Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-10-31, 12:28
  #25
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Är det tillåtet att ifrågasätta ifall FB-forumets ägare/moderatorer är objektiva till trådinnehåll eller styrs forumet på så sätt att inte alla åsikter får komma fram (eller raderas som olämpliga som svammel etc)?
Detta är INTE en provokativ fråga utan helt seriöst ställd pga förekommen anledning.

Vanligtvis hänvisar man till Flashback-sektionen för detta. Mitt råd är PM till någon moderator för att se om det går att diskutera som konspiration. Det har gått sådär tidigare.
Citera
2014-10-31, 12:49
  #26
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Är det tillåtet att ifrågasätta ifall FB-forumets ägare/moderatorer är objektiva till trådinnehåll eller styrs forumet på så sätt att inte alla åsikter får komma fram (eller raderas som olämpliga som svammel etc)?
Detta är INTE en provokativ fråga utan helt seriöst ställd pga förekommen anledning.

Tråd finns (FB) Konspirationsteorier om Flashback (ändrad rubrik /mod), men var oerhört försiktig med moderatorers åtgärder i specifik form då det är 0,06 regeln, det ska i så fall tas direkt med moderator eller som KycklingiRymden beskrev.
Citera
2014-11-03, 02:57
  #27
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Kom på en riktig konspiration när jag cyklade genom Norrbotten.
En kväll cyklade jag på en extremt öde väg med skog på båda sidorna. Kom på mig med att tänka så här:skulle jag vara en björn skulle jag bo just här.
Efter ungefär 3 timmars cykling kom allt till mig. Det finns INGEN björn i vårt land. Alla björnattacker är påhittade eller arrangerade av turistbyråerna och kommunerna. I vissa fall används statister eller svagbegåvade som tror dom är med i en tv-serie.
Självklart kommer nån här inne säga nått i stil med: Min pappa känner en som känner en som bott granne med en som sett björn. Just den grejen är planterade händelser som vandrar runt bland folk. Lite som råttan i pizzan.
Sedan finns det folk som påstår sig ha sett en björn själva. Det även det ett fantasifoster som planterats. Om man säger att det finns valar i Mälaren tillräckligt ofta, kommer folk till slut se en.
Det är här denna björnkonspiration växer. Vi pratar media,filmindustrin. De pumpar på olika sätt ut lögnen om förekomsten av björn i vårt land.
Varför undrar ni?
Pengar som alltid. Turister som glor på importerade björnar på nån djurpark ger ett bra tillskott hos avfolkningskommuner. Det är även ett bra sätt att förhindra inavel i mindre kommuner.

Jag vet, dåligt underbyggd. Men den kändes grymt trovärdig efter 12 timmar på cykel.

Haha. Jag är född och uppvuxen i Norrbotten, och jag kan lova att lite mer än 12 timmar har man allt tillbringat i rejäl ödemark. Jag vet folk som sett björn, tagit kort på nära håll, skjutit björn. Jag har till och med själv sett björn, lyckligtvis bara en gång, inte låg puls då.
Citera
2014-11-03, 08:47
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keeser
Den historiska aspekten spelar såklart in, men att du säger att vi har oss själva att skylla är såklart helt felaktig, missköts bankväsendet så står det givetvis för dem som missköter sina jobb.
Som sagt, siffrorna vet jag inte, jag vet heller ej ägarandel i världens alla banker. Vad som enkelt går att kolla upp, men som kan ta lite tid, är att kika på hur mycket av världens pengar som står under BIS. Och för de som inte vet så är BIS domare för centralbanker och sedermera andra banker som står under detta system, vad jag vet så står iran, nordkorea, i viss mån ryssland och säkert nåt annat land utanför detta system, ryssland är som sagt oklart.


Vi måste göra skillnad på de som säljer nyheter och de som sprider nyheterna. Jag vet inte svaret, men finns 2 sätt att kika på det, googla tex worlds 10 biggest media companies, ta sen CEO och se själva, alternativt scouta upp ägarandelar i dessa företag.

Inget av dem är palestinastyrt.
För att återgå till poängen så har palestina noll och ingenting i jämförelse med vad israel har, mediamässigt. Jämför gärna med pågående rysslandsaffärer. ryssland är en av världens ledande ekonomier men är fullständigt dominerade mediamässigt. Palestina har det inte bättre

Så du sitter alltså och googlar de största bolagen, tittar sedan vem som är CEO. Om då CEO är jude så är det "judestyrt"? Ja, jösses.
Citera
2014-11-18, 16:27
  #29
Medlem
Bigzys avatar
Konspirationen jag "upplever" är en global förslavning och separering, tänk er varje nivå i en pyramid, men att det representerar varje land.
Religion, politik, in-skolning och kontroll av historian är allt samordnat av samma grupp och blodsband.
Allt djävulskap har ett samband, hela vårat ekonomiska system är korrupt och slaviskt, vi har en mängd gifter som vi blir systematiskt förgiftade av, läkemedelsindustrin härstammar utifrån samma konspiration och förtrycker läkemedel och information.
Vi är skuld slavar till våra mästare, ingen religion eller regering är "verklig", utan påtvingad genom ren sinneskontroll och propaganda.
alltså som sagt, djävulskapet hänger ihop, vi lever i en då kallad "matrix" där vi inte ser saker för vad det är längre, precis som den känsla av insikt och "färskhet" vi får av nya upplevelser, det är denna som vi blir indoktrinerade att "ta bort", och vi dömmer därefter allt vi ser och placerar det i olika fack, när vi egentligen bara skall uppleva ren form utan denna typ av självförnekelse.
vi blir fångade i väldigt tidig ålder att förenka oss själva, och därifrån kommer polariseringen och rivalitetskänslan, istället för ett rent medvetande om alltet.
Allt hänger ihop, egot är inprogrammerat att ta överhanden, och de flesta har inte en aning om detta.
Citera
2015-07-19, 17:59
  #30
Medlem
soligts avatar
Surfade runt på u-tuben och hittade något märkligt från USA, tydligen har dom stängt ner 5st Wallmart butiker med extremt kort varsel till dom anställda, bara 5timmar hade dom på sig. Sen väntade militären på att ta över när butikerna var tomma.
Tankar på det?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback