2013-04-25, 19:17
Medlem
Här tänkte jag att vi kunde diskutera våra egna konspirationer, funderingar och teorier som man har suttit och funderat på då man inte har haft något bättre för sig. Det kan vara allt mellan himmel och jord, seriöst eller relativt oseriöst.

Detta är en av de "tänk om.." funderingarna som jag själv har haft.

Tänk om jorden är en liten byggsten i en mycket större värld, låt mig förklara! Om man går in på de minsta byggstenarna i fysiken och kemin så kommer man till atomer och molekyler och kring dessa finns det elektronskal, antalet varierar beroende på vilken atom det är frågan om. i dessa elektronskal finns elektroner som kretsar kring atomen. Om man skulle förstora upp en atom till ett äpples storlek skulle avståndet till det närmaste elektronskalet vara ca 500 km vilket innebär att vår värld till största del består av ingenting! om molekyler av olika slag kommer i kontakt med varandra kan de bindas via elektronskalen, t.ex. vatten består av 2 väte atomer och 1 syre atom = h2O. I ett vattenglas finns det miljardtals av "vattenmolekyler" som utformar vattnets konsistens.

Om man kollar upp i himlen en molnfri natt så ser man 1000-tals stjärnor som egentligen är solar, kring dessa solar kretsar antagligen andra himlakroppar som man inte kan se eftersom de inte har någon ljuskälla. tänk er att våran sol är en atomkärna och planeterna som kretsar runt den är elektronerna. Galaxer som består av miljardtals solsystem, i vårt fall vintergatan som man antas bestå av 200-400 miljarder solar. och universum som VI kan se, vilket högst antagligen är en minimal bråkdel, består av 100 miljarder galaxer
(lite OT men de som tvivlar på att "aliens" finns så borde ta och fundera om, med tanke på vad är oddsen att det enda intelligenta liv som finns i universum endast skulle finnas på vår planet som kretsar kring vår lilla sol? bara för att vår planets läge ger en temperatur på 0-30 grader celsius som förutsätter liv på jorden betyder det inte att en annan livsform kan vara anpassad till -1000 eller 1000 grader celsius)
iallfall.. solarna och solsystemen i galaxerna bildar molekylbindningar och galaxerna bildar ämnets konsistens. Om jag skulle stå på en atom så skulle jag kunna tänka mig att "vår värld" skulle se ganska liknande ut som universum ser ut sett från jorden. så vem vet, kanske vi är en liten byggsten i t.ex. någon varelses stortå i en större värld

jag är inte den bästa på att skriva men hoppas ni förstår vad jag menar. Mina fysik och kemi kunskaper är inte de bästa och detta är inte en seriös teori så dumförklara mig inte!

Fyll på med egna teorier och diskutera gärna också!
Citera
2013-04-25, 19:44
Medlem
Scraps avatar
Det där måste alla ha tänkt på någon gång?
Men ja, spännande är det i alla fall. Tror dock inte det är så.
Citera
2013-05-02, 19:07
Medlem
DoktorEbbas avatar
Till att börja med; jag är fullständigt seriös.

Alla stora idrottsarrangemang är en konspiration.
Nej, de är inte uppgjorda.
Däremot så är syftet med dem att göra folk passiva.
Folk glömmer sitt eget miserabla liv för en stund, och hur lite makt de egentligen har; på sin arbetsplats, i politiken, etc.
Idrott är fördummande, och maktens herrar vet detta.
Citera
2013-05-02, 19:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Till att börja med; jag är fullständigt seriös.

Alla stora idrottsarrangemang är en konspiration.
Nej, de är inte uppgjorda.
Däremot så är syftet med dem att göra folk passiva.
Folk glömmer sitt eget miserabla liv för en stund, och hur lite makt de egentligen har; på sin arbetsplats, i politiken, etc.
Idrott är fördummande, och maktens herrar vet detta.
Varför är då inte all underhållning en konspiration, tv, bio, radio, konserter, teater etc?
Citera
2013-05-02, 19:32
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför är då inte all underhållning en konspiration, tv, bio, radio, konserter, teater etc?

Tja, den mesta underhållningen är ju avsedd att vara en slags indefinitiv paus-underhållning. Det känns så för mig. Även de serier jag aktivt tittar på känns riktigt blajigt med ett undantag; GoT. Och undantaget är troligen enbart för att jag läst böckerna.

Sidospår måhända men kontentan är väl att ja, all underhållning ingår i mediakonspirationen om att mata oss med sömnaktig dynga.
Citera
2013-05-02, 20:03
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:

Till viss del är det så.
Det är ingen slump att tv visar så mycket skit- det finns en dold agenda bakom "Idol"-konceptet, Eurovision, etc. Gör folk lata och korkade.
Citera
2013-05-02, 21:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Tja, den mesta underhållningen är ju avsedd att vara en slags indefinitiv paus-underhållning. Det känns så för mig. Även de serier jag aktivt tittar på känns riktigt blajigt med ett undantag; GoT. Och undantaget är troligen enbart för att jag läst böckerna.

