2013-04-22, 21:01
Medlem
Hej ! jag undrar om det finns folk som bara säljer datorer till att tjäna pengar. Med det menar jag självbyggda datorer. Köper man bara delarna från affärer som netonnet eller cdon? kan det vara ett bra sätt att tjäna lite fickpengar?
Citera
2013-04-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william991
Hej ! jag undrar om det finns folk som bara säljer datorer till att tjäna pengar. Med det menar jag självbyggda datorer. Köper man bara delarna från affärer som netonnet eller cdon? kan det vara ett bra sätt att tjäna lite fickpengar?

Brukar inte alla företag sälja saker för att tjäna pengar?? Det är ju lixom det som kapitalismen går ut på; att sko sig på småfolket...
Citera
2013-04-22, 21:37
Medlem
Tror det är svårt att som privatperson tjäna några större pengar på detta.
Ska man köpa från en affär i Sverige och bygga så blir det rätt höga priset.

Varför skulle folk köpa av en vanlig lodare som bygger i sitt garage?
Vilka garantier ger du?

Starta ett företag istället och köp delar av en grossist.
Citera
2013-04-24, 17:21
Medlem
Men om man liksom vill göra det för nöjes skull? Man förlorar väl knappt pengar på det va? Jag tänkte ha lite kul med en kompis.
Citera
2013-04-25, 20:45
Medlem
reaktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av william991
Ett bra sätt att tjäna pengar det är att skaffa kontakter i kinna där kostar sakerna bara en 10del av det gemfört med sverige för företag att ta in ta en bärbardator som kostar 6000 i sverige i kinna kostar det bara 600kr begangnad dator som kosta 6000kr ges i sverige max 1200 hur hittar företag som tex webhallen grossister som sickar varor så billigt som en tiondel av det dem säljer för.hur startar jag företag och köper där det är billigt.
Citera
2013-04-26, 00:03
Medlem
Citat:
Din Komplett PC byggs på beställning. Produktion, testning och packning tar ca 5 vardagar

Hade hellre köpt av dem (http://www.komplett.se/) än någon hemmabyggare och det lär inte vara dyrare hos komplett jämfört med vad du hade fått ta om du ska gå plus (med tanke på dina inköpspriser).
Citera
2013-06-25, 13:17
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reaktor
Ett bra sätt att tjäna pengar det är att skaffa kontakter i kinna där kostar sakerna bara en 10del av det gemfört med sverige för företag att ta in ta en bärbardator som kostar 6000 i sverige i kinna kostar det bara 600kr begangnad dator som kosta 6000kr ges i sverige max 1200 hur hittar företag som tex webhallen grossister som sickar varor så billigt som en tiondel av det dem säljer för.hur startar jag företag och köper där det är billigt.
En dator för 600kroner kostar ofta bara materialet mer än det och sen har du transport, marknadsföring, bygga ihop delarna(löda chip etc), semesterersättning till de anställda etc. etc.
Webbhallen har inte heller ett påslag på 1000%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in