Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-04-26, 22:42
Medlem
Jag känner en som är väldigt speciell som är lite "skumm" ska berätta noggrant hur han är.

Vännen som jag har är mycket intressant, han är ytterst speciell till sättet och har varit det i princip hela livet jag känt han ( sen första klass ) Vi kan väl börja med att han var tillsammans med en tjej i fyra år, tjejen ifråga är även en av mina vänner. Hon gjorde slut på grund av att hon tyckte han var kall till sättet, vilket han strängt förnekar. Åter till sak, när dom väl gjort slut så bröt han kontakten med henne på alla vis, det sjuka är att han även sa att alla som ens snackade med henne bröt han också kontakten med. Vi är ett ganska stort kompis gäng och vi alla känner henne i princip, och där flippar han totalt, han låter ingen av oss ha kontakt med henne. Vi gör det i smyg, så han vet ingenting.

Det är steg nr 1. Han vill gärna ha så mycket kontroll över sin bekantskap som möjligt. Han är dessutom vääääldigt hemlighetfull och jag vet inte så mycket om hans privatliv förutom det egentligen.

Han får oftast som han vill, för han är verklig vettig, även om det är bisart att man ens lyssnar på han. I skolan var han den killen som kunde glida igenom allt utan ens öppna skolböckerna och även få högsta betyg, hans tysta/hemlighetsfulla personlighet gjorde honom till en mycket intressant filur och han var älskad av princip alla, vilket lockade många till att vara i hans sällskap. Här börjar det igen, med tanke på sitt utseende och sin intelligence. Han valde dock alla sina vänner noggrant, och struntade i alla andra. Han värdesätter alla och ser han inget intressant i dom han finner så avslutar han kontakten direkt. (värt att notera är detta är när vi är små) han var alltså en sjuk översittare och bestämde allt. Av lärarna sågs han som artig och stillsam, ej någon bråkstake även om han styrde upp viss mobbning med hjälp av hans "vänner" som han så fint kallade det, han åkte aldrig dit för det.

Även nu i äldre dar, så synar han alltid personerna och han har en läskig förmåga av att ljuga och göra allt för att han ska få som han vill. Duger inte hans regler så blir han fruktansvärt arg. (han har dessvärre aldrig utövat våld emot någon av oss, vet inte om han gjort det med andra)

Men han letade alltid efter folks svagheter och bedrev psykiskt misshandel.

Steg 2 : När vi var ca 15 så söp vårt kompisgäng första gången, och min vän erkände under berusningen att han har inga känslor, han känner ingenting, inte orden av sin mammas kärlek, inte närheten av sin flickvän, ingenting sa han. Detta ångrar han nog ganska mycket idag att han erkänt och jag har aldrig sett han dricka igen, eller försäga sig på något sätt. Och det är omöjligt att lista ut något med tanke på sin mystiska personlighet.

Nu på senare år ( vi är 22+ nu) så har det spårat lite mer, han är väldigt aggresiv av sig och bryr sig princip bara om sitt jobb och sig själv, han är chef på en lagerfirma, osäker hur han fick det jobbet, antagligen med sin charm och list. Men nu bossar han även över folk i vardagen.

Ni kanske undrar varför jag har kontakt med han, och ja det är svårt att bara bryta, han är väldigt lockande och kan vara världens trevligaste människa, otroligt social, väldigt smart, aldrig tråkiga stunder, bara man "lyder" han.

Så vad tror ni? Är det lite psykopat varning eller, är han bara ond? En vanlig översittare? Kanske en väldigt bitter människa som hatar allt och alla?
Citera
2013-04-26, 22:51
Medlem
Slak12s avatar
Det är tydligen väldigt vanligt att psykopater sitter på höga poster såsom VD. Varför? Noll empati.
Citera
2013-04-26, 22:56
Medlem
Mossilurs avatar
Ingen lär väl kunna ge en diagnos över forumet men han har säkert psykopatiska drag iaf.
Att han fick chefsjobb är väl bara naturligt då psykopater är bäst på att bossa.
Min erfarenhet av personer med dessa drag är att det är inte värt att umgås med dom.
Citera
Medlem
Renewables avatar
Äh, om du "kommer ihåg" ett samtal från 7 år tillbaka under en fylla för att bekräfta dina misstankar så kanske du VILL att han ska vara en psykopat? Då är frågan varför? Känner du dig underlägsen? Fått nog av att inte kunna motargumentera och få din vilja igenom för en gång skull?
Citera
Medlem
Tja, visst verkar det som om att han skulle ha psykopatiska drag, men att säga i rak arm att han är hundra procent en psykopat, kan vi nog aldrig säga. Inte genom att läsa om hans beteende.

Att göra en psykopatisk eller andra personlighetsstörnings test, krävs stora & långa konversationer med personer som har erfarenhet inom det området. Dessutom krävs det många upprepande tester.

