Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Är galet sugen på att köra igång en rejäl odling med cannabis.
Där jag bor är priset för en femma nu uppe i 700 kronor, och efterfrågan är helt sjuk. Alla snackar om röka.
Känns som risken borde vara jävligt liten att åka på torsk om man gör det välplanerat och sköter det på ett skysst sätt. Ni som haft en odling, vad bör man tänka på? Kommer fixa med målvakt osv när det är dags att skeppa iväg den färdiga odlingen.
Odlingen kommer vara i ett mindre förråd/skjul på säg 40 kvadrat kanske? Är nojig över fönsterna bara, antingen kommer det vara kondens eller så måste jag täcka dom vilket kan locka snutens intresse.
Det ligger mitt ute i skogen osv med så det ligger jäävligt bra till.
Vad ska man INTE göra för att torska? Alla former av tips är välkomna såväl här som i PM. Är egentligen en polare som rycker i trådarna, men jag kommer vara med på ett hörn. Han röker inte själv, och gör det enbart i ekonomiskt syfte.
Den stora frågan är...vad ligger din budget på? Kan du investera mellan 5-10k för utrustning så minimerar du ju självklart risken för att åka dit..
Du vill ju knappast upptäcka under blommningen att de stinkar extrema mängder cannabis. (även om det är en mycket behaglig lukt) :x.
Köp ett stort kolfilter (runt 2500:-) och ett tält eftersom du ändå verkade ha mycket utrymme. Lite fläktar,lampor,timer,näring,jord(med kokos i) samt lite citronsyra eller annat gött som gör att du får en jämn pH balans.
Kan lova dig en sak..utan rätt hjälp och noll koll skulle jag tippa på att din odling inte kommer bli lyckad första gången tyvärr

det är en konst att odla och ingen dans på rosor om man är helt ny.
Kan även tilläggas som andra nämnt. Håll det inom en sluten krets (helst för dig själv) och om du sen vill bli av med det genom försäljning så spring inte runt och var girig som alla andra tröttkepsar för att tjäna några extra hundra/tusen på femmor..för det är dom som oftast åker dit! Sälj allt i ett parti till någon du tycker känns safe.
Best of luck!