2013-04-24, 15:29
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Vill vänligt påminna skribenter i tråden att ta hänsyn till den nya regeln 0.10 om privatpersoners personuppgifter.

Tillbaka till ämnet: att inte polis tillkallades till platsen är en rättsskandal, motsvarande situation med ett kvinnligt offer med sönderkrossade framtänder och upprivet läpp- och käkområde hade utan tvekan resulterat i en natt i häktet för pojkvännen och ett kommande åtal för misshandel eller kvinnofridskränkning. Nu råkar jag tycka att kvinnofridslagstiftningen är högst önskvärd, men jag förespråkar inte heller jämlikhet eller feminism. Det kan dock inte i något samhälle vara acceptabelt för kvinnor att attackera en man på nämnda vis och orsaka honom dessa skador ostraffat.

Hon ska stå för hans medicinska kostnader, skadestånd för sveda och värk, rättegångskostnader samt skickas till arbetsläger en period.
Citera
2013-04-24, 15:30
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme69
Innan ni ni börjar bedriva häxjakt på denna tjej så kolla upp den "oskyldiga unga mannen" lite bättre.

var det verkligen oprovocerat?
talar killen sanning?
vad är det som säger att anledningen till att hon inte har anmält han för något är att han inte har gjort något?
varför skulle fallet bli nerlagt om det nu är så som han säger?

Sen att det finns en stort mörkertal om kvinnor som misshandlar män, det gör det säkert.
Har dock svårt att se att detta skulle vara ett sådant fall, självförsvar känns mer rätt.

kom ihåg, allt du ser/läser på facebook är inte sant....

Du har så rätt därför skulle det vara intressant att läsa hennes blogg och se vad hon skriver om det här men gissningsvis så kommer den säkert plockas ner innan nån hinner läsa den.

Klokt inlägg av dig.
Citera
2013-04-24, 15:32
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Vill vänligt påminna skribenter i tråden att ta hänsyn till den nya regeln 0.10 om privatpersoners personuppgifter.

Tillbaka till ämnet: att inte polis tillkallades till platsen är en rättsskandal, motsvarande situation med ett kvinnligt offer med sönderkrossade framtänder och upprivet läpp- och käkområde hade utan tvekan resulterat i en natt i häktet för pojkvännen och ett kommande åtal för misshandel eller kvinnofridskränkning. Nu råkar jag tycka att kvinnofridslagstiftningen är högst önskvärd, men jag förespråkar inte heller jämlikhet eller feminism. Det kan dock inte i något samhälle vara acceptabelt för kvinnor att attackera en man på nämnda vis och orsaka honom dessa skador ostraffat.

Hon ska stå för hans medicinska kostnader, skadestånd för sveda och värk, rättegångskostnader samt skickas till arbetsläger en period.

Det borde finnas nån form av förklaring typ att polisen var ute på fjället och jagade tjuvjägare och därav så var det lång framkörning. Jag hoppas att det var så för annars är det dåligt skött om det ligger till som det är skrivet.
Citera
2013-04-24, 15:40
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Det borde finnas nån form av förklaring typ att polisen var ute på fjället och jagade tjuvjägare och därav så var det lång framkörning. Jag hoppas att det var så för annars är det dåligt skött om det ligger till som det är skrivet.

Tjuvjakt (jaktbrott/olaga jakt) är en mildare företeelse i det här fallet, med lättare rättslig påföljd än (grov) misshandel. Grov misshandel definieras bl.a av att offret tillfogats svår kroppskada, och 40 stygn i munnen + trasiga tänder borde rimligen närma sig den lagstiftningen. Hade det varit omvända roller på könen hade det skett villkorslöst, nu är det dock ovanligt att kvinnliga gärningsmän döms särskilt hårt - varken juridiskt eller moraliskt.
Citera
2013-04-24, 15:44
Medlem
Citat:
Tjuvjakt (jaktbrott/olaga jakt) är en mildare företeelse i det här fallet, med lättare rättslig påföljd än (grov) misshandel. Grov misshandel definieras bl.a av att offret tillfogats svår kroppskada, och 40 stygn i munnen + trasiga tänder borde rimligen närma sig den lagstiftningen. Hade det varit omvända roller på könen hade det skett villkorslöst, nu är det dock ovanligt att kvinnliga gärningsmän döms särskilt hårt - varken juridiskt eller moraliskt.

En kastad tallrik har alltså gjort att han fått sy 40 stygn i munnen. Hon kastade hårt måste man väl säga. Hon måste ha nekat och det gick inte att bevisa att det var hon?
Citera
2013-04-24, 15:54
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Tack för upplysningen om skillnaden mellan brotten men jag försökte bara göra mig lustig och hitta en förklaring till polisens frånvaro och tyckte att ett jaktbrott kan ske långt ifrån civilisationen och därför tar det tid för dom att komma till platsen för misshandeln.

Ingen som hittat den där bloggen ännu? Skulle vara kul och läsa tjejens version.
Senast redigerad av DirtyJob 2013-04-24 kl. 15:57.
Citera
2013-04-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Tack för upplysningen om skillnaden mellan brotten men jag försökte bara göra mig lustig och hitta en förklaring till polisens frånvaro och tyckte att ett jaktbrott kan ske långt ifrån civilisationen och därför tar det tid för dom att komma till platsen för misshandeln.

Ingen som hittat den där bloggen ännu? Skulle vara kul och läsa tjejens version.

Förundersökningen är ju inte nedlagd och går det att bevisa att hon är den som grovt har misshandlat honom så blir hon antagligen dömd. Jag tycker du är snabb i dina slutsatser om att media inte skriver om det. Vad ska de skriva tycker du? Att en misshandel har skett? Tror du media skriver om alla misshandlar som sker?
Citera
2013-04-24, 15:59
Medlem
fick detta skickat i PM av en som vill vara anonym, är tydligen direkt citerat från ett blogginlägg som tjejen har gjort den 9/1-13.

stämmer detta så känns det som att han ska vara nöjd att det bara var en tallrik..

Citera
2013-04-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Förundersökningen är ju inte nedlagd och går det att bevisa att hon är den som grovt har misshandlat honom så blir hon antagligen dömd. Jag tycker du är snabb i dina slutsatser om att media inte skriver om det. Vad ska de skriva tycker du? Att en misshandel har skett? Tror du media skriver om alla misshandlar som sker?

förundersökningen är nedlagd.
Citera
2013-04-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme69
förundersökningen är nedlagd.

Hur vet du det? Det står i trådstarten att hon försöker få det hela nerlagt. Vilket är det rätta?
Citera
2013-04-24, 16:12
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew

Förundersökningen nedlagd - Han skrev följande: Rättegången är nerlagd för att det "finns inte bevis" på att personen som kastat en tallrik i mitt ansikte med avsikt, har gjort det MED avsikt
Rättegång nedlagd, antagligen kan inte han termerna så jag tolkade det som att antingen förundersökningen eller anmälan lades ned, precis som jag skrev.

Jag är snabb i mina slutsatser om att media inte skriver om detta? Har jag i nått av mina inlägg nämnt media?

Nej jag tror inte att media skriver om alla misshandlar.

Vet inte vad du vill med dina inlägg. Hur, vad, tror bla bla bla bla...
Citera
2013-04-24, 16:12
Medlem
missmarmelad6s avatar
Bloggen

http://mammaaellen.blogg.se/2013/january/nu-tar-jag-nya-tag.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem