• 1
  • 2
2013-04-23, 14:29
Medlem
Jag var för ett tag sedan ute på lunchen och beställde en kebabtallrik som kostade 65 kr. Jag betalade med kort och accepterade summan utan att reflektera över summan som stod där. Nu några veckor senare när jag gjorde ett kontoutdrag såg jag att de hade dragit av 650 kr istället för 65 kr (inte så lätt att se skillnad på 650.00 och 65.00). Nu har det gått ca en månad och jag har inget kvitto kvar och undrar om någon vet hur jag ska få tillbaks pengarna eller om det är försent?
Citera
2013-04-23, 14:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Du får väl gå dit & snacka med dom.
Citera
2013-04-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersson8
Jag var för ett tag sedan ute på lunchen och beställde en kebabtallrik som kostade 65 kr. Jag betalade med kort och accepterade summan utan att reflektera över summan som stod där. Nu några veckor senare när jag gjorde ett kontoutdrag såg jag att de hade dragit av 650 kr istället för 65 kr (inte så lätt att se skillnad på 650.00 och 65.00). Nu har det gått ca en månad och jag har inget kvitto kvar och undrar om någon vet hur jag ska få tillbaks pengarna eller om det är försent?

Du godkänner ju beloppet på maskinen... Ditt egna fel där.
Citera
2013-04-23, 14:34
Medlem
Har du inte kvar kontoutdraget? Om du har det då kan du gå dit och snacka med dem och givetvis inte skuldbelägga någon, det är ett misstag som skett här och som du sett nu när du fått kontoutdraget.

Tror att om man gör det som vänlig kund så kommer personalen på pizzerian att försöka hjälpa dig rätta till misstaget.
Citera
2013-04-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersson8

betrakta det som läropengar och betala med kontanter i fortsättningen...
Citera
2013-04-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Har du inte kvar kontoutdraget? Om du har det då kan du gå dit och snacka med dem och givetvis inte skuldbelägga någon, det är ett misstag som skett här och som du sett nu när du fått kontoutdraget.

Tror att om man gör det som vänlig kund så kommer personalen på pizzerian att försöka hjälpa dig rätta till misstaget.

Problemet är dock att kontoutdraget är inget bevis utan kvitto. TS kan mkt väl ha köpt pizzor till sina kompisar för 650:-. På kontoutdraget står ju inte något om antal pizzor, bara summan.

Är ts en stamkund och dom är seriösa och schyssta så kan dom mkt väl kolla upp i sitt register den tidpunkten och summan, där ser dom antal pizzor du beställt.(?) (om dom nu kan och vill göra det). Jag tror dock inte att dom är skyldiga att göra det då du redan har accepterat köpet.
Citera
2013-04-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Problemet är dock att kontoutdraget är inget bevis utan kvitto. TS kan mkt väl ha köpt pizzor till sina kompisar för 650:-. På kontoutdraget står ju inte något om antal pizzor, bara summan.

Är ts en stamkund och dom är seriösa och schyssta så kan dom mkt väl kolla upp i sitt register den tidpunkten och summan, där ser dom antal pizzor du beställt.(?) (om dom nu kan och vill göra det). Jag tror dock inte att dom är skyldiga att göra det då du redan har accepterat köpet.

Jag vet, de är inte skyldiga att göra det. Därför jag betonade att man är en vänlig kund. Att det ska gå väl och få det uppklarat handlar mer om bra relationer mellan människor än om juridik.
Citera
2013-04-23, 15:01
Medlem
Gå till pizzerian och prata med dem.
Dagskassan lär ju inte stämma för dagen ifråga utan man har ett överskott.
Skulle de vägra ge pengar så begär ut en kvittokopia bara.
Citera
2013-04-23, 15:08
Medlem
khys avatar
Jag råkade betala 820kr för en pizza för något år sedan och märkte det några dagar efter. Jag ringde och sa att det hade blivit ett fel och de sa bara åt mig att ta med mig mitt kontoutdrag och komma ner. Jag gick dit och fick 738kr i cash.
Citera
2013-04-23, 15:25
Medlem
Isildurrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
betrakta det som läropengar och betala med kontanter i fortsättningen...

Så att pizza-bagaren slipper skatta?
Citera
2013-04-23, 15:39
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Så att pizza-bagaren slipper skatta?

Vad tror du pizzan skulle kostat om det inte fanns svarta pengar i branschen? 100, 150, 200 kronor?
Citera
2013-04-23, 16:01
Medlem
Fråga vänligt om dom kan hjälpa dig på pizzerian. Men eftersom dom som jobbar där är invandrare är risken liten att du får pengarna tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in