Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-27, 22:40
Medlem
yedis avatar
Ansökte för några dagar sedan om ett Visa Gold kort hos Nordea.
Nu börjar dock frågorna bubbla upp inom mig.

Anledningen till att jag ansökte var för att som de flesta andra män handlar mycket elektronik och när man betalar med det kortet så får man försäkring utan extra kostnad... och så ser det coolt ut...

Det jag undrar nu, kommer det kortet ersätta mitt andra Visa kort och vara kopplat direkt till mitt personkonto eller går det endast att använda som kredit, så att jag får föra över pengar fram och tillbaka varje månad?

Är som du ser inte helt haj på sånt här så ett enkelt svar skulle vara fint.
Citera
2013-04-27, 22:50
Medlem
endures avatar
Går att läsa om det här: http://www.nordea.se/privat/vardagstj%C3%A4nster/kort/visa+gold/201284.html

Har inte Nordea själv, men kan svara på dina frågor efter informationen på nordea.se:
Det är ett kreditkort, du betalar per faktura. Enligt informationen så får du upp till 55 räntefria dagar.

Av egen erfarenhet från min egen bank så ersatte inte kreditkortet något bankkort, utan de existerade parallellt.
Jag kom överens med min bank om vilket konto fakturan från kreditkortet skulle dras från, så sker det automatiskt. Du får kolla med din bank om du får göra samma sak.

Ett bra sätt är att kontakta Nordeas kundtjänst, om du vill ha klara besked.
Citera
2013-04-28, 08:57
Medlem
2min700Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
och så ser det coolt ut...

Du ansökte om ett till VISA för att det hade cool färg utan att läsa igenom villkoren för kortet ?

I villkoren finns beskrivning på frågorna du letar efter.

Du måste helt enkelt orka läsa igenom den själv för att få svar på dina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in