Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag är tydligen ensam om att tycka att det var bra att hålla dessa bägge trådar nålade och det församlade moderatorkollektivet i I&I har i sin visdom beslutat att det inte är neutralt att ägna hela tematrådar åt brott som kan kopplas till invandring eller spännande kulturmöten. Den sistnämnda tråden hugger för övrigt åt båda håll, då många postar positiva möten också.
Sedan undrar jag om det är att vara "åsiktsneutral" om man undviker att fokusera på tråkigheter som har en viss etnisk profil. Tänker ni typ att bara för att vi nu har femtio trådar om blattar som våldtar, så måste vi prega in ett par trådar om Englas mördare eller Breivik också, för att väga upp det negativa, liksom? Eller bara för att majoriteten som är aktiva i I&I är kritiska mot den rådande ordningen, så kan vi skita i vad de tycker? Jag bara undrar...
Sedan tycker jag att det visst är förakt mot brukarna att bara stövla in och proklamera ditten och datten och uttalat skita i när folk ropar på votering. Inte särskilt snyggt! Jag vet inte hur många moderatorer jag "avverkat" sedan jag gick med här för sju år sedan, bara att det är ett gäng. Just nu sitter ni där, men rätt vad det är, är ni bortblåsta som tumbleweed och har skaffat andra hobbies eller intressen. Lite ödmjukhet inför uppdraget och forumets publik hade varit på sin plats.
Sedan undrar jag om det är att vara "åsiktsneutral" om man undviker att fokusera på tråkigheter som har en viss etnisk profil. Tänker ni typ att bara för att vi nu har femtio trådar om blattar som våldtar, så måste vi prega in ett par trådar om Englas mördare eller Breivik också, för att väga upp det negativa, liksom? Eller bara för att majoriteten som är aktiva i I&I är kritiska mot den rådande ordningen, så kan vi skita i vad de tycker? Jag bara undrar...
Sedan tycker jag att det visst är förakt mot brukarna att bara stövla in och proklamera ditten och datten och uttalat skita i när folk ropar på votering. Inte särskilt snyggt! Jag vet inte hur många moderatorer jag "avverkat" sedan jag gick med här för sju år sedan, bara att det är ett gäng. Just nu sitter ni där, men rätt vad det är, är ni bortblåsta som tumbleweed och har skaffat andra hobbies eller intressen. Lite ödmjukhet inför uppdraget och forumets publik hade varit på sin plats.
Och lite respekt och ödmjukhet för de moderatorer som faktiskt ägnar sin fritid åt att hålla ett forum öppet för att du ska få uttrycka din åsikt skulle inte heller sitta fel.
Jag har redan förklarat varför vi inte kan votera om saken och jag vet av erfarenhet att du inte är ointelligent så jag förstår inte varför du fortsätter att gnälla. Jag förstår att du vill ha dessa trådar klistrade då det passar dig och dina åsikter. Vi moderatorer har inte lyxen att styras av personliga åsikter, vi måste se till syftet med forumet. Forumet ska vara neutralt och en plattform för diskussion. Ingen "sida" ska ha någon fördel och alla ska följa de regler som gäller för diskussionen.