• 1
  • 2
2013-04-25, 11:04
Medlem
irriducibiliis avatar
Är galet sugen på att köra igång en rejäl odling med cannabis.
Där jag bor är priset för en femma nu uppe i 700 kronor, och efterfrågan är helt sjuk. Alla snackar om röka.

Känns som risken borde vara jävligt liten att åka på torsk om man gör det välplanerat och sköter det på ett skysst sätt. Ni som haft en odling, vad bör man tänka på? Kommer fixa med målvakt osv när det är dags att skeppa iväg den färdiga odlingen.
Odlingen kommer vara i ett mindre förråd/skjul på säg 40 kvadrat kanske? Är nojig över fönsterna bara, antingen kommer det vara kondens eller så måste jag täcka dom vilket kan locka snutens intresse.
Det ligger mitt ute i skogen osv med så det ligger jäävligt bra till.

Vad ska man INTE göra för att torska? Alla former av tips är välkomna såväl här som i PM. Är egentligen en polare som rycker i trådarna, men jag kommer vara med på ett hörn. Han röker inte själv, och gör det enbart i ekonomiskt syfte.
Citera
2013-04-25, 11:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Där jag bor är priset för en femma nu uppe i 700 kronor, och efterfrågan är helt sjuk. Alla snackar om röka.

Känns som risken borde vara jävligt liten att åka på torsk om man gör det välplanerat och sköter det på ett skysst sätt. Ni som haft en odling, vad bör man tänka på? Kommer fixa med målvakt osv när det är dags att skeppa iväg den färdiga odlingen.
Odlingen kommer vara i ett mindre förråd/skjul på säg 40 kvadrat kanske? Är nojig över fönsterna bara, antingen kommer det vara kondens eller så måste jag täcka dom vilket kan locka snutens intresse.

Vad ska man INTE göra för att torska? Alla former av tips är välkomna såväl här som i PM. Är egentligen en polare som rycker i trådarna, men jag kommer vara med på ett hörn. Han röker inte själv, och gör det enbart i ekonomiskt syfte.
Du kanske ska ta en titt i drogodling istället

Att bara du vet om odlingen är det allra säkraste sättet att undvika att torska.
Vi människor har en jävla förmåga att dela med oss av sånt som inte andra har med att göra.
Citera
2013-04-25, 11:10
Medlem
Citat:

Sök på Swecan, de har ett helt forum angående odlingar och där kommer du hitta all hjälp du söker.
Tänk dig flashback men helt dedikerat till odling och cannabis.
Citera
2013-04-25, 11:10
Medlem
irriducibiliis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du kanske ska ta en titt i drogodling istället

Att bara du vet om odlingen är det allra säkraste sättet att undvika att torska.
Vi människor har en jävla förmåga att dela med oss av sånt som inte andra har med att göra.

Jo, det är bara jag o polaren som vet om det. Vi har planerat en hel del, men vad som kommer bli galet lurigt är hur det blir med elförbrukningen. Känns som det är där det blir riktigt jobbigt att ligga lågt, om det ska bli en någorlunda odling iallafall.
Lösningen är väl att sprida ut odlingarna och göra dom mindre, för att inte dra uppmärksamhet. Men då uppstår ju nästa problem, platser.
Citera
2013-04-25, 11:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo, det är bara jag o polaren som vet om det. Vi har planerat en hel del, men vad som kommer bli galet lurigt är hur det blir med elförbrukningen. Känns som det är där det blir riktigt jobbigt att ligga lågt, om det ska bli en någorlunda odling iallafall.
Lösningen är väl att sprida ut odlingarna och göra dom mindre, för att inte dra uppmärksamhet. Men då uppstår ju nästa problem, platser.
Redan där har du en som kan ställa till det för dig, din polare.

Bästa för att försäkra sig mot tillslag är att vara ensam.
Citera
2013-04-25, 12:44
Medlem
Andrechos avatar
Vill man inte torska, då ska ingen, absolut ingen veta om ens odling. Inte ens den bästa vännen ska veta något, eftersom hemligheten för eller senare annars ändå läcker ut till andra. Skulle ni bli ovänner eller något så kan det också leda till att hemligheten läcker ut. Och även om ens vänner lovar och svär att inte berätta något så gör de det ändå förr eller senare med löfte om att den andra inte berättar något; och kulan är då i rullning.

Om det är bara DU som vet om din odling, då är DU garanterad till 100 % att det är bara DU som har kännedom om den.
Citera
2013-04-25, 12:56
Medlem
billyblues avatar
handskas inte med fel människor. håll dig till så få parter som möjligt.
om du har möjlighet så köp bra grejer. tält, fläkt, kolfilter osv.

sunt förnuft är det egentligen. dra inte till dig onödig uppmärksamhet.
Citera
2013-04-25, 18:07
Medlem
Citat:

Den stora frågan är...vad ligger din budget på? Kan du investera mellan 5-10k för utrustning så minimerar du ju självklart risken för att åka dit..

Du vill ju knappast upptäcka under blommningen att de stinkar extrema mängder cannabis. (även om det är en mycket behaglig lukt) :x.

Köp ett stort kolfilter (runt 2500:-) och ett tält eftersom du ändå verkade ha mycket utrymme. Lite fläktar,lampor,timer,näring,jord(med kokos i) samt lite citronsyra eller annat gött som gör att du får en jämn pH balans.

Kan lova dig en sak..utan rätt hjälp och noll koll skulle jag tippa på att din odling inte kommer bli lyckad första gången tyvärr det är en konst att odla och ingen dans på rosor om man är helt ny.

Kan även tilläggas som andra nämnt. Håll det inom en sluten krets (helst för dig själv) och om du sen vill bli av med det genom försäljning så spring inte runt och var girig som alla andra tröttkepsar för att tjäna några extra hundra/tusen på femmor..för det är dom som oftast åker dit! Sälj allt i ett parti till någon du tycker känns safe.

Best of luck!
Senast redigerad av livsfarligt 2013-04-25 kl. 18:15.
Citera
2013-04-25, 18:14
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsfarligt
det är en konst att odla och ingen dans på rosor om man är helt ny.

Min egen erfarenhet säger mig att om man misslyckas med en cannabisodling så måste man vara dum i huvudet.
Citera
2013-04-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blauschimmelkase
Min egen erfarenhet säger mig att om man misslyckas med en cannabisodling så måste man vara dum i huvudet.

Beror på hur du definerar att misslyckas? Absolut är man hjärndöd om man inte för ut något på en planta...men allt under 50g/plantan är enligt mig väldigt misslyckat.

Med tanke på vad du skrev så kan ja tänka mig att du kanske har nån planta eller två i nån garderob där du får ut 20-30g halvdant röka varannan/var tredje månad?

I din skalle kanske det är lyckat! Men för de som VERKLIGEN kan något så är det väldigt misslyckat.
Citera
2013-04-25, 19:07
Medlem
jamesdeans avatar
Cannabis > odling /mod
Citera
2013-04-25, 19:33
Medlem
BlueMarbles avatar
Mmmmhm... Budget för odlingen?!
Hur har du tänkt odla för att sälja partier, eller 5or?

har du tänkt sälja 5or så är det bara en tidfråga innan torsk...

1: Blanda inte in NÅN annan... Även bästa kompisen läcker förr eller senare till nån nära vän i förtroende... å vips rämnar din säkra, fina odling till att vara din paranoia-gödare #1 och du torskar förr eller senare.

2: fönsterna behöver du inte bekymra dig för ang kondens. Bara du inte läcker ljus så eller luktar så är det lugnt.

3: kom ihåg regel 1!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in