Citat:
Ursprungligen postat av Hickers
Börja med att prata med dem du ska betala till o ge dem ett datum när du kan betala istället. Tjata på AMS o förklara din situation o fråga snällt om de kan hjälpa dig o göra en extra utbetalning pga deras "tekniskafel". Deras svar kommer att vara nej men tjata lite till o be dem kolla om de kan hjälpa dig på ngt sätt. Var inte arg utan visa din förtvivlan utan att spela över. Shit vad det suger att vara i knipa pga ngn annans slarv!! Det löser sig så småningom... Good luck!
Grejen är ju att AMS inte kan hjälpa mig utan det är ju försäkringskassan som sköter utbetalningen. Har varit i kontakt med dom idag och frågade om jag kunde få utbetalning i förskott men fick ett nej direkt. Jag menar, nu måste jag vänta 14 dagar innan jag får pengarna men dom sköter en utbetalning med ett knapptryck. Och är så jävla förbannad på min handläggare på AMS.. hon har minsann inte gjort något fel enligt henne. "Jag har gjort det här över tusen gånger och detta är första gången det blir ett tekniskt fel" och avslutar med "Ja, det är ju olyckligt att det blev så här men kom ihåg, du ska på ett möte nästa vecka för att inte riskera att bli utan pengar". Dom skiter väl i om jag inte har fått några pengar..