riktigt skön och clean. Wobbeln på last survivors var som en smäck. Bra skit. Är inte värst bevandrad inom stilen. Gilllar syntharna i spacerace - lätta, drömska och nyckfulla

Tack så mycket! Riktigt kul att höra
Citera
2013-06-26, 16:03
Medlem
MaGoggs avatar
Har gjort en remix på Bastilles låt Pompeii. Kommersiell House denna gång, för omväxlings skull!

SoundCloud
YouTube

Feedback uppskattas, som vanligt!
Citera
2013-07-24, 23:37
Medlem
MaGoggs avatar
https://soundcloud.com/magogg/ghost

En gammal dubsteplåt jag gjorde för några månader sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in