2013-04-24, 14:57
Medlem
Alltså jag blev så sjukt provocerad av att läsa en post på facebook.

Sammanfattning av fallet:
Det hela handlar alltså om en ung man som var tillsammans med sin flickvän. Men det hela tog en vändning. Då hon helt plötsligt kastar en tallrik i hans ansikte och han får ett stort skärsår i läppen och hela soffan blev nerblodad. Ambulanspersonal kom dit och kollade så att ingen hade blivit nerslagen. Det som är häpnadsväckande är att inte polisen kom dit och undersökte händelsen.

Anmälan
Han har anmält henne och en förundersökning har inletts men hon försöker få den nerlagd. Eftersom hon anser det som ett självförsvar och han har sedan hängts ut som en knarkare,kvinnomisshandlar för att sammanfatta det. Men problemet är att hon inte har upprätt en anmälan angående det. Så det är uppenbart att hon ljuger.

Diskussionsunderlaget

Det är ju så sjukt provocerad att man inte ser att det rapporteras om kvinnor som misshandlar sina män. Medierna är ju inte direkt sena med att skriva om snyfthistorier där män har misshandlat sina kvinnor. Så långt ifrån sanningen. Det är dags att det uppmärksammas att även kvinnorna misshandlar.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=609809375697893&set=pb.100000065093 301.-2207520000.1366807883.&type=3&theater
Senast redigerad av Smexliq 2013-04-24 kl. 15:00.
Citera
2013-04-24, 15:03
Medlem
Vad skulle polisen undersöka på platsen tänkte du? Tallriken? Eller vad?
Citera
2013-04-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Vad skulle polisen undersöka på platsen tänkte du? Tallriken? Eller vad?

Det jag menade var att ingen polis kom till platsen utan det var bara ambulanspersonal som var på plats och undersökte så att ingen hade blivit ihjälslagen. Sedan så om man vänder på det hela. Vad hade skett om han hade kastat den? Jo då hade polisen kommit direkt. Lite underligt kan jag tycka.

Läs inlägget som jag länkade till som finns på facebook. Jag sammanfattade bara d mest relevanta delarna. Så läs gärna hela texten så man läser helheten.
Citera
2013-04-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Det jag menade var att ingen polis kom till platsen utan det var bara ambulanspersonal som var på plats och undersökte så att ingen hade blivit ihjälslagen. Sedan så om man vänder på det hela. Vad hade skett om han hade kastat den? Jo då hade polisen kommit direkt. Lite underligt kan jag tycka.

Läs inlägget som jag länkade till som finns på facebook. Jag sammanfattade bara d mest relevanta delarna. Så läs gärna hela texten så man läser helheten.

Polisen borde alltså ha kontrollerat att ingen hade blivit ihjälslagen för det hade de gjort om det var en man som kastat en tallrik på en kvinna. Eller vad menar du att polisen skulle ha gjort?
Citera
2013-04-24, 15:11
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Alltså jag blev så sjukt provocerad av att läsa en post på facebook.

Sammanfattning av fallet:
Det hela handlar alltså om en ung man som var tillsammans med sin flickvän. Men det hela tog en vändning. Då hon helt plötsligt kastar en tallrik i hans ansikte och han får ett stort skärsår i läppen och hela soffan blev nerblodad. Ambulanspersonal kom dit och kollade så att ingen hade blivit nerslagen. Det som är häpnadsväckande är att inte polisen kom dit och undersökte händelsen.

Anmälan
Han har anmält henne och en förundersökning har inletts men hon försöker få den nerlagd. Eftersom hon anser det som ett självförsvar och han har sedan hängts ut som en knarkare,kvinnomisshandlar för att sammanfatta det. Men problemet är att hon inte har upprätt en anmälan angående det. Så det är uppenbart att hon ljuger.

Diskussionsunderlaget

Det är ju så sjukt provocerad att man inte ser att det rapporteras om kvinnor som misshandlar sina män. Medierna är ju inte direkt sena med att skriva om snyfthistorier där män har misshandlat sina kvinnor. Så långt ifrån sanningen. Det är dags att det uppmärksammas att även kvinnorna misshandlar.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=609809375697893&set=pb.100000065093 301.-2207520000.1366807883.&type=3&theater

Fy fan hur han såg ut.

Adressen till bloggen där han hängs ut har du den?
Vem var tjejen?

Han får väl överklaga beslutet om nedläggningen av förundersökningen/anmälan.
Citera
2013-04-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Fy fan hur han såg ut.

Adressen till bloggen där han hängs ut har du den?
Vem var tjejen?

Han får väl överklaga beslutet om nedläggningen av förundersökningen/anmälan.

Jag har ingen information om varken vad tjejen heter eller vad bloggen heter. Men kan göra en snabb sökning och se vad som dyker upp.
Citera
2013-04-24, 15:13
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Jag har ingen information om varken vad tjejen heter eller vad bloggen heter. Men kan göra en snabb sökning och se vad som dyker upp.

Det kan jag också göra men tänkte om du visste så gick det lite fortare.
Citera
2013-04-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Det kan jag också göra men tänkte om du visste så gick det lite fortare.

Nej jag har ingen aning då jag fick nys om detta nyligen då det var en vän till mig som hade "gillat" bilden typ.
Citera
2013-04-24, 15:20
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Nej jag har ingen aning då jag fick nys om detta nyligen då det var en vän till mig som hade "gillat" bilden typ.

Gjorde en liten snabbkoll nu men hittade direkt inget men inte säkert hans fd bor där han bor heller eftersom han verkar vara en hockeyspelare och dem brukar väl flytta runt en del.
Det kommer nog fram tids nog.

Edit: Det verkar ha hänt i Kiruna då man läser hans inlägg där han klagar på sjukvården. Så då är nog hon därifrån också.
Citera
2013-04-24, 15:22
Medlem
Innan ni ni börjar bedriva häxjakt på denna tjej så kolla upp den "oskyldiga unga mannen" lite bättre.

var det verkligen oprovocerat?
talar killen sanning?
vad är det som säger att anledningen till att hon inte har anmält han för något är att han inte har gjort något?
varför skulle fallet bli nerlagt om det nu är så som han säger?

Sen att det finns en stort mörkertal om kvinnor som misshandlar män, det gör det säkert.
Har dock svårt att se att detta skulle vara ett sådant fall, självförsvar känns mer rätt.

kom ihåg, allt du ser/läser på facebook är inte sant....
Citera
2013-04-24, 15:24
Medlem
Citat:
A

Diskussionsunderlaget

Hur skulle media ha rapporterat om den här händelsen? Har killen kontaktat dem alls? Vilka media då?
Citera
2013-04-24, 15:27
Medlem
Shavouts avatar
Dålig stil, skulle det varit en man som kastat skulle polisen tagit med han direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in