Men återigen, visst verkar det som om att han skulle ha lite psykopatiska drag. En gnutta i alla fall.
Senast redigerad av Anonymous-Anonym 2013-04-26 kl. 22:58.
Citera
2013-04-26, 23:09
Back in the Old Days!:-D

Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
Äh, om du "kommer ihåg" ett samtal från 7 år tillbaka under en fylla för att bekräfta dina misstankar så kanske du VILL att han ska vara en psykopat? Då är frågan varför? Känner du dig underlägsen? Fått nog av att inte kunna motargumentera och få din vilja igenom för en gång skull?

Utläser samma sak som du gör här, nämligen att ts här känner sig underlägsen. Och att känna sig underlägsen en person som han i brevet här enligt ts här lider av oskyldiga mindervärdeskomplex kan ju få en att undra om ts aspirerar på posten som Pskyopat?
Varken ts här eller han i brevet här är Psykopat. Ts är def. lidande av mindervärdeskomplex, detta tom mer än han i brevet
Två svaga kaninhanar och där den ene rider på den andre= detta i fallet ts som rider på sin "old friend".
Citera
2013-04-26, 23:19
Medlem
Alonens avatar
Här finns bra info...
http://www.psykopati.se/
Citera
2013-04-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Utläser samma sak som du gör här, nämligen att ts här känner sig underlägsen. Och att känna sig underlägsen en person som han i brevet här enligt ts här lider av oskyldiga mindervärdeskomplex kan ju få en att undra om ts aspirerar på posten som Pskyopat?
Varken ts här eller han i brevet här är Psykopat. Ts är def. lidande av mindervärdeskomplex, detta tom mer än han i brevet
Två svaga kaninhanar och där den ene rider på den andre= detta i fallet ts som rider på sin "old friend".

Haha, underlägsen och underlägsen är väll inte rätt ord, gillar inte att använda dom orden med tanke på att jag är en väldigt ödmjuk och snäll människa Jag kan med handen på hjärtat erkänna att jag inte är ett dugg svartsjuk, jag är en simpel människa som inte kräver mycket, finner det bara intressant, hur folk kan glida igenom allt utan några som helst hinder, antagligen är dom väääldigt väldigt mentalt starka, eller så är det jag som är blödig, men han är den enda jag känner som är så jag vet inte riktigt

Och ja minns samtalet väldigt väl, även om det är gammalt, äggat sig fast i mitt minne har det Som någon sa the good old days!
Senast redigerad av Tjockis1990 2013-04-26 kl. 23:31.
Citera
2013-04-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym
Tja, visst verkar det som om att han skulle ha psykopatiska drag, men att säga i rak arm att han är hundra procent en psykopat, kan vi nog aldrig säga. Inte genom att läsa om hans beteende.

Att göra en psykopatisk eller andra personlighetsstörnings test, krävs stora & långa konversationer med personer som har erfarenhet inom det området. Dessutom krävs det många upprepande tester.

Men återigen, visst verkar det som om att han skulle ha lite psykopatiska drag. En gnutta i alla fall.

Hur fixar man det då? Jag har försökt prata om det, men han är äckligt bra på att prata bort det, han undviker alla frågor om sin personlighet
Citera
2013-04-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable

Vill och vill är väll en överdrift, är nyfiken bara, går egentligen inte att argumentera om han för han vinner jämt och ständigt och skulle han förlora, skulle han kasta över det på mig så att det slutade med han vann, han nöjer sig aldrig Och underlägsen känner jag mig inte
Citera
2013-04-26, 23:34
Säker på din sak?

Citat:
Ursprungligen postat av Tjockis1990
Vill och vill är väll en överdrift, är nyfiken bara, går egentligen inte att argumentera om han för han vinner jämt och ständigt och skulle han förlora, skulle han kasta över det på mig så att det slutade med han vann, han nöjer sig aldrig Och underlägsen känner jag mig inte

Vad får dig att vilja tävla med/ mot den här människan?
Verkar mest som att du är ute för att kunna tävla mot någon(han i brevet)här?
Säker på att du är rätt ute här vad gäller vad din "vän"? Märklig vänskap må jag då säga/TYCKA.
Senast redigerad av hee4r 2013-04-26 kl. 23:37.
Citera
2013-04-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Vad får dig att vilja tävla med/ mot den här människan?
Verkar mest som att du är ute för att kunna tävla mot någon(han i brevet)här?
Säker på att du är rätt ute här vad gäller vad din "vän"? Märklig vänskap må jag då säga/TYCKA.

Alltså, tävlar gör jag ju inte, men om vi t.ex sitter och pratar och jag tycker en sak och han en annan, så vill åtminstone jag försöka få fram mina argument, handlar inte om att tävla, jag är inget barn som tror på allt som sätts i nyllet på mig etc. Men även om jag vet att jag har rätt så vill han få det som att det är fel, förstår du? För han kanske allt är en tävling där han ska vara bäst, om så är fallet så är det väl roligt för han antar ja..

och jaa alltså skulle ju va ytterst intressant om man fick han på andra tankar, som sagt när han inte är elak så kan han vara en av dom bästa vännerna man kan ha, väldigt generös, otroligt pratglad osv, har iofs aldrig varit psykisk/fysik elak emot mig så jag har inget emot han personligen bara det han bestämmer för mycket, och det är en nära vän, om han kan ändra sig så vill jag givetvis det så vi bara ser hans goda sidor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in