• 1
  • 2
2013-04-23, 14:11
Medlem
sanctissimuss avatar
30-årig kvinna menar att hon har blivit utsatt för en blottande man vid fyra tillfällen. mannen har gått naken i sitt eget hus.

Runt huset växer en häck som delvis skymmer sikten. kvinnan vet inte själv om mannen har sett att hon har befunnit sig på gatan.

Hon polisanmälde och krävde 9 000 kronor i skadestånd. Mannen åtalades för sexuellt ofredande – men friades av tingsrätten.

Två av tillfällena har videofilmats in genom fönstren i villan. Det är hennes man som funnits med vid dessa två tillfällen och filmat.

Kvinnan menar att hon ”blivit rädd och känt stort obehag av upplevelserna”.

Själv menar mannen att han ofta går naken hemma och att han inte haft för avsikt att blotta sig för någon.

metro 23 April

VÄXJÖ TINGSRÄTT - 2013-03-28 - B 344-13 dom finns här

Är detta en häxjakt från kvinnans sida på den stackars mannen, eller?
Senast redigerad av sanctissimus 2013-04-23 kl. 14:15.
Citera
2013-04-23, 14:16
Medlem
aghaks avatar
Hahaha, stackarn var väl bara i behov av lite pengar. Låter helt sjukt.
Citera
2013-04-23, 14:20
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
Runt huset växer en häck som delvis skymmer sikten. kvinnan vet inte själv om mannen har sett att hon har befunnit sig på gatan.

Hon polisanmälde och krävde 9 000 kronor i skadestånd. Mannen åtalades för sexuellt ofredande – men friades av tingsrätten.

Två av tillfällena har videofilmats in genom fönstren i villan. Det är hennes man som funnits med vid dessa två tillfällen och filmat.

Kvinnan menar att hon ”blivit rädd och känt stort obehag av upplevelserna”.

Mal*n Thyge*sen borde skaffa sig en annan sysselsättning än att stirra på vad andra människor
gör i sitt hus.

Med hänsyn till omständigheterna var det självklart att åtalet skulle ogillas. Åklagare Hagman borde
insett detta själv och inte väckt åtal.
Citera
2013-04-23, 14:20
Medlem
stelapinnens avatar
Det är ju knappast olagligt att husera naken, Kvinnan var nog bara sur för att hon inte fick smaka på mannens behag, Eller så är hon kanske avundsjuk för att hennes make har mindre agregat!
Citera
2013-04-23, 14:33
Medlem
Och det här ska staten betala...
Citera
2013-04-23, 14:38
Medlem
Citat:
30-årig kvinna menar att hon har blivit utsatt för en blottande man vid fyra tillfällen. mannen har gått naken i sitt eget hus.

Två av tillfällena har videofilmats in genom fönstren i villan. Det är hennes man som funnits med vid dessa två tillfällen och filmat.Kvinnan menar att hon ”blivit rädd och känt stort obehag av upplevelserna”.

Själv menar mannen att han ofta går naken hemma och att han inte haft för avsikt att blotta sig för någon.

metro 23 April

Är det tillåtet?
Personligen skulle jag uppleva det ytterst obehagligt om jag blev filmad i mitt eget hem.
Citera
2013-04-23, 14:38
Undrar vad som händer om man går runt näck i sin egen trädgård ?
Ska fn testa och se om några brudar som brukar gå förbi anmäler mig..
Eller så kanske man får hugg ?
Citera
2013-04-23, 14:40
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Mal*n Thyge*sen borde skaffa sig en annan sysselsättning än att stirra på vad andra människor gör i sitt hus.

även hennes gubbe!!

"Vid det fjärde tillfället sitter Mal*n Thyge*ens make i bilens baksäte och spelar in den andra filmen"
Citera
2013-04-23, 14:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Är det tillåtet?
Personligen skulle jag uppleva det ytterst obehagligt om jag blev filmad i mitt eget hem.
DET borde väl vara åtalbart ... fy tusan vad obehagligt..
Citera
2013-04-23, 14:58
Medlem
Citat:

Kvinnan menar att hon ”blivit rädd och känt stort obehag av upplevelserna”.Själv menar mannen att han ofta går naken hemma och att han inte haft för avsikt att blotta sig för någon.

metro 23 April

Kvinnan är rädd, men gör ändå någon form av uppsökande verksamhet (filmandet) tillsammans med sin man.

Varför gick detta till åtal överhuvudtaget? Har jag missat något?
Citera
2013-04-23, 14:59
Medlem
Fruktlimpas avatar
Det är väl högst olagligt att filma in i någon annans hus?

Man blir ju helt paff av sånna här nyheter, det är som att dessa människor lever i en annan värld.
Snart är det väl "olagligt" att skrika "Neger" åt TVn när man kollar hockeymatch ifall att någon stackare hör dig och får en hjärtattack.
Citera
2013-04-23, 15:00
Medlem
Denoms avatar
Så otroligt jävla dum kärring. Varför filmar hon dessutom mannen? Det om något borde väl vara olagligt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in