Sidospår måhända men kontentan är väl att ja, all underhållning ingår i mediakonspirationen om att mata oss med sömnaktig dynga.

Visst är det väl så att vi matas med en massa tveksamheten, det håller jag med om. Jag ser dock ingen konspiration bakom detta, enbart affärsidéer. Så vad skulle konspirationen gå ut på menar ni, och vilka ligger bakom den?
Citera
2014-04-22, 14:09
Medlem
HeHeHeXps avatar
Läs på multivers-teorin och kosmisk inflation så kan du basera din hypotes på vetenskap

Edit: -1000 grader är inte möjligt då nollpukten är ca -270 grader.
Citera
2014-04-25, 16:58
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Konflikten i Ukraina är naturligtvis en konspiration och tillika alternativ teori/händelse.

För det första så är det inte helt ovanligt att konflikter och krig generellt uppkommer just på grund av en konspiration, där maktspel, ekonomi osv är viktiga komponenter.

I Ukrainafallet så tror jag att NWO och tunga namn på västsidan indirekt startade konflikten eftersom de(/vi?) inte har något att förlora på detta. Med syftet att i sista stund sammansvetsa ett sönderfallande EU. Detta eftersom de förväntar sej att det europeiska folket ska stödja EU mer om det finns en gemensam yttre fiende (=Putin).

Jag tror även att väst/EU har intresse av att borra efter olja/gas i Ukraina, starta krimskramsiga butikskedjor i samma land med mera. Dessvärre spelar Ryssland med i denna match och väljer att gå på militär offensiv för att rädda sina marknadsandelar. Men även om Ryssland vinner denna militära fajt i Ukraina och får plats vid rodret, så har konspirationen till stor del lyckats, eftersom syfte 1 uppnåtts, dvs Rysskräcken förstärks.
Citera
2014-08-01, 18:05
Medlem
Citat:
Visst är det väl så att vi matas med en massa tveksamheten, det håller jag med om. Jag ser dock ingen konspiration bakom detta, enbart affärsidéer. Så vad skulle konspirationen gå ut på menar ni, och vilka ligger bakom den?

Du kan berätta för oss, vad har de som äger de största medieföretagen gemensamt?
Finns det gemensamma nämnare i deras medierapportering?
Vilken sida tar de i, låt oss ta ett slumpmässigt exempel, gazakonflikten?

Är det samarbete eller slump?

Ni som inte är snake kan leka lite med google o se vad ni kommer fram till själv är jag skeptisk till alla ogrundade, antisemitiska nonsensargument
Citera
2014-08-01, 18:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keeser
Du kan berätta för oss, vad har de som äger de största medieföretagen gemensamt?
Att de äger medieföretag. Men jag antar att du pratar om endast vissa medieföretag - främst i västvärlden - sådana medieföretag som ägs av judar?

Citat:
Finns det gemensamma nämnare i deras medierapportering?
Självklart - de köper ju oftast sina nyheter från samma källor.

Citat:
Vilken sida tar de i, låt oss ta ett slumpmässigt exempel, gazakonflikten?
Ja det kändes verkligen som ett slumpmässigt exempel
Jag tycker tyvärr att amerikanska media och nyhetsbyråer är alldeles för pro-israeliska, de sista veckorna tycker jag mig dock ha sett en viss perspektivförskjutning.

Vart ville du komma med detta? Tror du jag är pro-judisk?
Citera
2014-08-01, 19:31
Medlem
Citat:
Att de äger medieföretag. Men jag antar att du pratar om endast vissa medieföretag - främst i västvärlden - sådana medieföretag som ägs av judar?

Självklart - de köper ju oftast sina nyheter från samma källor.

Ja det kändes verkligen som ett slumpmässigt exempel
Jag tycker tyvärr att amerikanska media och nyhetsbyråer är alldeles för pro-israeliska, de sista veckorna tycker jag mig dock ha sett en viss perspektivförskjutning.

Vart ville du komma med detta? Tror du jag är pro-judisk?

Sa ju de största.
ja de köper sina nyheter från tt och reuters och vilka äger dem?

Nej antydde ingenting men du sa själv att du inte såg någon konspiration så tänkte mest på att det uppenbarligen förekommer proisraelisk propaganda och att flashbackdebunkers brukar va allergiska mot judiska konspirationer, men konspiration eller inte så blir det roligt när man kikar på ägarna av de största medieföretagen och sen ser hur de rapporterar kring tex israel-palestina. är det aktiv eller passiv konspiration går att diskutera men de verkar lite väl samordnade i sin rapportering för att det ska vara slump.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in