Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nej det var inte jobbigare att moderera förut men om man ser rent objektivt på I&I och syftet med forumet så är det diskussion om I&I som är fokus. En tråd som rapar upp "möten" är en listtråd och saknar betydelse för diskussionen. Samma sak med invandrarrelaterade brott det är en listtråd och vi har redan ett forum för specifika brottsfall Aktuella brott och Kriminalfall.
Det finns ingen anledning att dessa trådar ska vara klistrade och ha en särstatus. Faktum är att det är tveksamt om trådarna ens ska existera i I&I.
Referenstråden får ha kvar sin klisterstatus då det gynnar läsare av I&I, det efterfrågas ofta källor och då är det bra att de är lättillgängliga.
Ja det ser ju ut som om moderatorkollektivet tänkt till här lite djupt och filosofiskt men jag kan inte låta bli att undra ett par saker -och ni har sorgfälligt undvikt att besvara frågan som ställts tidigare:
1. Dessa trådar har förekommit länge och varje år har en moderator startat upp en ny "mötem..." och "...relaterade brott". Det finns en vits med trådarna som klistrade och då just av de anledningar jag tidigare nämnt. Tillgängheten, fokuset och det lite lättare och vardagligare anslaget. "Möten" handlar om små vardagssituationer, små förtretligheter, tvättstugekonflikten och "har du en cigg, svenne"-mötet som slutar med gipsvagga och stomipåse, men också om den glade negern från Gambia som säljer bra röka, den vänlige busschauffören och om invadrarnas möte med vår njugghet, mesighet och dödsknarkrasism. Brott-tråden har fokus på stort och smått OCH relaterat till invandrarnas bristande vandel och skumrask. Vad fick er att plötsligt tycka att detta inte passar sig längre? Äger NI forumet, eller är det vi som använder det och som är nöjda med hur det ser ut? Har ni mandat att stuva om hur fan ni vill?
2. Om ni nu tyckte att dessa trådars ställning kunde diskuteras, varför lyfte ni inte frågan till brukarna, kunderna, klienterna eller användarna? Jag har varit med här sedan 2006 och har över 8000 inlägg under bältet.... Har varken jag eller andra användare en say-so när det kommer till sådana ingripande åtgärder som ni nu gjort? Om inte formellt, så i varjefall i den anda som Flashback står för?
Lägg upp en omröstning och låt massorna bestämma! Jag är beredd att böja mig för majoriteten. Är ni?