Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-04-27, 17:22
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlezzz173
Om du har bevis att 50% inte tvättar händerna måste du iaf spenderat en hel del tid där
Men va fan det är bara en uppskattning av det jag har sett. Det är knappast så att jag har stått med penna och papper och skrivit ner allt. Nu räcker det med den här diskussionen innan vi spårar ut
Citera
2013-04-27, 17:22
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlezzz173
Om du har bevis att 50% inte tvättar händerna måste du iaf spenderat en hel del tid där

Detta är ju ett bevis på en annan sak med... du har inte varit med så mycket på statistikundervisningen i matematik :P
GallusGallus säger ju bara att 50% inte tvättar händerna efter ett toabesök.
Man behöver inte sitta och studera jättelänge. Det räcker ju med att det är man
själv och en person till där. Om man själv tvättar händerna och den andra
inte gör det, så är det ju bevisat att 50% inte har tvättat händerna
Citera
2013-04-27, 17:25
  #27
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Detta är ju ett bevis på en annan sak med... du har inte varit med så mycket på statistikundervisningen i matematik :P
GallusGallus säger ju bara att 50% inte tvättar händerna efter ett toabesök.
Man behöver inte sitta och studera jättelänge. Det räcker ju med att det är man
själv och en person till där. Om man själv tvättar händerna och den andra
inte gör det, så är det ju bevisat att 50% inte har tvättat händerna


Märks att du var en stjärnelev iallafall
Citera
2013-04-27, 17:31
  #28
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GallusGallus
Men va fan det är bara en uppskattning av det jag har sett. Det är knappast så att jag har stått med penna och papper och skrivit ner allt. Nu räcker det med den här diskussionen innan vi spårar ut
Nej jag fattar väl det också tyckte bara det var lite lustigt att du lagt märkte till det
Citera
2013-04-27, 19:27
  #29
Medlem
billinge1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWrongAlice
Jag tycker att det beror lite på hur mycket man svettas osv, det är ju lite individuelt O.o

Precis när jag jobbar (svettas en del då) så duschar jag direkt efter jobbet och självklart nya kallingar etc efter Ifall jag är ledig och bara sitter hemma eller knappt gör något som är ansträngande så duschar jag inte varje dag direkt
Citera
2013-04-27, 22:18
  #30
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GallusGallus
Det förklarar inte varför folk (iaf 50% av männen på herrtoan) skiter i att tvätta händerna. Vill gärna höra deras argument. Kan lova att den taskiga hygienen är en anledning till att många får magsjuka.

Svenskars yttre är det däremot oftast inte något direkt fel på, men jag vill inte se vad som döljer sig på underkläderna hos vissa


Folk som inte tvättar händerna efter toabesök kan göra mig riktigt förbannad
Citera
2013-04-28, 12:44
  #31
Medlem
Jackdawcrests avatar
Jag duschar en gång varge helgdag (morgonen) och två gånger varje vardag (på morgnonen och efter jobbet). Kallingar och strupor byts då med. En t-shirt håller hela dagen, byxor och tjocktröja håller två dagar om de inte får några fläckar.
Citera
2013-04-28, 20:39
  #32
Avstängd
duschar en gång varje dag innan jag går och lägger mig, kallingar, strumpor och t-shirt/linne man har under yttertröjan byter jag också varje dag, kallingar och underställ börjar lukta ganska snabbt även om man inte känner det själv, andra människor ska inte behöva lukta på ditt svett,piss eller skit
byxor och övertröja kan man ju ha mer än en dag sålänge de inte är genomsvettiga
Citera
2013-04-28, 23:06
  #33
Medlem
Att kvinnor skulle vara hårdare med det hygieniska är nog inte helt sant och man är inte en slusk bara för att man inte duschar minst en gång per dag.

Själv duschar jag typ 3 gånger per vecka, hela kroppen alltså. Diverse andra partier duschas givetvis lite oftare än så, förutom håret som duschas en gång per vecka. Tillägger att ingen tvål eller schampo används heller och det om något ses ju som väldigt ohygieniskt idag. Själv anser jag att det bara är bra för kroppen och dess balans. Slipper bli helt jävla uttorkad och luktar inte äckligt heller. Inget fettigt hår som då när man använde schampo. Jävligt skönt och enkelt.

Kläder bytes efter behov, underkläder varje dag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback